25. مرداد 1398 - 18:32   |   کد مطلب: 23445
وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینکه فعال سازی واحد های راکد و توسعه واحدها از راهبردهای ما در وزارت صمت است گفت: امروز ما توانستیم در شرایط تحریم در جنگ اقتصادی پیروز شویم.

به گزارش شبنم ها، 

به نقل از عصرهمدان؛ رضا رحمانی ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه های شرکت بافتینه و بافتسان ملایر با اشاره به سخنان استاندار همدان در این باره که استان همدان بعد از تحریم هیچ واحدی تعطیل نشده است اظهار داشت: این سخن استاندار یک پیام دارد که ما در جنگ اقتصادی امروز پیروز شده ایم.

وی افزود: در بازدید از ملایر درخواست هایی برای افزایش صادرات مطرح شده است که نشان دهنده این است که واحدهای فعالی در شهرستان وجود دارد.

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: من در آستانه 13 آبان که در هیئت دولت حضور یافتم که از تحریم های گسترده صحبت می شد.

وی خاطر نشان کرد:در ابتدای کار شاه بیت و برنامه راهبردی ما در وزاتخانه این سخن رهبری بود که ایشان فرمودند حفظ تولید موجود و اشتغال کار جهادی است و این سخن رهبری سرلوحه کارمان بوده و تا پایان سال آن را دنبال کردیم.

رحمانی با بیان اینکه در سال 98 نیز همان راهبرد را ادامه دادیم عنوان کرد: هدف ما این بود که نه تنها وضع موجود را حفظ کنیم بلکه ظرفیت های خالی را نیز مورد توجه قرار دهیم.

وزیر صنعت معدن و تجارت تاکید کرد: فعال سازی واحد های راکد و توسعه واحدها راهبرد بعدی در وزارت صمت بود.

وی با اشاره به ظرفیت های شهرستان ملایر در حوزه مبل و منبت گفت: مبل و منبت ملایر ظرفیت بالایی داشته و می توانند چند برابر فعالیت داشته باشد.

رحمانی با اشاره به بازدید از واحدهای مبل و منبت شهرستان بیان کرد: کارگروهی در بخش مبل و منبت شهرستان فعال شده و بررسی کند که چگونه می توان از ظرفیت های مبل و ظرفیت های صادراتی با هزینه وزارت صنعت معدن و تجارت استفاده کرد.

وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: همانگونه که نماینده های ملایر بیان کردند، در حوزه مبل، منبت، انگور، کشمش و معادن در ملایر ظرفیت های وجود داشته و باید مورد توجه قرار گیرند.

رحمانی بیان کرد: در وزارت خانه ظرفیت های خوبی داریم که می توان برای مسائل مطرح شده در خصوص مبل و منبت از آن استفاده کرد.

وی شرکت های مدیریت صادرات را جز برنامه های اقتصاد مقاومتی دانست و تأکید کرد: این شرکت ها می توانند در حوزه مبل و منبت فعال شوند تا مشکلات صادرات آنهاحل شود.

وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه از حضور مبل ملایر در نمایشگاه های بین المللی استقبال می کنیم عنوان کرد: علی رغم مشکلات بودجه هر مقدار توان داشته باشیم کمک می کنیم.

رحمانی به تخصیص 1 میلیارد و 500 میلیون دلار برای ظرفیت های اشتغال روستایی اشاره کرد و گفت: در استانی مثل همدان بهتر این است که در این پارامتر فعال شوند و از این مبحث در حوزه مبل و منبت نیز استفاده شود.

وی تبصره 18 را یکی از کارهای خوب مجلس و دولت دانست و بیان کرد: آثار این تبصره را مردم به زودی خواهند دید و به خوب برنامه ریزی شده است.

وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: این تبصره به تکمیل طرح های نیمه تمام و سرمایه در گردش و نوسازی آنها اشاره داشته و در این حوزه می تواند در راستای بهبود شاخص های صنعتی در این استان هزینه شود تا واحدها صادرات محور باشند.

رحمانی گفت: موافق شهرک خصوصی هستم و حتما لازم است و یک حرکت خوب در این بخش انجام شود که صادرات را تکان دهیم.

وی در پایان اظهار داشت: ملایر با توجه به توان و ظرفیتی که دارد، قادر به ایجاد شهرک است و محصولات مبل ملایر در دنیا قابل رقابت است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار