28. آبان 1396 - 16:54   |   کد مطلب: 19415
کودکان همدانی در جشن روز جهانی کودک با شادی و نشاط خندیدند.

به گزارش شبنم همدان کودکان بخشی از جامعه هستند که آینده کشور را می سازند. اگر به کودکانمان شاد زیستن را بیاموزیم آینده سازانی شاد و با نشاط خواهیم داشت.

روز جهانی کودک فرصت مناسبی است تا کودکان احساس کنند برای شاد بودن آنها تلاش می کنیم. به مناسبت روز جهانی کودک به سراغ تعدادی از مهدهای شهر رفتیم و از برنامه های آنها پرسیدیم.

مهدهای کودک در سطح شهر با برگزاری جشن های شاد و مفرح اوقات خوشی را برای کودکان فراهم کرده بودند. عمو حمید مجری محبوب کودکان در تعدادی از این جشن ها شرکت داشت و شادی را مهمان دلهای پاک آنها کرده بود.

به بهانهروز جهانی کودک گفتگویی با سهیلا آقاجانی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و مشاور کودکان انجام دادیم.

آقاجانی اظهار داشت: هر روز روز جهانی کودک است زیرا کودکان باید هر روز شاد باشند تا روان آنها سلامت داشته باشدو کودکانی که دوران کودکی شاد و بانشاطی را پشت سر بگذارند در آینده افراد خلاق و با اعتماد به نفسی خواهند شد.

وی افزود شاد زیستن به معنای آموزش ندادن به کودکان و قانون گریزی آنها نیست. کودکان باید تحت آموزش های صحیح، قوانین و مقررات را بشناسند و به آنها احترام بگذارند.

آقاجانی بیان کرد: شاد زیستن هیچ منافاتی با تنبیه کودکان ندارد. تنها باید تنبیه را به صورت صحیح برای خانواده ها تعریف کنیم. تنبه کودک باید در کنار تشویق باشد تا کودک قوانین را بپذیرد.

وی تأکید کرد: تنبیه به معنی رفتار خشن با کودک نیست. در تنبیه کودکان، تنها امتیازاتی مثل دیدن تلویزیون، گردش رفتن و یا هر چیزی را که بودن آن به منزله تشویق است، از کودک سلب می کنیم. اما حتی در تبیهات نیز به کودک مهر می ورزیم و او را دوست داریم و این اصل اساسی در تربیت کودکانی شاد است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار