1. آذر 1396 - 16:27   |   کد مطلب: 19586
مشاور امور بانوان سازمان اوقاف تاکید کرد: اگر می خواهید جهادی در راه خدا انجام بدهید و در مقابل دشمن دین ستیز بایستید، نسخه نجات بخش همه ارکان خانواده، توسعه وقف های خانوادگی است که می تواند مبنایی برای برنامه ریزی هر نخبه و پژوهشگر باشد.
سازمان اوقاف,معصومه فرزانه,سبک زندگی دینی,وقف های خانوادگی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از «بسیج زنان کشور» : معصومه فرزانه، مشاور امور بانوان سازمان اوقاف، در نشست تخصصی «وقف، خانواده و سبک زندگی» که روز گذشته در ساختمان مرکزی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، برگزار شد، ترویج وقف در نهاد خانواده را رسالتی مهم دانسته و گفت: ترویج وقف در نهاد خانواده و تبیین آن در کاهش آسیب ها و چالش های خانواده موثر است، همینطور این عمل در جهت تحقق سیاست های 16 گانه ی رهبر معظم انقلاب در حوزه خانواده نیز هست.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس هزاران زن در صحنه حضور داشتند و رشد و بالندگی خانواده را در تراز انقلاب اسلامی رقم زدند، خانواده ای که با داشتن روحیه ساده زیستی و دوری از تجمل گرایی و رفاه زدگی، ترویج انفاق و وقف اموال را پیش روی خود قرار دادند و صحنه های زیبایی از ایثار را به تصویر کشیدند.

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف تاکید کرد: در این مقطع حساس و سرنوشت ساز انقلاب اسلامی که دشمنان با جنگ نرم جوانان و زنان را هدف قرار داده اند، مشارکت جدی و خانوادگی در راه توسعه وقف ها را نیاز داریم تا با ترویج سبک زندگی دینی با عنایت به سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب که منشوری کامل برای رسیدن به سعادت، رشد و تعالی خانواده است گام برداریم، همانطور که معظم له خانواده را سنگ بنا و کانون رشد و تعالی انسان دانسته و باعث اعتلای جمهوری اسلامی معرفی می کنند.

وی افزود: خانواده دارای تاثیر و تاثرات زیادی در رابطه با وقف است، از یک سو خانواده مروج وقف و خیر اندیشی است و از سوی دیگر وقف می تواند رافع مشکلاتی باشد که امروز پیش روی خانواده ها است بنابراین با ترویج سبک زندگی فارغ از هرگونه تجمل گرایی و معرفی وقف های نوین در خصوص تشکیل، تحکیم و رشد و تعالی خانواده می توان گام های موثر و هدفمندی را در مقابل چالش های فراروی خانواده برداریم.

فرزانه ابراز امیدواری کرد که با هم اندیشی و مشارکت می توان گام های بلندی را در خصوص ایجاد وقف های خانوادگی که بسیار واقع بینانه، ارزش مدار و منطبق با سیاست های مقام معظم رهبری است برداشت.

وی به عنوان نمونه به توسعه فرهنگ وقف های خاص مبتنی بر اصل تقدم خویشاوندان بر سایرین اشاره کرد و افزود: این نوع وقف در راستای حل مشکلات مالی خانواده کارکرد دارد و گسترش موقافاتی بر مبنای ارتقاء معیشت خانواده های نیازمند از رهگذر توانمندسازی خانواده ها در جهت کاهش دغدغه ازدواج، اشتغال و مسکن نیز نوع دیگری از وقف است.

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف نوع دیگر وقف را به کارگیری آن در راستای نهضت فراگیر تسهیل ازدواج آسان و بذل حمایت های مالی نسبت به زوج های جوان دانسته و ادامه داد: ساخت و ساز و توسعه مساجد خانواده محور در راستای تحکیم خانواده و توسعه فعالیت های آموزشی و ارائه خدمات مذهبی نیز نوع دیگری از وقف است که با برگزاری کارگاه های آموزشی مبتنی بر تحکیم خانواده و ارتقاء سرمایه اجتماعی آن بر پایه اصولی چون رضایت، انصاف، خدمت، احترام و مودت و توجه ویژه به نسل جوان در جهت درونی سازی ارزش های خانواده ایرانی، امکان پذیر است.

وی ایجاد وقف هایی در جهت ترسیم الگوی اسلامی خانواده را نوع دیگری از وقف عنوان کرده و گفت: در این نوع، برای مبارزه با تهاجم فرهنگی با محوریت آسیب شناسی مشکلات اجتماعی خانواده نیازمند وقف به صورت مشاوره های تخصصی هستیم، همچنین در خصوص طب سالمندی و مراقبت های پزشکی هم می توان وقف را تعریف کرد.

فرزانه اختصاص موقوفاتی برای پژوهش های خانواده با هدف شناسایی آسیب های اجتماعی خانواده و راه های مقابله با آن را نوع دیگری از وقف دانست و آخرین نوع وقف را آماده سازی تجهیزات برای مقابله با بحران های اجتماعی و حوادث غیرمترقبه و به منظور کاهش خسارت های معنوی عنوان کرد. 

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف در پایان تاکید کرد: وقف های خانوادگی را جدی بگیرید و اگر می خواهید جهادی در راه خدا انجام بدهید و در مقابل دشمن دین ستیز بایستید، نسخه نجات بخش همه ارکان خانواده، توسعه وقف های خانوادگی است که می تواند مبنایی برای برنامه ریزی هر نخبه و پژوهشگر باشد.

انتهای پیام/ص

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار