17. شهريور 1398 - 19:46   |   کد مطلب: 23614
چند نوجوان هشت تا 12 ساله گردهم جمع شده اند و با نصب پرچمی متبرک به نام "یا حسین(ع)" به صورت برعکس، چالش گرفتن عکس سلفی را برای عزاداران حسینی به راه انداخته اند.

به گزارش شبنم ها،

به نقل از عصر همدان؛ محرم است و ماه پیروزی خون بر شمشیر، محرم است و ماه عزای اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، محرم است و کوچه پس کوچه های شهر من با پرچم های عزای خود رخت سیاه بر تن کرده است.

در هر گوشه و کناری همه اقشار مختلف مردم به نوعی عشق و ارادت خود را به سید و سالار شهیدان عرضه می دارند، برخی ها ایستگاه صلواتی برای ماشین نویسی در محرم برپا کرده اند و برخی دیگر چای و شربت نذری توزیع می کنند.

این حب حسین(ع) است که دل های بیشماری را به هم وصل کرده، پای عشق به اباعبدالله الحسین(ع) که در میان است دوستی ها هم ریشه عمیق تری به خود می گیرد.

تکیه های متعددی در سطح شهرستان تویسرکان برپا شده است حتی کودکان و نوجوانان هم همین گونه عمل می کنند، البسه ای که کودکان بر تن پوشیده اند نام یا حسین(ع) یا ابوالفضل(ع) بر روی آن نقش بسته است و البته نام یا رقیه(س) هم بسیار به چشم می خورد.

در میان این تکیه ها، کودکان و نوجوانانی در نهایت هشت تا 12 ساله هم حضوری پرشور و پررنگ دارند، عشق حسین(ع) است دیگر، مادران و پدرانشان خوب به آنان چنین مِهر و دلدادگی را آموخته اند، یک حضور در یک روضه همه را نمک گیر سالار شهیدان کرده است.

و اینجا شاید تکیه کوچک اما پر عظمت و پرجوش و غروش دو امیر محمد و امیر مهدی رنگ و بویی دیگر و جذابیت خاصی دارد.

راننده گفت بایستیم شربتی بگیریم و گلویمان تازه شود، امیرمحمد 11 سال بیشتر به نظر ندارد، اما شربت ها را با احترامی که در مکتب حسینی آموخته به ما می دهد.

پیاده می شوم تا عکسی از او بگیرم دوستان خود را هم معرفی می کند، می گویم پرچم یا حسینی که بر تکیه نصب کرده اید برعکس است، کمکتان بدهم تا درست شود، خنده ای کردند و گفتند نه.

این پرچم برای سلفی گرفتن با تکیه ساده ما است تا هرکسی که آمد و اینجا با نوای بلندگویی که از آن نوحه حسینی پخش می شود و دلش شکست عکس سلفی بگیرد و برای خانواده اش ببرد.

اینجا دستانی کوچک اما دل هایی بزرگ تنها حول محور حسین(ع) گرد هم جمع شده اند گاهی هم در هنگام غروب و شب ها چایی دم می کنند و به عزاداران حسینی می دهند.

دل های بزرگتان همیشه گرم و قلب هایتان برای ثارالله بتپد...
انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار