6. آذر 1395 - 11:42   |   کد مطلب: 13823
نویسنده در این کتاب کوشیده است تا با استناد به اسناد حقیقی ، گفتار راویان مطمئن ، تطبیق آن با تاریخ نگاشته شده و تحلیلی تازه بر این مستندات ، برگی از تاریخ واقعه مشروطه را ورق بزند

به گزارش شبنم ها، 

اگرچه چیزی در حدود یکصد و ده سال از امضاء و فرمان مشروطیت می گذرد اما هنوز سیل موشکافی ها و تحلیل ها درباره آن واقعه تاریخی ادامه داشته و محققان و تاریخ پژوهان بسیاری را به نوشتن در این زمینه وا داشته است. از این رو بسیارند ناگفته ها از اتفاقاتی که در آن برهه و در جای جای ایران به این رخداد مهم دامن زده است. در این کتاب کوشش شده است تا با استناد به اسناد حقیقی ، گفتار راویان مطمئن ، تطبیق آن با تاریخ نگاشته شده و تحلیلی تازه بر این مستندات ، برگی از تاریخ واقعه مشروطه و اقدامات پیشگامان آن را در شهر همدان ورق زده مخاطبان را هرچه بیشتر با شخصیت های مهم تاریخ ساز و گروه های سرنوشت ساز این شهر آشنا کند.

بی شک پیوند نسل های بعد از مشروطه با آن نسل امیدوار و قانون خواه که بدون هیچ ابزاری و تنها با ذهن آزادیخواه خود پای در این عرصه برای هموار ساختن راه پیشرفت برای نسل بعد از خود شدند ، می تواند چراغ راهی برای آیندگان بوده آنها را با پیشینه تاریخی بزرگان خود که با مجاهدتهای خالصانه از خودگذشتگی کردند بیش از پیش آشتی دهد.

همدان از شهرهای پیشگام در عصر مشروطه و فعالان آن از مشروطه خواهان برجسته کشور به شمار می آیند. تلاش این کتاب برای مانایی و حک شدن نام آنها بر صفحه روزگار این مرز و بوم قابل تقدیر است.

نویسنده این کتاب مجید فروتن است که انتشارات برکت کوثر آن را در 270 صفحه و در سال 1391 به چاپ رسانده است.

 

انتهای پیام / 

دیدگاه شما

آخرین اخبار