1. مرداد 1394 - 8:55   |   کد مطلب: 6577
آتسوکو(فاطمه) هوشینو بانوی تازه مسلمان شده ژاپنی درخصوص عکس العمل خانواده نسبت به مسلمان شدنش، گفت: خانواده ام اصلا باورشان نمی شد و فکر می کردند من جن زده شده ام و وقتی نماز می خواندم مادرم اطراف من نمک می گذاشت که انرژی های منفی و جن از من دور شود.
 تشرف بانوی ژاپنی به دین اسلام، بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر / نماز که می‌خواندم مادرم فکر ‌می‌کرد جن زده شده‌ام

به گزارش شبنم ها به نقل از شاخه طوبی، آتسوکو(فاطمه) هوشینو بانوی تازه مسلمان شده ژاپنی در 13 سال پس از واقعه ۱۱سپتامبر وقتی رسانه‌های مختلف نسبت به اسلام و مسلمانان می‌تاختند، مانند بسیاری حس کنجکاویش در مورد حقیقت اسلام برانگیخته شد و بعد ازتحقیق و مطالعات زیاد به دین اسلام گرایش پیدا کرد.

وی که قبلا بودایی بوده پس از  شش ماه مطالعه و تحقیق در مورد اسلام و مطالعه قرآن کریم تصمیم می گیرد مسلمان و شیعه شود.

خانم هوشینو پس از آشنایی با همسرش تصمیم گرفت به ایران بیاید و در اینجا زندگی کند و الان چند سالی است در تهران زندگی می‌کنند و از اینکه منزلشان نزدیک بیت رهبری است بسیار خوشحال هستند.

در ادامه گفتگو خبرنگار با این بانوی تازه مسلمان شده ژاپنی را بخوانید:

 

بانوی ژاپنی که بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر به دین اسلام مشرف شد

خانم هوشینو در خصوص مسلمان شدن خود گفت: 13 سال پیش بر اثر حادثه 11 سپتامبر بعد از آن تصمیم گرفتم هرچه زود‌تر مسلمان شوم.

وی با بیان اینکه بعد از این حادثه خیلی از افراد مسلمان شدند، ادامه داد: من فقط دوست داشتم مسلمان شوم و برایم فرقی نداشت که سنی شوم یا شیعه.

این بانوی تازه مسلمان شده ژاپنی در ادامه افزود: در جایی که زندگی می کردیم فقط یک مرکز اسلامی وجود داشت که آنها اهل تسنن بودن و به آنجا مراجعه کردم و به آنها گفتم می خواهم به اسلام مشرف شوم گفتن شهادت را بگو که گفتم و مسلمان شدم.

آتسوکو باتوجه به اینکه در ابتدا اطلاعی از مذهب تشیع نداشت، اهل تسنن شد ادامه داد: بعد از گذشت 6 ماه با توجه به اطلاعاتی که درباره مذهب شیعه با خواندن قرآن و کتاب های اسلامی پیدا کردم و به تشیع مشرف شدم.

وی ادامه داد: مذهب تشیع به آیات و فرامینی که در قرآن آمده است نزدیکتر است و اهل تشیع دائما من را به تفکر دعوت می کردند.

از طریق جستجو در سایت‌های مختلف اسلامی،  قرآن را پیدا کردم

وی درخصوص نحوه آشنایی با دین اسلام گفت: از طریق جستجو در سایت‌های مختلف اسلامی  قرآن را پیدا کردم و با دقت آن را مطالعه می کردم تا کاملا با مفاهیم آن آشنا شوم که همین علاقه‌ام را به اسلام بیشتر می‌کرد.

این بانوی تازه مسلمان شده ژاپنی ادامه داد: قرآن را هر شب گوش می‌دادم و ترجمه ژاپنی آن را نیز می‌خواندم.

وی با اشاره به اینکه خود خدا حافظ قرآن است، اظهار کرد: هیچکس نمی تواند قرآن را تحریف کند.

خانم هوشینو با بیان اینکه دعای یستشیر اولین دعایی بود که بعد از مشرف شدنم خواندم، گفت: وقتی دعا می خوانم احساس می کنم که ائمه و پیامبراکرم(ص) کنارم حضور دارند و برایم یک کلاس درس خصوصی گذاشته اند.

وی ادامه داد: اینها قشنگی های دعا است که قابل توصیف نیست.

 

نماز که می‌خواندم مادرم فکر ‌می‌کرد جن زده شده‌ام

آتسوکو درخصوص عکس العمل خانواده اش نسبت به مسلمان شدنش، گفت: خانواده اصلا باورشان نمی شد و فکر می کردند من جن زده شده ام و وقتی نماز می خواندم مادرم اطراف من نمک می گذاشت که انرژی های منفی و جن از من دور شود.

وی ادامه داد: وقتی روزه می گرفتم به من می گفتند غذا بخور می گفتم من رژیم هستم آنها مخالفت زیادی با من می کردند.

رعایت اصل حجاب در ژاپن خیلی برایم سخت بود

این بانوی تازه مسلمان شده ژاپنی درباره حجاب داشتن در ژاپن بیان کرد: شرایط داشتن حجاب خیلی برایم سخت بود همه بایک حالت خاصی نگاهم می کردند  ولی با این حال من لباس های آستین بلند می پوشیدم و حجاب خود را حفظ می کردم.

آتسوکو در ادامه افزود: چندبار از من سوال کردند چرا در این هوای گرم لباس های بلند می پوشی من می گفتم به آفتاب آلرژی دارم چون دوست نداشتم برای همه توضیح دهم.

وی با اشاره به اینکه در کشور ژاپن واکنش مردم نسبت به مسلمانان، بسیار بد است، ادامه داد: یکبار در فرودگاه ژاپن بودم و به علت داشتن حجاب نگذاشتند که به پروازم برسم.

برای حفظ حجاب، کار در کارخانه را انتخاب کردم

خانم هوشینو در خصوص کار کردنش در ژاپن برایمان گفت: در کارخانه مواد غذایی کار می کردم و در آنجا یک لباس کاملا پوشیده تن می کردم و فقط چشمانم دیده می شد.

این بانوی تازه مسلمان شده ژاپنی با بیان اینکه بهای حجابم را اینطوری می پرداختم، تصریح کرد:  با اینکه حقوق آنجا خوب نبود ولی به علت داشتن حجاب در این کارخانه خیلی خوشحال بودم.

انتخاب نام فاطمه بعد از مسلمان شدن

آتسوکو در خصوص تغییر نام خودبعد از مسلمان شدن، اظهار کرد: من بخاطر علاقه زیادی که به‌ حضرت فاطمه زهرا(س) داشتم اسم خود را به فاطمه تغییر دادم.

 

با همسرم در یکی از سایت های اسلامی آشنا شدم

 وی درخصوص ازدواجش گفت: همسرم یک ایرانی مسلمان است که با او در یکی از سایت های اسلامی آشنا شدم و الان چندسالی است که با وی در ایران زندگی می‌کنم.

خانم هوشینو همچنین افزود: تنها جهازم چند کارتون کتاب و یک لباس کیمینوژاپنی بود که به ایران آوردم.

این بانوی تازه مسلمان شده ژاپنی با بیان اینکه در ژاپن رعایت موازین اسلامی برایم خیلی سخت بود، اظهار کرد: شرایط عمل کردن به دین اسلام بسیار سخت بود و به همین علت به ایران هجرت کردم.

وی افزود: به علت اینکه در قرآن به اصل هجرت خیلی تاکید شده بود به همین دلیل تصمیم به هجرت گرفتم.

وی ادامه داد: همسرم جای خالی خانواده ام  پر کرده است تا غربت و دوری از خانواده و کشورم را احساس نکنم و حدودا هفته ای یک بار با خانواده ام در تماس هستم.

همسایگی با بیت رهبری، بزرگترین شانس زندگیم

خانم هوشینو با بیان اینکه خانه مان در نزدیکی بیت رهبری است، خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین شانس من در زندگی همسایگی با رهبری است و از این موضوع  بسیار خوشحال هستم و اکثر اوقات در نمازهای جماعت شرکت می کنم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار