24. خرداد 1400 - 12:39   |   کد مطلب: 24807
حجت الاسلام مصباح مشاور و کارشناس امورخانواده با اشاره به مدیریت روابط زوجین و آیتم های موفقیت زندگی مشترک از جمله داشتن مهارت های زندگی گفت: یکی از فلسفه‌های خانواده این است که انسان از بعضی از خودخواهی ها دست بردارد یعنی از خود خواهی ها و منیت ها دست شوید تا به نهایت خلقت که رسیدن به ماویکی بودن است برسد واین فضلیت است.

به گزارش شبنم ها، کارگاه گام های خوشبختی با عنوان ارتباط در سیستم خانواده توسط حجت الاسلام رضا مصباح مشاور،کارشناس امور خانواده وامام جمعه محترم شهرستان فامنین و با حضور مبلغین، طلاب واساتید متاهل در مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها شهرستان فامنین برگزار شد.
استاد رضا مصباح با اشاره به مدیریت روابط زوجین و آیتم های موفقیت زندگی مشترک از جمله داشتن مهارت های زندگی گفت: یکی از فلسفه‌های خانواده این است که انسان از بعضی از خودخواهی ها دست بردارد یعنی از خود خواهی ها و منیت ها دست شوید تا به نهایت خلقت که رسیدن به ماویکی بودن است برسد واین فضلیت است.
وی ادامه داد: در روایتی پیامبر اکرم فرمودند: میخواهید کلام ۱۲۴۰۰۰ پیامبر را در یک جمله به شما بگویم کلام این است وقتی حیانداشتید هر کاری می‌خواهید بکنید، زندگی به حیا بسته است، روایت داریم کسی که حیا ندارد، هرچه تقوا داشته باشه و نماز بخواند به دردش نمی خورد و در آن دنیا تنها کسی که بخشیده نمی شود انسان بی حیاست..
استاد حوزوی افزود: قدم دوم اینکه ،مهارت درست زندگی کردن را یاد بگیریم وبا استفاده از همین مهارتها وارتباط درست خوب زندگی کنیم متاسفانه برخی هنوز الفاظ زندگی را هم یاد نگرفته اند.
استاد مصباح تصریح کرد:اولین اصل اساسی در خانواده گذشتن از من و به ما رسیدن است اگر توانستیم به فکر خود نباشیم آن خانواده گرم است، آن خانواده‌ای سرد است که از آن منیت بیرون می‌آید والا اگر خانواده گرم باشد وپویا گلهای زندگی هم شاداب می شوند ورشد می کنند.
وی در پایان جلسه گفت: خداوند به ما دستورالعمل داده و آن دستورالعمل قرآن است اگر دستورالعمل را قبول نداشته باشیم مسلمان نیستیم، کسی که خلاف قرآن عمل کند مسلمان نیست، قرآن می فرماید :"الرجال قوامون علی النساء"در خانه یک نفر حاکم است و بعنوان رییس خانواده رهبری می کند وراه را ترسیم می‌کند و آن مرد است در برخی خانواده ها فرزندان یا زنان حکومت می کنند این هنر نیست که در خانواده فقط زن حرف بزند.
علت بیشتر طلاق‌ها در جامعه این است که هنوزیکی بودن را در زندگی یاد نگرفته‌ایم ، ما بودن را و هنوز یاد نگرفته اند بانوان که در مقابل همسر تمکین کنند.
انتهای پیام/ص
 

دیدگاه شما

آخرین اخبار