25. مرداد 1394 - 13:09   |   کد مطلب: 6966
رئیس کانون آموزشگاه ‌های آزاد فنی و حرفه‌ای کشور:
هدف اصلی ما دفاع از مهارت‌آموزی است
رئیس کانون آموزشگاه ‌های آزاد فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه باید از آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در قانون برنامه ششم توسعه حمایت شود، گفت: هدف اصلی ما دفاع از مهارت‌آموزی است و در این راه از فکر و دانش تمام آموزشگاه‌ها استفاده خواهیم کرد.

 به گزارش شبنم ها، رئیس کانون آموزش‌های آزاد فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در این راه تنها نهادی که می‌تواند عملکرد مناسبی در حوزه مهارت و آموزش آن داشته باشد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است.

 مرتضی بدیعی در همایش اشتغال و فرصت‌های مهارت با اشاره به مشکلات آموزش مهارت اظهار کرد: یکی از عمده مشکلات ما این است که هر نهاد دولتی و غیردولتی نسبت به برگزاری کلاس مهارت برای افراد اقدام می‌کند.

وی مجری برگزاری کلاس‌های مهارت در کشور را سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای دانست و گفت: متاسفانه این امر از سوی اکثر نهادها نادیده گرفته شده است.

رئیس کانون آموزش‌های آزاد فنی و حرفه‌ای کشور افزود: پیشنهاد ما این است که دستگاه‌های دولتی از آموزش مهارت به افراد صرف نظر کرده و این کار را به آموزشگاه‌های خصوصی که زیرمجموعه فنی و حرفه‌ای است واگذار کنند.

وی با بیان اینکه باید از آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در قانون برنامه ششم توسعه حمایت شود، تصریح کرد: جزیره‌ای شدن فعالیت‎ها عمده مشکل مهارت‌آموزی در کشور است.

وی ادامه داد: باید یک شورای انتظامی برای رسیدگی به تخلفات آموزشگاه‌ها تاسیس شود تا از این رهگذر شاهد ترویج اخلاق حرفه‌ای در آموزشگاه باشیم.

وی به صدا در آمدن زنگ خطر برای مهارت‌آموزی را جدی توصیف کرد و افزود: در گذشته تعداد آموزشگاه‌های آزاد ما در کشور 5 هزار مورد بوده که در حال حاضر به 2 هزار آموزشگاه رسیده که این زنگ خطری برای مهارت است.

بدیعی با بیان اینکه متاسفانه شرایط بد اقتصادی اجازه نمی‌دهد جوانان به سمت آموزش‌های مهارتی گرایش پیدا کنند؛ اضافه کرد: باید شرایط و ابزار مهارت‌آموزی برای جوانان فراهم شود تا در بین آنان گرایش بیشتری به این امر ایجاد شود.

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار