23. آبان 1396 - 13:21   |   کد مطلب: 19458
در نشست کتابخوان کودکان علاوه بر یادگیری مدیریت زمان می آموزند چگونه باید در خصوص اهداف و نگارش یک کتاب سخن بگویند که بتوانند مقصود و هدف خود را به راحتی به دیگران انتقال دهند .
شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ir afkl ih, شبنم همدان,

به گزارش شبنم همدان

مطالعه ذهن انسان را به حرکت  و  تفکر وا می دارد. فکر عبارت از دو حرکت است  در حرکت نخست ذهن در خزانه ی معلومات خود مواد و مقدمات لازم را می یابد که  متناسب با کشف مطلوب است و در حرکت دوم آن را به خوبی مرتب و منظم می کند .

کتاب خوب می تواند همچون دوستی مهربان تجربیات و مهارت های زندگی را به تو بیاموزد بدون انکه آسیبی از جانب آن به تو وارد شود .

کتاب همان  یار مهربان و دوست خوب ما این روزها با استقبال گرم دوستداران مطالعه مواجه شده است. در هفته ای که به نام هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است فعالیت های فرهنگی بسیاری جهت ارتقای فرهنگ مطالعه انجام می شود. در این خصوص گفتگویی با یکی از کتابداران فعال همدان انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

فاطمه نقوی کتابداری است که در عرصه فرهنگسازی و تشویق کودکان به مطالعه فعالیتهای شایسته ای انجام داده است.

وی در خصوص فعالیتهایش گفت: به مناسبت هفته کتاب علاوه بر اینکه برنامه هایی برای آشنایی کودکان با جایگاه  مطالعه در کتابخانه کوثر برگزار شد این کتابخانه در مدارس این ناحیه نیز برنامه هایی متناسب با سن کودکان برگزار نمود .از جمله این برنامه ها  اجرای نمایش با موضوع کتاب ,بازدید از کتابخانه، عضویت رایگان کودکان در کتابخانه ,شعر خوانی کودکان ,برگزاری مسابقه جدول سودوکو بین دانش آموزان و اهداء جوایز به آنان ,برگزاری مسابقه قصه گویی در بین کودکان ,نشست کتابخوان ,نقد کتاب بوده است.

 

برنامه های فرهنگی کتابخانه ها  مختص هفته کتاب نیست

نقوی در خصوص اهداف هفته کتاب تاکید داشت :برنامه های هفته تنها مختص به هفته کتاب نمی باشد بلکه برنامه ها  در طی  این هفته تنها به صورت فشرده تری برگزار می شوند.  به عنوان مثال در نشست کتابخوان کودکان علاوه بر یادگیری، مدیریت زمان می آموزند چگونه باید در خصوص اهداف و نگارش یک کتاب سخن بگویند که بتوانند مقصود و هدف خود را به راحتی به دیگران انتقال دهند . در هفته کتاب مساله ای که بسیار برای من جالب توجه بود این است که کودکان زیر 5 سال به راحتی از روی تصاویر داستان یک کتاب را برای دوستان خود تعریف می کنند. استقبال کودکان از کتاب و مطالعه  نوید نسلی متفکر و مطالعه کننده را می دهد .

کتابخانه ها یک نهاد فرهنگی هستند

نقوی اشاره داشت :در زمان های گذشته کارایی کتابخانه های عمومی  تنها منحصر به ارائه کتاب به مخاطب بود اما خوشبختانه امروزه علاوه بر ارائه کتاب به مخاطب برگزاری کلاس های رایگان مشاوره و اوقات فراغت را نیز در برمی گیرد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار