1. آذر 1402 - 8:57   |   کد مطلب: 25312
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:
کتاب رسانه ماندگار است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: کتاب نسبت به رسانه‌های دیگر ماندگاری و قدمت بیشتری دارد، ماندگاری کتاب به عنوان رسانه‌ها یک نقطه قوتی برای کتاب است.

به گزارش شبنم ها، روز گذشته آیین اختتامیه سومین جایزه قلم هگمتانه، انتخاب کتاب سال استان همدان و گرامیداشت سی و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی در مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی با حضور اهالی فرهنگ و ادب برگزار گردید.

مسعود ویژه در سومین آیین اختتامیه گفت: خوشبختانه در کنار دستگاه‌های فرهنگی اقدامات خوبی انجام شد.

وی با بیان اینکه امروز با رسانه‌های نوینی مواجه هستیم اذعان داشت: گرچه رسانه‌های نوین اطلاعات زیادی را جابه جا می‌کنند اما کتاب تاثیر عمیقی می‌گذارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ادامه داد: امروز نیاز به آگاهی‌های عمیق داریم که با فرهنگ کتاب خوانی رقم می خورد.

وی با اشاره به اینکه چندین سال پیش شاهد گرانی کاغذ بودیم گفت: خوشبختانه در این دولت به خود کفایی در عرصه کاغذ رسیدیم و این اتفاق شرایطی را فراهم می کند که شاهد توزیع و عرضه کتاب با قیمت مناسب باشیم.

ویژه افزود: اتفاقات خوبی در هفته کتاب در زمینه مطالعه رخ داد که باید در تمام سال ادامه داشته باشد.

وی در آخر از پویش جمعه‌های کتابخوانی همزمان با هفته کتاب در جهت توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی خبر داد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری همدان نیز در این اختتامیه بابیان اینکه کتاب انسانیت را آگاهی می‌بخشد گفت: کشورما در حوزه ادبیات غنی است.

حسن رضانیا با اشاره به اینکه یک بخش از جنگ ترکیبی، فرهنگ است افزود: به همین دلیل ادبیات فارسی ما مورد هجمه و حمله است.

وی اظهار کرد: نویسندگان باعث افتخار هستند و باید مورد حمایت و توجه قرار بگیرند.

رضانیا با اشاره به ترغیب نسل جوان به نوشتن گفت: زنگ نوشتن علاوه بر زنگ مطالعه باید ایجاد شود و توسط اساتید نسلی تربیت شود که بتواند خوب بنویسد تا مخاطب هم خوب بخواند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری همدان با تاکید بر اینکه کار نویسندگان مجاهدت است گفت: نوشته برای کودکان با نوجوانان و بزرگسالان باید متفاوت باشد‌.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار