22. آبان 1396 - 8:02   |   کد مطلب: 19433
ساعت 21:48 یکشنبه‌ شب 21 آبان‌ماه زلزله نسبتاً شدیدی شهرستان‌های مختلف استان همدان را لرزاند.
زمین لرزه,زلزله,همدان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس از همدان : ساعت 21:48 یکشنبه‌ شب 21 آبان‌ماه زلزله نسبتاً شدیدی شهرستان‌های مختلف استان همدان را لرزاند و باعث شد مردم با هراس مدتی را در بیرون از منزل و در خیابان‌ها و کوچه‌ها سپری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان در این زمینه با اشاره به وقوع زلزله در شهرستان‌های این استان اظهار کرد: زمین لرزه در سرپل ذهاب رخ داده و همدان محیط آن بود.

علیمردان طالبی با بیان اینکه در پی زلزله رخ داده در نقاط مختلف کشور دستگاه های ذی‌ربط در آماده‌باش قرار دارند، گفت: امشب زلزله‌ای به قدرت 7.3 ریشتر مرز ایران و عراق را لرزاند و پس‌لرزه این زلزله در استان‌های غربی از جمله همدان احساس شد.

وی از مردم خواست تا آرامش خود را حفظ کنند و نگران نباشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با بیان اینکه موردی از تلفات و خسارات ناشی از زلزله در همدان گزارش نشده است، گفت: از آن جا که ما معین استان کرمانشاه هستیم، نیروهای امدادی خود را به این استان فرستادیم.

طالبی: تعداد پس‌لرزه‌ها زیاد بود

وی با بیان اینکه زمین لرزه بین حلبچه عراق و ازگله کرمانشاه رخ داده است، بیان کرد: زمین لرزه در سه نوبت رخ داد؛ اول ساعت 21:05 دقیقه، زلزله دوم در ساعت 21:48 دقیقه و زلزله سوم در ساعت 21:59 دقیقه رخ داد.

طالبی ادامه داد: این زمین‌لرزه با این قدرت تلفات و خسارت‌هایی خواهد داشت که استان همدان اعلام آمادگی کرده و در صورت نیاز به کرمانشاه اعزام نیرو خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه اکنون مرکز زلزله مشخص شده به مردم توصیه می‌کنم نگران نباشند اما آمادگی داشته باشند، تصریح کرد: مردم امشب از خوابیدن کنار پنجره پرهیز کنند و اشیایی که احتمال سقوط دارند را ثابت و محکم کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با بیان اینکه مرکز لرزه‌نگاری همدان به عنوان مرکز لرزه‌نگاری در غرب کشور تاکنون 12 زمین‌لرزه بیش از چهار ریشتری را ثبت کرده است، در خصوص تعداد پس‌لرزه‌های این زمین‌لرزه گفت: از تعداد آن آماری در دست نیست جون تعداد پس‌لرزه‌ها زیاد بوده است.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته دستگاه‌هایی مانند هلال احمر و بیمارستان‌ها آمادگی لازم را برای امدادرسانی دارند.

طالبی با اشاره به اینکه بیمارستان های استان همدان آمادگی لازم برای پذیرش مجروح‌های استان‌های آسیب‌دیده را دارند، بیان کرد: در همدان خسارتی از این زمین‌لرزه گزارش نشده و جای نگرانی وجود ندارد.

کارخانه‌ای: آماده‌ایم

رئیس جمعیت هلال احمر استان همدان نیز با بیان اینکه با توجه به زلزله رخ داده در مناطق رخ داده جمعیت هلال احمر استان نیز در آماد‌ه‌باش کامل است، اظهار کرد: احتمال اعزام نیرو به مناطق زلزله‌زده نیازمند به کمک از جمعیت هلال احمر استان وجود دارد.

بهروز کارخانه‌ای با تأکید بر اینکه پیگیری‌ها از مناطق مختلف استان در حال انجام است تا در صورت نیاز اقدامات لازم از سوی جمعیت هلال احمر انجام شود، گفت: در صورت نیاز از سوی ستاد مدیریت بحران اعلام نیاز خواهد شد؛ تاکنون خبری مبنی بر نیاز به حضور نیروهای هلال احمر از سوی هیچ یک از شهرستان‌ها دریافت نکرده‌ایم.

وی بیان کرد: مردم آرامش خود را حفظ کنند و امشب را در مناطق امن سپری کنند؛ با توجه به اینکه شدت زلزله در استان بالا نبوده نصب چادر برای اسکان مردم نداریم و مردم در مناطق امن ساکن شوند.

کارخانه‌ای در توصیه مردم، یادآور شد: در صورت وقوع زلزله مجدد و یا پس‌لرزه‌های شدید مردم در چارچوب در و کنار دیوارها قرار گرفته و از آسانسور استفاده نکنند.

رضایی: جای نگرانی نیست

مسئول اورژانس ۱۱۵ شهرستان رزن نیز اظهار کرد: مرکز اورژانس 115 در پی وقوع زلزله اقدام به اعلام آماده‌باش به تمام نیروهای عملیاتی داده است.

سعید رضایی گفت: به مردم عزیز اطمینان خاطر می‌دهم که جای نگرانی وجود ندارد و تیم‌های امدادی در آمادگی کامل هستند.

وی افزود: همچنین بیمارستان ولیعصر(عج) رزن نیز آمادگی پذیرش مصدومان احتمالی را دارد.

صفری: خسارتی نداشتیم

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان رزن نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رزن اظهار کرد: همزمان با وقوع زلزله در کشورمان و کشور عراق تیم‌های امدادی و نجات از آوار جمعیت هلال احمر شهرستان رزن در حال آماده‌باش کامل هستند.

مهردان صفری با بیان اینکه این زلزله در شهرستان رزن نیز احساس شد گفت: خوشبختانه تاکنون گزارش تخریبی از شهرستان اعلام نشده است.

مومیوند: برای امدادرسانی در آماده‌باش هستیم

فرماندار تویسرکان نیز اظهار کرد: زلزله دیشب در سطح شهر و روستاهای شهرستان تویسرکان احساس شد، اما خوشبختانه هیچ گونه خسارتی در پی نداشته است.

حبیب مومیوند گفت: ضمنا بخش درمان شهرستان تویسرکان برای امدادرسانی در استان کرمانشاه در آماده‌باش به سر می‌برد.

* خسارتی در ملایر گزارش نشده است

بعد از وقوع زلزله در استان همدان و شهرستان ملایر، نیروهای امدادی ملایر شامل هلال احمر، اورژانس و مدیریت بحران در آمادگی کامل به سر می‌برند.

نیروهای هلال احمر ملایر در سه پایگاه امداد جاده‌ای زاغه، آورزمان و یونس به صورت آماده‌باش کامل هستند، نیروهای داوطلب نیز در  محل اداره به صورت کشیک برای کمک‌رسانی به مصدومان احتمالی در امادگی به سر می‌برند.

به گفته یکی از مسئولان هلال احمر ملایر به همه نیروهای داوطلب هلال احمر اطلاع‌رسانی برای کمک به مصدومان احتمالی صورت گرفته که در صورت نیاز همه نیروهای داوطلب و امدادی هلال احمر حضور داشته باشند.

به گزارش فارس، تاکنون هیچ گونه خسارت ناشی از زلزله در استان همدان گزارش نشده است.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار