20. دى 1398 - 18:28   |   کد مطلب: 24140
امامان جمعه استان همدان در خطبه های عبادی – سیاسی خود با اشاره ترور سپهید شهید حاج قاسم سلیمانی، ضمن تشکر از حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر شهدای مقاومت و سیلی سپاه پاسداران به آمریکا، بر انتقام خون شهدای مقاومت و تقویت قوای نظامی تاکید کردند.

به گزارش شبنم ها، به نقل از عصر همدان؛ آیت الله حبیب اله شعبانی موثقی، امام جمعه شهر همدان، در خطبه های عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان با بیان اینکه حقیقت حیات بشر در عالم معاد و قیامت تجلی می یابد، گفت: این عالم نقطه شروع انسان برای ابدیت است و باید ابدیت خود را با اختیار خودش بسازد.

وی افزود: اگر جامعه ای معتقد به قیامت شد، اهل فسق و فجور و کم فروشی نمی شود و هر جا در جامعه احساس ضعف می کنیم بخاطر اعتقاد نداشتن به معاد است.

امام جمعه همدان با تاکید براینکه به دو دلیل انسان قیامت را انکار می کند، عنوان کرد: اولین دلیل شبهه علمی است که انسان باور نمی کند و دومین دلیل شهوت عملی است، چون انسان دوست دارد آزاد باشد لذا منکر قیامت می شود.

شهید سلیمانی طلایه دار مبارزه با  تروریست جهانی است

آیت الله شعبانی گفت: شهید سلیمانی طلایه دار مبارزه با  تروریست جهانی است و ترور سردار جبهه مقاومت توسط آمریکا نشان داد آمریکایی ها تروریست و تروریست پرور هستند.

وی با اشاره به حضور میلیونی مردم در تشیع سردار شهید سلیمانی گفت: حضور پررنگ مردم چشم جهانیان را به حیرت واداشت و از مردم همدان که با حضور خود نشان دادند که انقلاب زنده و عمیق تر شده است، تشکر می کنم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: سردار سلیمانی هم درعرصه مقاومت، فرهنگ و مجاهدت حضور داشت و هم در مسائل اجتماعی حضور پیدا می کرد.

آیت الله شعبانی عنوان کرد: شهادت سردارسلیمانی  نشان  داد ایران نیازمند تقویت قدرت نظامی است و دنیای امروز صرفا دنیای مذاکره نیست برای مذاکره باید پشتیبانی قوی نظامی، آن را تقویت کند.

وی ادامه داد: اگر امثال سلیمانی ها تضعیف شوند امثال ظریف ها هم ضعیف خواهند شد و اگر قدرت نظامی ما تضعیف شود مذاکره سودی ندارد، بنابراین در دنیایی که امریکا وجود دارد بدون قدرت نظامی نمی توان مذاکره کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا خود تروریست است، افزود: شهید سلیمانی طلایه دارمبارزه با تروریستم جهانی بود و شهادتش توسط آمریکا نشان دهنده تروریست پروربودن آمریکای جنایت کار است.

 

انتخاب یک فرد اصلح برای نمایندگی مجلس سیلی دیگری بر استکبار خواهد بود

حجت الاسلام خلیل ربیعی، امام جمعه درگزین در خطبه های عبادی –  سیاسی این هفته نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه تقوا و عمل صالح موجب تقویت ایمان می‌شود، افزود: تقوا در کنار ایمان موجب رشد سطح انسان می شود.

وی رشد معنویت و ارتقای دارایی های معنوی انسان را دلیلی بر داشتن نماز خوب دانست و افزود: قاسم سلیمانی از آن افرادی بود که خداوند را باور کرده  و با اعمال صالح دنیا را امن کرده بود.

امام جمعه درگزین با تاکید بر بی ادعایی و بزرگی شخصیت سلیمانی عنوان کرد: میلیونها انسان ندیده عاشق این انسان شدند در حالی که با سوز و گداز این حضور را همراهی کردند.

وی درس سردار سلیمانی به مسئولین  را اقدام و عمل مخلصانه دانست و گفت: سپهبد سلیمانی درس عمل بی ریا و خالصانه را به ما مسئولین داد.

حجت الاسلام ربیعی دوست داشتن سلیمانی و عشق بی حد و اندازه مردم جهان به این شخصیت را امری فطری برشمرد و تاکید کرد: باید قدر این دل های پاک را دانست که جای محبت بنده، خالصانه جای خداوند شده است.

وی سردار سلیمانی را ایمن کننده جهان از دست اشرار و خونخواران عنوان نمود و افزود: باید این مرد بزرگ را برای همیشه یک اسطوره به حساب آورد.

امام جمعه درگزین حرکت مجلس و شورای نگهبان در تروریستی عنوان کردن ارتش آمریکا را یک اقدام ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: برداشتن گام پنجم شکستن تعهد هسته ای حرکتی مقتدرانه، درست و به جا بود که باید از این اقدام تشکر کرد.

حجت الاسلام ربیعی انتقام سپاه از آمریکا را آرام کننده دل ها و چشم های داغدار دانست و خاطرنشان کرد: این یک سیلی به هنگام و دقیق بود که مردم و آزادگان جهان را تسلی بخشید و موجبات خشنودی همه ی مسلمانان شد.

وی این انتقام مقتدرانه را حاصل جهاد دانشمند پارسا شهید طهرانی مقدم عنوان کرد، واظهار داشت: زمانی دشمن به دنبال برچیدن این قدرت بود اما مردم با صبر و ایستادگی بر سر دستاوردهای نظامی اجازه این اقدام را ندادند.

امام جمعه درگزین حضور پرشور و با بصیرت در انتخابات مجلس  را سیلی های دیگر و بعدی بر چهره استکبار دانست و خاطرنشان کرد: انتخاب یک فرد اصلح با معیارهای انقلابی سیلی دیگری بر استکبار خواهد بود.

حجت الاسلام ربیعی، سردار سلیمانی را یک معیار برای انقلابی بودن دانست و گفت: مخلص و بی ادعا بودن، تبعیت از رهبری و  پارسا بودن از جمله ویژگی های شهید سلیمانی است.

 

وحدت و همدلی در مجلس شورای اسلامی ثمره خون حاج قاسم است

حجت الاسلام احسان ترکاشوند، امام جمعه موقت ملایر در خطبه های عبادی – سیاسی این هفته نماز جمعه ملایر با اشاره به احادیثی درباره جایگاه حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) احادیث مختلفی درباره این بانوی گرامی نقل کرده و رفتار پیامبر با حضرت زهرا (س) خود نشان دهنده جایگاه این بزرگوار است.

وی به حضور گسترده مردم در مراسم تشییع جنازه و عزاداری سردار سلیمانی در شهرهای مختلف بیان کرد: پس از رحلت و تشییع امام (ره) این چنین جمعیتی در کشور برای تشییع نداشتیم.

امام جمعه موقت ملایر به برگزاری تجمع مردم ملایر در عزای سردار سلیمانی اشاره و تاکید کرد: تجمع ملایر کم نظیر بود و همانند روز عاشورا مردم حضور داشتند.

حجت الاسلام ترکاشوند گفت: آمریکا با خود خیال می کرد که مردم از انقلاب با توجه به وضعیت معیشتی و گرانی بنزین خسته شده اند و با ترور دو سردارعالی رتبه سپاه پاسداران و حشدالشعبی هیچ واکنشی نخواهند داشت، اما با خروش جمیعت مردم ایران و عراق سیلی محکمی به آمریکا زده شد.

وی به تصویب طرح سه فوریتی در مجلس شورای اسلامی علیه آمریکا اشاره و تاکید کرد: این وحدت و همدلی در مجلس شورای اسلامی که پیش از این انتقاداتی به آن وارد بود، ثمره خون حاج قاسم است.

امام جمعه موقت ملایر به تصویب گام پنجم کاهش تعهدات برجام توسط دولت اشاره و تصریح کرد: این اقدام دولت قابل تقدیر است و اجرای این مصوبه به معنای عدم محدودیت در غنی سازی هسته ای است.

حجت الاسلام ترکاشوند با تسلیت به خانواده هایی که فرزندانشان را در تشییع سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان از دست دادند، بیان کرد: به خانواده های داغدار کشته های هواپیمای تهران – اوکراین و اتوبوس تهران – گنبد نیز تسلیت می گویم.

وی به پاسخ موشکی سپاه پاسداران به آمریکا اشاره و عنوان کرد: همانگونه که رهبری بیان کردند این یک سیلی به آمریکا بود و این اقدام سبزپوشان سپاه جای تقدیر دارد.

امام جمعه موقت ملایر گفت: پس از شهادت حاج قاسم همه احزاب سیاسی یک صدا نوای مرگ بر آمریکا را فریاد زدند و وحدتی مثال زدنی در کشور ایجاد شد.

 

کسی که حرف از مذاکره می زند یا احمق است یا خائن

امام جمعه شهرستان بهار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، به خصلت های دختر پیامبر اکرم اشاره کرد و گفت: فاطمه همانی است که وقتی نابینایی بر در خانه اش آمد خود را پوشاند، در جایی دیگر برای دفاع از علی (ع) لب به سخن گشود و در شهر از امام مسلمین دفاع کرد، که همه اینها نشانه و الگویی برای زنان ما باید باشد.

حجت الاسلام محمدعلی ارزنده افزود: عمر ۴۰ ساله انقلاب سپری شده و عده ای می گویند ثمره انقلاب چه بود. یک نمونه از برکات انقلاب ما به وجود آمدن سلیمانی ها و حججی ها و صیاد شیرازی ها است.

وی اظهار کرد: در کجای دنیا سراغ دارید ژنرالی از دنیا برود و مردم این چنین به تشییع جنازه اش بروند، اما شما دیدید که در مراسم تشییع جنازه سردارسلیمانی چه جمعیتی شرکت کردند.

حجت الاسلام ارزنده به چگونگی اقامه نماز رهبر معظم انقلاب بر پیکر شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: رهبری در دیدار با مردم قم در سالروز واقعه ۱۹ دی در مقام حاج قاسم گفت که من در مقابل سردار سلیمانی تعظیم می کنم و این نشان دهنده عظمت و بزرگی اوست.

وی در ادامه به حمله موشکی هوا فضای سپاه به پایگاه های آمریکایی اشاره کرد و اظهار داشت: ثابت شد که امروزه عصر مذاکره نیست، بلکه عصر موشک است و الان کسی که حرف از مذاکره می زند یا احمق است یا خائن.

امام جمعه شهرستان بهارگفت: در اخبار گفتند که بعد از ۷۵ سال هیچ پایگاه امریکا مورد حمله قرار نگرفته و برای اولین باراست که مورد حمله قرار می گیرد، اما این را نگفتند که ۷۵ سال است که امریکا دو بمب اتم بر هیروشیما انداخت و ژاپن هنوز جرات نکرده حرفی در مقابل امریکا بزند.

حجت الاسلام ارزنده ادامه داد: اما می بینیم که در کمتر از ۲۴ ساعت از حمله موشکی ایران، امریکا پرچم سفید را در مقابل ایران بالا برد و این نشانه اقتدار و عزت جمهوری اسلامی است.

وی در آخر با تشکر از مردم بهار گفت: از تک تک مردم شهرستان بهار و روستاهای بزرگ و کوچک که برای سردار سلیمانی مراسم برگزار کردند و هفته گذشته در مراسم مصلا شرکت کردند تشکر می کنم.

 

حضور آمریکا در منطقه عامل ناامنی و آشوب است

حجت‌الاسلام‌عباسعلی مغیثی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: آمریکایی‌ها در هر منطقه‌ای که حضور پیدا کردند عامل جنگ و خونریزی بوده‌اند.

وی اظهار داشت: حضور آمریکایی‌ها در منطقه باعث ایجاد ناامنی و جنگ‌های نیابتی در منطقه شده است و این حضور باید پایان یابد تا منطقه روی آرامش را ببیند.

امام ‌جمعه نهاوند افزود: آمریکایی‌ها باهدف تأمین امنیت رژیم صهیونیستی و تأمین منافع خود از طریق استفاده از کشورهای مرتجع منطقه در غرب آسیا حضور دارند.

وی بیان داشت: تنها کشوری که در منطقه در مقابل سیاست‌های شرورانه آمریکایی‌ها ایستاده است جمهوری اسلامی است و این راه را باقدرت ادامه می‌دهد.

حجت الاسلام مغیثی تصریح کرد: انتقام موشکی سپاه در پاسخ به ترور شهید سلیمانی نشان داد ایران اسلامی از توانمندی‌های زیادی برای پاسخ به دشمنی آمریکایی‌ها برخوردار است.

وی گفت: موشک ‌باران پایگاه آمریکایی‌ها اقدامی بسیار بزرگ و قابل‌توجهی بود و هیمنه پوشالی آمریکایی‌ها را درهم کوبید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار