26. بهمن 1398 - 13:46   |   کد مطلب: 24190
چند روز پیش بود که خبرگزاری فارس در گزارشی از عرضه وسیع کتاب‌های قاتل سردار سلیمانی در بندرعباس خبر داد و نوشت؛ «در نمایشگاه کتاب بندرعباس آثار دونالد ترامپ در حوزه کتاب‌های موفقیت به وفور عرضه می‌شود. این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا مراکز فرهنگی ما را تهدید می‌کند اما ما کتاب‌های او را تبلیغ می‌کنیم!»

به گزارش شبنم ها،چند روز پیش بود که خبرگزاری فارس در گزارشی از عرضه وسیع کتاب‌های قاتل سردار سلیمانی در بندرعباس خبر داد و نوشت؛ «در نمایشگاه کتاب بندرعباس آثار دونالد ترامپ در حوزه کتاب‌های موفقیت به وفور عرضه می‌شود. این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا مراکز فرهنگی ما را تهدید می‌کند اما ما کتاب‌های او را تبلیغ می‌کنیم!»

در این گزارش به نام این کتاب‌ها نیز اشاره شده و آمده بود: کتاب‌هایی با محوریت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، از جمله «مثل یک قهرمان فکر کن»، «دستان طلایی»، «چگونه ثروتمند شویم» و «آینده بدون ترس» کتاب‌هایی هستند که در پیش‌خوان برخی از غرفه‌ها در این نمایشگاه خودنمایی می‌کند.

اما زمانی موضوع جالب‌تر می‌شود که با یک سرچ ساده می توان نام این کتاب را در لیست سبد فروش بسیاری از کتابفروشی‌ها و یا سایت‌های فروش اینترنتی مشاهده کرد، به طور مثال کتاب «چگونه ثروتمند شویم» اثر دونالد ترامپ با قیمت 40 هزار تومان و کتاب «هرگز تسلیم نشو» در لیست فروش دیجی کالا قرار دارد.

کتاب، تغذیه فرهنگی یک کشور را تأمین می کند، حالا این سوال در ذهن خوانندگان مطرح می شود که چگونه کتاب‌های قاتل شخصی که سردمدار فرهنگ جهاد و شهادت است، در ویترین بسیاری از مغازه ها و یا سایت‌های فروش کتاب دیده می شود و هیچ نظارتی نیز بر روی آن صورت نمی‌گیرد؟!

سوال دیگری که ذهن مخاطب را درگیر می‌کند، این است که چطور به نظر برخی، کسی که تروریست است و به راحتی سردار و سرباز کشور دیگری را ترور می‌کند، می تواند الگویی برای موفقیت باشد که اینطور یافته‌هایش در همان کشور در نمایشگاه سراسری، فروشگاه سراسری و برخی کتابفروشی‌ها عرضه می شود؟!

باید به مسئولان گفت؛ همان قدر که کتاب نوشتن در موردِ شهید سردار سلیمانی خوب و نیکوست، به همان میزان بی توجهی به انتشار آثار قاتلش آن هم در وطن خودمان زشت و نکوهیده است، چه بسا بسیار بیشتر!

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار