16. اسفند 1394 - 11:37   |   کد مطلب: 9677
مسئول بسیج دانشجویی استان همدان عنوان کرد: تعداد دانشجویان اعزامی از استان به اردوی راهیان‌نور 3 هزار نفر در غالب 17 کاروان و در 4 دوره است.
 3000 دانشجوی همدانی به اردوهای راهیان‌نور اعزام می‌شوند

 به گزارش شبنم ها ،طیب فریادرس، طیب فریادرس، مسئول بسیج دانشجویی استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: تعداد دانشجویان اعزامی از استان به اردوی راهیان‌نور 3 هزار نفردر غالب 17 کاروان  و در 4 دوره صورت خواهد گرفت. 
وی افزود: اولین اعزام دانشجویان به این اردوها از 12 اسفند با حضور 160 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام‌نور و 120 نفر از دانشجویان دانشگاه نهاوند بود، پرتراکم‌ترین دوره مربوط به 21 اسفند تا 25 اسفند است، که نزدیک به یک هزار دانشجو در این دوره راهی مناطق عملیاتی جنوب  کشور می‌شوند.

فریادرس ابراز کرد: این اردوها به عنوان  یکی از برجسته‌ترین برنامه‌های بسیج دانشجویی است زیرا دفاع مقدس برای مردم صرفا یک خاطره نیست بلکه یک مسیر و راهی است که باید برای نسل جوان درست تبیین و بازگویی شود، دفاع مقدس تابلویی است که نشان می دهد راه دفاع از منافع ملی ما ایستادن بر سر آرمان‌هاست.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان ادامه داد: با توجه به موقعیت استراتژیک ایران در منطقه خاورمیانه و در کل جهان اسلام، این امر ضروری است که از آرمان‌ها و الگوهای خود در برابر افراطی‌گری‌ها، تندروی‌ها و سلطه‌گری‌های جهان خواران غرب دفاع کرده و عظمت اسلام و ایران را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه تعداد راویان در این اردوها 60 نفر است، ابراز کرد: مناطق مورد بازدید در این اردوها روند ثابتی را دنبال نمی‌کند، بلکه هر دانشگاه متناسب با نیازسنجی خود مسیر بازدید متفاوتی خواهد داشت. البته امسال بازدید ازاردوگاه شهید باکری درخرمشهر نیز به سایر مناطق مورد بازدید اضافه شده است.

فریادرس بیان کرد: دانشگاه هایی که  در سال 93 همکاری مناسبی با بسیج دانشجویی داشته‌اند شامل دانشگاه صنعتی با بیشترین اعزام  دانشجو به این اردوها با 8 الی 10 درصد، دانشگاه بوعلی‌سینا، دانشگاه ملایر و دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی با 4 الی 5 درصد و کمترین اعزام مربوط به دانشگاه پیام نور با اعزام حدودا 2درصد  است.

انتهای پیام /
 

دیدگاه شما

آخرین اخبار