12. مرداد 1398 - 17:29   |   کد مطلب: 23335
مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه در همدان نسخ خطی ارزشمند بسیاری وجود دارد، گفت: مرکز نگهداری نسخ خطی در همدان به منظور جمع آوری این سرمایه ارزشمند باید در همدان ایجاد شود.

به گزارش شبنم ها،به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان مهرداد نادری فر، مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید استان همدان، با اشاره به اجرای طرح مادران کتابخوان در همدان، افزود: اگر بتوانیم زمینه را به سمتی هدایت کنیم که در خانواده مادران به کتابخوانی تشویق شوند، در حوزه کتاب و کتابخوانی تحولی بنیادین در جامعه ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه اضافه کرد: ارائه برنامه‌های متنوع در جریان طرح مادران کتابخوان و همچنین نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در خانواده از سوی مادر به سایر اعضای خانواده گامی مؤثر در اجرای این طرح است.

نادری‌فر با بیان اینکه در استان همدان گنجینه‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که مغفول مانده، بیان کرد: وجود تعداد زیادی نسخ خطی به‌صورت پراکنده در استان و همچنین در اختیار بودن نسخ در دست کسانی که توان نگهداری از آن را ندارند، می‌تواند انگیزه‌ای برای جمع‌آوری و ایجاد مرکز نگهداری کتب و نسخ خطی در همدان باشد.

وی همچنین با اعلام رضایت از وضعیت مطلوب فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان همدان گفت: وجود ۱۱۴ کتابخانه عمومی با زیربنای ۴۴ هزار مترمربع در استان و همچنین برخورداری از ۲.۶ سرانه مطالعه که از میانگین کشوری نیز بالاتر است می‌تواند چراغ روشنی در توسعه فرهنگی استان باشد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه همدان جز استان‌های فرهنگی کشور است، خاطرنشان کرد: در همدان به ازای هر ۱۰۰ نفر ۶۸ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند در حالیکه به طور میانگین در کشور ۴۹ نفر به ازای هر ۱۰۰ نفر در کتابخانه‌ها عضویت دارند.

وی با اشاره به آمار‌های ارائه‌شده درباره عضویت ۱۵ هزارنفری مردم همدان در کتابخانه‌های عمومی و سیار اعلام کرد: در راستای تحقق برنامه ششم توسعه و افق‌های درنظر گرفته‌شده تا پایان برنامه ششم توسعه باید در استان ۸۳ هزار و ۶۰۰ نسخه کتاب جدید و ۴۰ کتابخانه عمومی اضافه شود.

نادری‌فر در همین راستا با ارائه طرح‌های آمایش کتابخانه‌های استان بیان کرد: با برگزاری برنامه‌های نذر کتاب و همچنین استفاده پتانسیل مجمع خیرین کتابخانه ساز استان، ضمن برش سالانه برنامه‌های ششم توسعه، مسیر دستیابی به افق‌های پیش‌بینی‌شده محقق می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار