28. ارديبهشت 1398 - 8:47   |   کد مطلب: 22840
تفکیک و شناسایی رازهای خوب و رازهایی که کودکان باید برای بزرگترها فاش کنند، موضوعی است که در کتاب «آیا تو هم رازی داری؟» به آن پرداخته شده است.

به گزارش شبنم ها، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

انتشارات فنی ایران در مجموعه کتاب‌های نردبان خود کتاب «آیا تو هم رازی داری؟» نوشته جنیفر مور مالینو و ترجمه لادن مقیمی اسکویی را منتشر کرد. این کتاب مناسب گروه سنی پنج سال به بالاست.

جنیفر مور مالینو در اثر خود به کودکان تفکیک رازهای خوب و بد را آموزش می‌دهد. بر این اساس کودکان با مطالعه این کتاب ضمن تشویق به برقراری ارتباط، می‌آموزند باید توانایی‌هایی را برای کسب امنیت پرورش دهند. همچنین کتاب اشاره دارد که تشخیص داده‌ها مسأله‌ای است که والدین نیز باید در آموزش آن سهیم باشند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «آیا فکر می‌کنی اگر کسی از تو بخواهد راز بدی را پیش خودت نگه داری، کار درستی کرده است؟ البته که کار درستی نیست! اشتباه است که کسی کار غلطی انجام دهد و از تو بخواهد آن را مثل یک راز پیش خودت نگه داری.»

همچنین در بخش «سخنی با بزرگترها» آمده است: «در این کتاب گفت‌وگو وسیله‌ای است برای برقراری ارتباط و در عین حال آموزش، در نتیجه هنگامی که این کتاب را برای کودکان می‌خوانیم، آنها با پرسش‌های متعددی مواجه می‌شوند و برای پاسخ دادن به آنها فکر می‌کنند. کودکان زمان زیادی را دور از فضای امن خانه سپری می‌کنند و ما نمی‌توانیم همیشه برای تضمین سلامتشان کنار آنها باشیم. اما کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است: آشنا کردن آنها با این مسائل و برقراری ارتباط و گفت‌وگو. به این ترتیب، کودکان راحت‌تر رازهایشان را، چه خوب و چه بد فاش می‌کنند.»

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار