11. خرداد 1396 - 12:29   |   کد مطلب: 17003
معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا از برگزاری مراسم دعا در میدان میشان همزمان با ارتحال امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: امسال به دلیل تقارن با ماه رمضان برنامه‌ای برای اعزام به مرقد مطهر نداریم.
رحلت امام خمینی(ره),زیارت عاشورا,میدان میشان,دانشگاه بوعلی سینا همدان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

برگزاری مراسم زیارت عاشورا در میدان میشان همدان همزمان با سالگرد ارتحال امام(ره)

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : اکبر عروتی‌موفق با بیان اینکه ماه رمضان ماه خودسوزی گناهان است و باید از برکات  معنوی این ماه بهره لازم را برد، اظهار کرد: مراسم رحلت امام خمینی(ره) همانند سال‌های گذشته در ایام فرجه دانشجویان برای امتحانات پایان ترم قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بخشنامه‌ای برای اعزام دانشجویان و کارمندان دانشگاه به مرقد مطهر امام راحل ارسال نشده است، گفت: هر سال مراسم سوگواری رحلت امام خمینی(ره) در بین کارمندان و دانشجویان حاضر با برگزاری زیارت عاشورا در میدان  میشان باشکوه هر چه تمام‌تر برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به اینکه در چند روز گذشته در استانداری ستادی برای اعزام کاروان‌ها به مرقد مطهر تشکیل شد که از مجموعه دانشگاهی نیز در آن حضور داشتند، گفت: هر سال تعداد محدودی نیز اعزام دانشجو به مرقد مطهر صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در خود دانشگاه مراسم‌هایی به عنوان یادبود ارتحال آن عزیز سفر کرده برگزار می‌شود، یادآور شد: این مراسم در  بین کارمندان و با همکاری بسیج کارمندی همانند هر سال در دانشگاه برگزار می‌شود.

عروتی‌موفق اشاره‌ای به برنامه‌های دانشگاه در ماه مبارک رمضان کرد و گفت: استقرار مبلغان خانم و آقا در خوابگاه‌های دانشجویی که هر کدام پاسخگوی سوالات شرعی و سایر احکام دانشجویان هستند.

وی با تاکید بر اینکه هر روز سه بار نماز جماعت در خوابگاه‌های دانشجویی برگزار می‌شود، افزود: دورخوانی و جزء‌خوانی قرآن کریم  و در کنار سخنرانی مذهبی یکی‌ دیگر از برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان برای دانشجویان دانشگاه بوعلی است.

معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا با اشاره اینکه همانند هر سال برنامه افطاری در دانشگاه برگزار می‌شود، تاکید کرد: برگزاری نشست‌های فعالان فرهنگی از جمله برنامه‌های موثر در ماه مبارک رمضان است که با حضور مدیران و رئیس دانشگاه در دانشگاه دایر خواهد بود.

وی از برگزاری شب‌های احیا در مسجد دانشگاه خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی آن در نهاد رهبری دانشگاه صورت گرفته و به اطلاع می‌رسانم که عموم شهروندان می‌توانند در این مراسم حضور داشته باشند.

عروتی‌موفق با تاکید بر اینکه استقبال دانشجویان از برنامه‌های صورت گرفته نسبت به سال‌های گذشته بیش از بیش بوده است، خاطرنشان کرد: کار فرهنگی زمان نیاز دارد و باید بر روی آن سرمایه‌گذاری کرد تا آینده جوانان تامین و تضمین شود.

وی با بیان اینکه دشمن از طریق ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی به دنبال از بین بردن برکات معنوی از جامعه و به خصوص نسل جوان کشور است، تصریح کرد: مسوولان باید بیدار باشند و برنامه‌هایی برای خنثی‌سازی این توطئه‌ها داشته باشند.

معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا با تاکید بر اینکه اگر امروز به فکر نباشیم فردا دیگر دیر است، اظهار کرد: ماه رمضان فرصتی است تا مسوولان فرهنگی بتوانند نسل جوان را با برکات معنوی آشنا کرده و او را برای همیشه عاشق خالق خویش کنند.

انتهای پیام/ص

رحلت امام خمینی(ره) رحلت امام خمینی(ره) رحلت امام خمینی(ره) رحلت امام خمینی(ره) رحلت امام خمینی(ره) رحلت امام خمینی(ره) رحلت امام خمینی(ره) رحلت امام خمینی(ره) رحلت امام خمینی(ره) رحلت امام خمینی(ره) زیارت عاشورا زیارت عاشورا زیارت عاشورا زیارت عاشورا زیارت عاشورا زیارت عاشورا زیارت عاشورا میدان میشان میدان میشان میدان میشان میدان میشان میدان میشان

دیدگاه شما

آخرین اخبار