23. بهمن 1397 - 23:40   |   کد مطلب: 22380
مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان با بیان اینکه امسال بیش از سهمیه هر سال سیب و پرتغال برای تنظیم بازار شب عید همدان خریداری و ذخیره شده است گفت: گوشت منجمد و گرم وارداتی توزیع شده در نیمه دوم امسال در همدان ۶ برابر سال‌های گذشته است.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

رضا عباسی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه مردم با مسائل مختلفی از جمله مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستند اظهار داشت: تهدیدات و برنامه‌های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بر روی حوزه اقتصادی کشور محدود و متمرکز شده است تا با این فشارها به اهدافشان برسند. 

وی با اشاره به چگونگی دستگیری و تشکیل پرونده برای 2 کارمند اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان بیان کرد: ورود دادستانی به‌منظور تحقیق و بررسی وقوع جرم ناشی از سوءاستفاده مالی در برخی هیئت‌های ورزشی استان سمنان و در پی گزارش اداره کل بازرسی استان سمنان در این زمینه انجام شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با اشاره به روند دستگیری 2 متهم این پرونده مالی افزود: دادستانی مرکز استان سمنان پس از دریافت این گزارش اداره کل بازرسی این استان، موضوع تخلفات مالی در حوزه ورزش را رصد کرده و مستندات لازم درباره برداشت غیرقانونی اعتبارات دولتی بخش ورزش موردبررسی دادستانی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید

درخواست دادستان برای شفاف‌سازی دولت در واگذاری اختیار توزیع گوشت به یک شرکت خصوصی

بیشتر بخوانید

گوشت تنظیم بازاری به اینترنت نرسید

اختیار "فروش اینترنتی گوشت تنظیم‌بازاری" در دست‌ گرانفروشان؟

وی با بیان اینکه بخش مهمی از مشکلات امروز در بخش کشاورزی و عمده نیازهای مردم مربوط به این حوزه است، افزود: در شرایطی که دشمنان با ایجاد مشکلات و موانع در حوزه اقتصادی به دنبال به پایان رسیدن مقاومت ملت ایران هستند، در این شرایط بهترین راه مقابله اتکا به توانمندی و تولیدات داخلی است. 

عباسی با تأکید بر اینکه امروزه با رشد جمعیت و با همه محدودیت‌ها با عزم مردم و اراده بهره‌برداران در بخش‌های‌ متعدد توفیقات زیادی کسب شده است، گفت: با وجود کسب توفیقات، توسعه باید همواره در برنامه‌ها مدنظر باشد. 

مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان با اشاره به اینکه در اوایل انقلاب میزان تولید محصولات کشاورزی در استان همدان زیر یک میلیون تن بود، بیان کرد: در حال حاضر میزان تولید محصولات کشاورزی در استان به 5 میلیون تن در سال رسیده است.

عباسی با بیان اینکه گندم، سیب زمینی، کشمش، محصولات سر درختی و دامی از جمله تولیدات شاخص در استان همدان است، عنوان کرد: ارتقاء تولید و بهره‌برداری در حوزه‌های مختلف نیازمند حمایت و پشتیبانی است. 

وی با تأکید بر اینکه در حوزه خدمات و پشتیبانی، بخشی از نهادهای مردمی و تشکل‌ها توانستند در کنار بهره‌برداران قرار گیرند، تصریح کرد: در گذشته تولید غلاتی نظیر گندم در هر هکتار 400 کیلوگرم بود اما امروزه در اراضی دیم تولید در هر هکتار به بیش از یک تن رسیده است. 

مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان با اشاره به اینکه بیشتر اراضی غلات در استان همدان کشت دیم هستند که به مکانیزاسیون، مبارزه با آفات و غیره نیاز دارند، ابراز کرد: امروز می‌توانیم اعلام کنیم در نقاط مختلف استان کشاورزان خود اجرایی اقدام به پیاده کردن سیستم نوین آبیاری در اراضی می‌کنند. 

عباسی با بیان اینکه 290 تشکل در بخش کشاورزی در استان همدان فعالیت می‌کنند، اعلام کرد: عمده این تشکل‌ها اقدامات خدماتی اقتصادی دارند. 

وی با تأکید بر اینکه کشاورزی حفاظتی در بیش از 12 هزار هکتار از اراضی استان توسط تعاونی اجرا شده است، مطرح کرد: در راستای پشتیبانی و حمایت از کشاورزان بیش از 70 درصد نهادهای کشاورزان توسط تشکل‌ها تامین می‌شود. 

مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان با اشاره به اینکه بیش از 45 هزار تن انواع کود شیمیایی تأمین و در بین کشاورزان استان توزیع شده است، تأکید کرد: در حوزه تأمین و توزیع بذر حدود 16 هزار تن انواع بذور در سطع استان توزیع شده که از جمله اقدامات حائز اهمیت بوده و در ارتقاء بهره‌برداری موثر است.

عباسی با بیان اینکه یکی از برنامه‌هایی که پیگیری می‌کنیم هدایت تشکل‌ها و ورود آن‌ها به زنجیره تولید است، اظهار داشت: زنجیره تولید یکی از راه‌های موفقیت بخش کشاورزی است و بایستی چرخه کامل یک محصول از تولید تا بازار فروش را در این زنجیره‌ها تعیین کنیم. 

وی با تأکید بر اینکه امسال عمده خرید در بخش کشاورزی مربوط به گندم و کلزا بود، افزود: امسال رکورد خرید گندم در استان همدان برای اولین بار زده شده و بیش از 700 هزار تن گندم تولید شد که بیش از 350 هزار تن از آن توسط دولت و به صورت تضمینی خریداری شد. 

مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان با اشاره به اینکه ذرت، سیب زمینی، گوجه‌فرنگی و غیره از جمله محصولاتی است که خرید آن‌ها به صورت توافقی انجام می‌شود و امسال 110 هزار تن انواع محصولات به صورت توافقی خریداری شده است، گفت: امسال خرید حمایتی در استان اتفاق نیفتاده است. 

عباسی با بیان اینکه از دیگر اقدامات حمایتی انجام شده توزیع نهاده‌های دامی بود که یکی از دغدغه‌های دامداران بوده است، بیان کرد: خوشبختانه در حوزه جوجه ریزی آمار امسال قابل مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته نیست و 12 درصد جوجه ریزی در استان افزایش پیدا کرده اما همچنان در تامین نهاده‌ها دغدغه‌هایی وجود دارد. 

وی در مورد قیمت گوشت مرغ در بازار تأکید کرد: با توجه به جوجه ریزی انجام شده پیش بینی می‌شود که در پایان سال شاهد کاهش قیمت گوشت مرغ باشیم ضمن اینکه علت افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار بخشی به‌دلیل جو روانی حاکم و بخشی نیز به دلیل سوق پیدا کردن مردم از مصرف گوشت قرمز به سمت گوشت سفید است. 

مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان با تأکید بر اینکه با افزایش قیمت گوشت قرمز، گوشت گرم وارداتی و مرغ منجمد در بازار توزیع می‌شود، اعلام کرد: با وجود اینکه قیمت هر کیلو مرغ را در بازار 9 هزار برآورد می‌کنیم اما مرغ کیلویی 14 هزار تومان به دست مردم می‌رسد. 

عباسی با اشاره به اینکه امسال باغات سیب به دلیل سرمازدگی مقداری آسیب دیدند که پیش‌بینی می‌شد تولید کاهش یابد، ابراز کرد: با این وجود امسال بیش از سهمیه میانگین سال‌های گذشته سیب و پرتغال برای تنظیم بازار شب عید استان خریداری شده و سیب به طور کامل به استان حمل و در سردخانه ها ذخیره شده اما حمل پرتغال همچنان ادامه دارد. 

وی با بیان اینکه یکی از استان‌هایی که در کنترل ورود و خروج دام اقدام کرد استان همدان بود، تصریح کرد: روزانه صدها رأس دام سبک و سنگین وارد میدان دام همدان می‌شود که اول نیاز استان تأمین و سپس دام مازاد به دیگر استان‌ها صادر می‌شود و گوشت منجمد و گرم وارداتی که در نیمه دوم امسال در استان توزیع شده 5 تا 6 برابر سال‌های گذشته است. 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار