30. ارديبهشت 1397 - 8:39   |   کد مطلب: 21626
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان استان همدان خبر داد:
فردی که متهم به هتک حیثیت در تلگرام بود دستگیر شد
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان گفت: فردی که با ایجاد مزاحمت در پیام‌رسان تلگرام براي یکی از آشنایان خود مشکل ايجاد کرده بود با تلاش مأموران پلیس فتا استان همدان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش شبنم ها، بر طبق خبر ارسالی از پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان ، فیروز سرخوش در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه و ارائه شکوائیه احدی از شهروندان در خصوص هتک حیثیت وی در شبکه‌ی اجتماعی تلگرام، موضوع در دستور كار پلیس فتا استان قرار گرفت.

 

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد فردي با به دست آوردن تصاوير خانوادگي و خصوصي شاکی و انتشار آن در فضاي مجازي باعث هتك حيثيت و آبروريزي وي شده بود.

 

اين مقام ارشد انتظامي ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی و با پیگیری‌های مستمر، عامل انتشار مطالب شناسایی و با دستور مقام قضایی دستگیر گردید.

 

رییس پلیس فتا استان همدان بیان کرد: متهم که از آشنایان شاکی بوده در تحقیقات مقدماتی منکر قضیه شد ولی پس از مواجه شدن با دلایل‌، مدارک و مستندات موجود در پرونده‌، به بزه انتسابی معترف و در بازجویی صورت گرفته انگیزه خود را انتقام جویی عنوان نمود.

 

سرهنگ سرخوش‌نهاد  با بیان اینکه رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماع یکی از الزامات فعالیت در این شبکه‌هاست، افزود: شهروندان، قانون جرائم رایانه‌ای را به دقت مطالعه واز پیامدهای استفاده نادرست و نا به جا از این فضا و مجازات‌های پیش روی مجریمن اطلاع حاصل نمایند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه عكس‌ها و اطلاعات خصوصي خود را در اختیار ديگران حتي اقوام و دوستان نگذارید، گفت: انتشار تصاویر خصوصی افراد در شبکه‌های اجتماعی اشتباه است چرا که با انتشار این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی دسترسی دیگران به آن راحت می‌باشد و از این طریق می‌توانند برای شما مزاحمت ایجاد نمایند.

 

وی با بیان اینکه تجاوز به حریم شخصی افراد، افشای اسرار آنها در فضای مجازی و انتشار فیلم و عکس‌های خصوصی دیگر کاربران جرم است، گفت: این امور از نظر قانون گذاران جرم تلقی شده و با خاطیان برابر قانون برخورد خواهد شد.

 

سرهنگ سرخوش‌نهاد در خاتمه افزود: شهروندان محترم در صورت مواجهه با موارد مشابه، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی  ویا با مراکز پلیس فتا در سراسر کشور در میان بگذارند.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار