13. مهر 1397 - 11:45   |   کد مطلب: 21745
مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان گفت: هفته آینده «همایش ملی دست‌کندها» در همدان برگزار خواهد شد.

به گزارش شبنم ها، به نقل از نافع

علی مالمیر در مراسم نهمین دوره آئین سنتی شیره‌پزان روستای هدف گردشگری مانیزان، با بیان اینکه امروزه در شهرها و کشورهای فاقد جاذبه‌های طبیعی و میراث فرهنگی، با تعریف رویدادها تلاش بر جذب گردشگران در آن منطقه دارند، اظهار کرد: هدف از این اقدام در شهرها و کشورهای مختلف کسب درآمد از این راه است.

وی با تأکید بر اینکه ملایر به عنوان شهر ملی و پایتخت مبل و‌ منبت در کشور مطرح است، گفت: شهرستان ملایر از استعدادهای طبیعی و تاریخی فراوانی برای توسعه گردشگری برخوردار است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان بیان کرد: آئین شیره‌پزان مانیزان ملایر به عنوان یک سنت و آئین ملی این دیار است که از نسلی به نسل‌های بعد منتقل شده است.

وی با بیان اینکه امسال نهمین دوره برگزاری آئین شیره‌پزان مانیزان ملایر با ماه محرم و صفر و آئین عزاداری سالار شهیدان مصادف شد، افزود:  به این مناسبت تغییراتی در برنامه‌های این مراسم نسبت به سال‌های گذشته ایجاد شد.

مالمیر با اشاره به انتخاب استان همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی و  برگزاری رویدادهای متعدد دیگر، تصریح کرد: همایش ملی دست‌کندها نیز هفته آینده برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از زیباترین دست‌کندهای استان در شهر سامن قرار دارد، ادامه داد: با تلاش مستمر نمایندگان در این شهرستان هم اکنون بحث آماده‌سازی و اجرای فاز اول و ورودی در حال انجام است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان خاطرنشان کرد: هم اکنون 10 درصد تولید ناخالص دنیا به صنعت گردشگری اختصاص داشته و از هر نفر شاغل یک نفر در حوزه گردشگری فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه برگزاری اینگونه رویدادها نقطه‌ عطفی  در راستای رشد صنعت گردشگری استان، به ویژه شهرستان ملایر و روستای هدف گردشگری مانیزان است، یادآور شد: بخش اعظم درآمد این منطقه از حوزه گردشگری تأمین شود.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار