15. آذر 1398 - 16:10   |   کد مطلب: 24023
نماز عبادی -سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم استان همدان در میعادگاه های نماز جمعه اقامه شد.

به گزارش شبنم ها،

به نقل از عصر همدان؛ نماز عبادی – سیاسی جمعه امروز با حضور پرشور مردم در مرکز و شهرستانهای مختلف استان همدان برگزارشد. ائمه جمعه استان همدان با اشاره به فرارسیدن روز دانشجو  بر لزوم بصیرت و داشتن روحیه استکبارستیزی دانشجویان تاکید کردند.

امام جمعه همدان : ورود افراد ناکارآمد به مجلس از نظر شرعی حرام است

آیت الله حبیب الله شعبانی در خطبه های این هفته همدان در خصوص سهمیه بندی بنزین اظهار کرد: مسوولان نباید در این زمینه اظهار نظرهای متفاوت داشته باشند چراکه این کار منجر به سلب اعتماد عمومی در جامعه می شود.

وی خطاب به مسوولان کشور افزود: اگر تصمیمی در این زمینه می گیریم خوب است که محکم و استوار از آن دفاع کنیم.

امام جمعه همدان ادامه داد: شرایط اجتماعی به گونه ای است که باید از تصمیم سران سه قوه و دولت حمایت شود و نباید در این زمینه فراکنی انجام شود.

شعبانی در خصوص آشوب های اخیر نیز خاطرنشان کرد: این نکته حایز اهمیت است که در این آشوب ها مردم نقشی نداشتند و این اعمال قبیح را اشرار انجام دادند.

وی با قدردانی از مردم که همچنان نظام در حمایت از آن ایستاده اند بیان کرد: جا دارد مسوولان دولت در این زمینه قدردان مردم باشند و نسبت به وعده های داده شده به مردم متعهد عمل کنند.

شعبانی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت روز و هفته دانشجو نیز گفت: باید دانشجو به عنوان قشر فرهیخته جامعه مطالبه گر قانونی در جامعه باشد چراکه اگر اینگونه نباشد میدان به دست دیگران می افتد.

امام جمعه همدان تاکید کرد: باید دانشگاه ها همچنان نسبت به مطالبه گری قانونی و عاقلانه در جامعه کوشش کنند.

شعبانی در خصوص ثبت نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی نیز خاطرنشان کرد: کسی که صلاحیت ندارد نباید مسوولیت بپذیرد.

وی افزود: ورود افراد ناکارآمد و کسانی که برنامه اقتصادی و توانایی خاصی ندارند به مجلس از نظر شرعی حرام است چراکه ورود به مجلس تعهد و تخصص می خواهد.

امام جمعه بهار: دانشجوی طراز انقلاب در مقابل فتنه می ایستد

حجت الاسلام محمد علی ارزنده در خطبه های این هفته شهرستان بهار با اشاره به زمان ثبت نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت:  خیلی از کاندیداها بدون مهابا ثبت نام برای انتخابات مجلس می کنند و برخی هم احساس مسئولیت می کنند.

امام جمعه بهار گفت: خیلی از کاندیداها حتی خانه خودشان را هم نمی توانند اداره کنند اما برای انتخابات مجلس ثبت نام می کنند.

ارزنده گفت: نمایندگان با رای مردم به مجلس رفته اما در عرض یک ربع برجام ننگین رو تایید کردند.

امام جمعه بهار با اشاره به فرارسیدن روز دانشجو این  روز به دانشجویان  تبریک گفت و افزود: دانشجوی طراز انقلاب در مقابل فتنه می ایستد.

وی همچنین با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت:  ۶۸ درصد بازداشتی های اغتشاشات اخیر اوضاع مالی خوبی دارند و زندگی شاهانه داشتند.

ارزنده در پایان تاکید کرد: در فتنه ها و اغتشاشات گوشمان به فرمایشات رهبری باشد.

امام جمعه کبودراهنگ: دشمن هر روز با نماد و رنگ جدیدی خواهد آمد

حجت الاسلام نقی باقری خطیب جمعه شهرستان کبودراهنگ امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه با اشاره به لزوم رعایت تقوای الهی اظهار کرد:خداترسی در همه کارها سفارش موکد قرآن کریم است.

وی در ادامه در خصوص گرامیداشت روز جهانی خاک افزود:همه ما از خاک هستیم و این خاک ارزشمندترین و گران بهاترین سرمایه ماست و تلاش برای حفظ این سرمایه باید نهادینه شود.

باقری اضافه کرد: با توجه به بلایای طبیعی در منطقه به ویژه وجود فروچاله های فراوان تمام ساخت و سازها با توجه به اصول مهندسی  ساخته شود.

امام جمعه شهرستان کبودراهنگ با تقدیر از بصیرت دانشجویان در اغتشاشات اخیر گفت:دشمنان هر روز با فتنه های متعدد در تلاش هستند تا دانشجویان را علیه نظام تحریک کنند.

وی با تجلیل از بصیرت و حمایت مردم کشور بیان کرد:ای مردم از بصیرت و حمایت همیشگی شما از نظام شرمنده ایم.

باقری فتنه ۹۸ را از پیش طراحی شده دانست و عنوان کرد:امام خامنه ای یک سال پیش خبر از فتنه ۹۸ داده بود و اتفاقات اخیر و بررسی های کارشناسی نشان داد که فتنه گران دوره های تخصصی برای این فتنه ها دیده بودند‌.

وی با درخواست از قوه قضائیه گفت: رافت اسلامی فقط شامل آن افرادی شود که ناآگاهانه در سونامی فتنه گران دچار شدند ولی  افرادی که جان و مال و ناموس مردم را به خطر انداختند باید به اشد مجازات گرفتار شوند.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر منجیل و توان سربازان گمنام امام زمان  افزود:اتفاقات و انفجارات اخیر در منجیل و نیت دشمنان برای انفجارات توسط بسیجی های کشور شناسایی و خنثی شد و جا دارد من طلبه خاک کف پای این بسیجی ها  که حافظ جان مردم هستند را ببوسم.

امام جمعه شهرستان کبودراهنگ در پایان با اعلام رمز فتنه جدید خاطر نشان کرد:نماد فتنه ۸۸ سبز و نماد و رنگ فتنه ۹۸ سفید بود.

امام جمعه تویسرکان: افتخار دانشجو استکبار ستیزی وعزت طلبی است

حجت الاسلام موحدی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان تویسرکان با اشاره به نقش مهم جوان انقلابی در تحقق عدالت در کشور گفت: فاصله بین بایدها و واقعیتها در عرصه عدالت ساختار اداری ومعنویت واخلاق با وضع قوانین دقیق، اصلاح ساختار اداری باحضور جوان انقلابی طی خواهدشد.

امام جمعه تویسرکان گفت: تاکید روی جوان به معنای پیر زدایی نیست چرا که بعضی میان سالان وسالمندان از نشاط وانرژی وفکر جوانی برخوردارند وبعضی جوانها هم هستند که تنبل، بی عزم منفعت طلب ومحافظه کاراند، بنابراین روحیه جوانی مهم است.

وی ضمن تبریک روز دانشجو گفت: روز دانشجو با بنیه و ریشه استکبار ستیزی عجین شده است لذا افتخار دانشجو استکبار ستیزی وعزت طلبی است.

موحدی در ادامه با اشاره به ثبت نام  انتخابات مجلس گفت: وظیفه امام جمعه تشویق همه نامزدهای انتخابات ودعوت به رعایت تقواست و تشخیص اصلح وظیفه و حق مردم است.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت:  عصبانیت شدید سلطنت طلب ها از محدود سازی اینترنت در ایام اغتشاش بخاطر این است که برنامه ها متعدد وسازمان یافته آنها برای انحراف اذهان و شایعه سازی را خنثی نمود.

امام جمعه رزن : نامزدها نمایندگی مجلس با برنامه وارد عرصه رقابت شوند

حجت الاسلام‌ عبدالعظیم مولازاده در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان رزن عنوان کرد: نامزدهای نمایندگی ها باید برای حضور خود حجت شرعی و برنامه داشته باشند.

وی افزود: افراد مختلفی که وارد این عرصه می شوند نباید برای کسب شهرت وارد عرصه شوند اگر چنین باشد کشور و خود را دچار زیان خواهند کرد.

امام جمعه رزن شرایط منطقه و کشور را بسیار حیاتی عنوان کرد و افزود: انتخابات اسفند ماه برای کشور حائز اهمیت است.

مولازاده با اشاره به ضرورت عضویت تمام آحاد جامعه سامانه های بیمه ای کشور گفت: بیمه برای داشتن جامعه ای سعادتمند بسیار ضروری است.

وی با بیان اینکه حضور حضرت معصومه (س) یک وجود تمدن ساز در شهر مقدس قم است گفت: ائمه به حضور حضرت معصومه بشارت داده بودند و در وصف ایشان بر برکات حضور این بانوی صدیقه و پاکدامن تاکید کردند.

مولازاده ۱۶ آذر را نماد استکبار ستیزی و ظلم ستیزی دانشجویان ایرانی برشمرد و ادامه داد: روز دانشجو در کشور ما ماهیت ضد آمریکایی دارد.چهارماه بعد از کودتا ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا وارد ایران شد و دانشجویان مبارز به این حضور اعتراض کردند رژیم با حمله به دانشگاه موجب شهادت سه تن از دانشجویان شد.

وی با اظهار این نکته که دانشجویان همواره در دوران ستم شاهی در برابر استبداد و استعمار ایستادند ادامه داد: دانشجویان ما با تاسی به شهدای دانشجو روحیه ضد استکباری خود را رشد دهند.

امام جمعه اسدآباد:  دانشجویان با بصیرت، موقعیت و دشمن‌شناس باشند

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد، با تأکید رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان، اظهار کرد: اگر انسان به اخلاص، باطن، زیبایی کار و عمق خدامحوری خود توجه نکند، سودی نبرده است.

وی گفت: یکی از نشانه هایی که ما را از لجن‌زار گناه و معصیت نجات می‌دهد، آن عبادتی است که همراه با خشوع باشد و خشوع نیز تنها با عمل به تقوا بدست می‌آید.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به فرارسیدن روز رحلت حضرت معصومه(س)، اظهار کرد: امام رضا(ع) می فرمایند که هرکسی خواهرم حضرت معصومه(س) را زیارت کند، گویی مرا زیارت کرده و البته باید زیارت‌ها با معرفت و شناخت باشد.

وی با اشاره به روز ۱۶ آذر به نام روز دانشجو و علت نامگذاری این روز و فرمایشات رهبر انقلاب، گفت: دانشجو باید با بصیرت، موقعیت شناس و دشمن شناس باشد و روحیه عدالتخواهی داشته باشد.

حسینی با بیان اینکه دانشجویان باید دارای دو بال علم و تقوا باشند و در این مسیر حرکت کنند، افزود: داشتن تقوا و معنویت انسان را متعهد می کند که انسان باتقوای بدون علم هم کارایی ندارد، بنابراین باید دانشجویان مجهز به علم و دارای تقوا باشند.

وی از راه اندازی صندوق قرض الحسنه طلاب در قم خبر داد و گفت: این صندوق با همکاری خوب فرماندار شهرستان در راستای کمک به طلاب ایجاد شد.

امام جمعه بخش گل تپه: بسیج پابند تکلفات اداری نشود

حجت الاسلام ابراهیم موسوی خطیب جمعه بخش گل تپه در خطبه های نماز جمعه این بخش با توجه به بیانات امام علی علیه السلام اظهار کرد: خداوند حق الناس را مقدم بر حق خویش قرار داده است و کسی که حقوق بندگان را رعایت کند حقوق خدا را نیز رعایت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: بر اساس آیات و روایات تمام گناهان انسان به غیر از حق‌الناس با توبه بخشیده می‌شود، حق‌الناس حتی با شهادت که بالاترین فضیلت ممکن هست، بخشیده نمی‌شود.

وی افزود: رفتار نیک همسایگان با یکدیگر، می تواند سرچشمه برکت های فراوانی باشد. تقویت روحیه همکاری و همفکری به منظور پاکیزه و آباد نگه داشتن محیط زندگی، یکی از آنهاست که خود، آرامش روانی و طول عمر انسان را در پی دارد.

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد:نزدیک به انتخابات است،همه ما باید حواسمان به انتخاب خود باشد که این حق الناس است وباید در این موردجوابگو باشیم.

امام جمعه گل تپه با اشاره به بیانات رهبری در مورد هفته بسیج گفت: بسیج در عین گستردگی بایستی چابک باشد؛ نگذارید سازمان بسیج اسیر پا بندهای رایجِ اداری بشود که خیلی از کارها و تکلّفات اداری هست که مجموعه‌های انسانی را زمین‌گیر می کند؛ نگذارید بسیج زمین‌گیر بشود.

موسوی افزود: مصداق بارز تبدیل تهدید به فرصت بسیج است،بسیج در همه میادین باید حضور داشته باشد،بسیج و بسیجی همیشه باید یک قدم از دشمن در همه زمینه ها جلوتر باشد.

وی گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات نشان دهنده مشروعیت و اقتدار نظام است لذا باید برای فراهم نمودن زمینه های این حضور گسترده در پای صندوق های رای تلاش کنیم و بدون اعمال سلیقه شاهد برگزاری انتخابات سالم با علایق سیاسی مختلف باشیم.

امام جمعه بخش شیرین سو: دولت مشکلات معیشتی مردم را برطرف کند

حجت الاسلام علی اکبر منصوری خطیب جمعه بخش شیرین با توجه به بیانات امام علی علیه السلام اظهار کرد: چهار عامل در طول تاریخ سبب شکست دولت ها بوده است.

وی با اشاره به اولین عامل این موارد افزود: ضایع کردن اصول و مسائل مهم در جامعه که معیشت مردم یکی از آن هاست باعث شکست هاست که دولت ها وظیفه رسیدگی به آن را دارند.

امام جمعه شیرین سو سرگرم شدن به فروع و امور کم اهمیت را دومین عامل شکست دولت ها پیرو فرمایش امام علی دانست و اضافه کرد: مسئولین دنبال حاشیه نباشند الان مسأله مردم مشکل نرفتن زنان به ورزشگاه ها نیست مسأله مردم تعطیلی کنسرت ها نیست مسأله مردم در این روزها این است که نتوانند جهیزیه دختر خود را فراهم بکنند.

وی سومین و چهارمین عامل شکست دولت ها را به کار گماردن آدم‌های پَست در منصب های مهم و کنار گذاشتن انسان های فاضل از مسئولیت ها دانسته و گفت:امروز دولت برای کنترل گرانی بازار در قضیه گرانی بنزین کوتاهی نکند و توصیه می کنیم این وعده خود را عملی بکنند تا فشار اقتصادی مردم کاهش یابد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار