14. شهريور 1395 - 16:37   |   کد مطلب: 12192
گمار گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان بهار در دو بخش دولتی با 20 کارگاه آموزشی ثابت و سیار و همچنین 11 موسسه آموزشگاه‌های آزاد تحت پوشش خود با 55 حرفه آموزشی فعالیت دارد.

به گزارش شبنم همدان بر طبق خبر ارسالی از روابط عمومی اداره کل فنی و حرفه ای استان، 

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران شهرستان بهار با اشاره به فعالیتهای این مرکز افزود: این مرکز در سال 95 در راستای انتخاب  لالجین به عنوان شهر جهانی سفال برای اولین بار اقدام به تجهیز و راه‌اندازی کارگاه  آموزشی میناکاری  سفال نموده و آمادگی دارد  تا افراد علاقمند را تحت پوشش آموزش های رایگان  هنر مینا کاری قرار دهد..

عزت الله گمار گفت: از جمله حرفه‌های آموزشی فنی و خدماتی که به صورت رایگان در مراکز خواهران و برادران ارائه می‌شود، می‌توان به رشته برق‌کار صنعتی، سیستم هوشمندسازی ساختمانها، نصاب دوربین‌های مدار بسته و حفاظتی، جوشکاری اسکلت، بازرس فنی جوش، تعمیرکار پکیج و کولرگازی، تاسیسات شوفاژولوله کشی سردوگرم، تعمیرکار اتومبیل‌های سواری، پرورش بلدرچین، طراحی و دوخت(خیاطی)، صنایع بافت (فرش و گلیم)، کیف دوزی، پرورش گیاهان آپارتمانی و گلخانه‌ای، فناوری اطلاعات وصنایع دستی شیشه اشاره نمود .

وی اظهار داشت: در بخش موسسات آموزشگاه‌های آزاد نیز حرفه‌های آموزشی شامل مراقبت و زیبایی بانوان ، خیاطی، فناوری اطلاعات، صنایع دستی و بافت فعال می‌باشد. در بخش‌های مختلف آموزشی که مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی می ‌نماید، عبارت است از آموزش در مراکز ثابت شهری، آموزش در تیم‌های سیار روستایی، آموزش در زندان، آموزش در پادگان و نیز آموزش شاغلین بخش صنعت و اصناف می‌باشد.

وی تصریح کرد مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان بهار در پنج ماهه اول سال 95 تعداد 935 نفر دوره، معادل 142 هزارو 863 نفر ساعت در بخش دولتی و نیز 231 نفر دوره معادل 53 هزارو  685نفر ساعت در بخش آموزشگاه‌های آزاد شهرستان عملکرد داشته است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار