8. شهريور 1402 - 11:38   |   کد مطلب: 25194
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:
مراسم اربعین نشان از روحیه استکبار ستیزی مردم جهان دارد
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه مراسم اربعین آغازگر تمدن بزرگ اسلامی است گفت: حضور مردم جهان از 60 کشور مختلف در این مراسم بیانگر آن است که جهانیان، هدف امام حسین(ع) را به خوبی درک می‌کنند و امروز مسئله استکبار ستیزی در کنار مراسم بزرگ اربعین دیده می‌شود.

سردار مظاهر مجیدی در گفتگو با خبرنگار شبنم‌ها با بیان اینکه اربعین امام حسین(ع) یکی از مراسم‌هایی است که در سال‌های اخیر به عنوان محوریت جهان اسلام است از آن یاد می‌شود گفت: اربعین اثرات مثبتی بر وحدت جوامع ایجاد کرده است.

 

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه در کشورمان مراسم‌های مختلفی برگزار می‌شود و مردم در ایام محرم و صفر با شور خاصی در هیئت‌ها شرکت می‌کنند افزود: مراسم اربعین و پیاده‌روی اربعین یک حرکت خاص است که تمام مردم با سلایق و افکار مختلف در آن شرکت می‌کنند.

 

وی با تاکید براینکه مردم با وضعیت مالی متفاوت خودرا به کربلا می‌رسانند تا در حرکت عظیم اربعین شرکت کنند تصریح کرد: نکته مهم اینجا است که دستگاه های دولتی در برگزاری این مراسم دخالتی ندارند ومراسم به صورت مردمی برگزار می شود.

 

سردار مجیدی ادامه داد: مردمی بودن مراسم اربعین است که موجب می‌شود هرسال باشکوه‌تراز سال قبل برگزار شود چرا که مردم با انگیزه قلبی و دل‌های پاک خود برای حضور در این مراسم تلاش می‌کنند.

 

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به این که افراد در این مراسم منیت ندارند گفت: مردم، همه را مقدم می‌دانند جز خود و این یک نمونه از مدینه فاضله است که تا آینده ادامه خواهد داشت.

 

وی با تاکید براینکه مراسم اربعین آغازگر تمدن بزرگ اسلامی است افزود: حضور مردم جهان از ۶۰ کشور مختلف در این مراسم بیانگر آن است که جهانیان، هدف امام حسین(ع) را به خوبی درک می‌کنند و امروز مسئله استکبار ستیزی در کنار مراسم بزرگ اربعین دیده می‌شود.

 

سردار مجیدی خاطرنشان کرد: این حرکت بزرگ در آینده تبدیل به یک همایش جهانی می‌شود که تاثیرات مثبت بیشتری در جهان خواهد گذاشت.

 

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه مردم عراق زحمات زیادی برای پذیرایی از زائرین امام حسین(ع) می‌کشند عنوان کرد: عراقی‌ها هرچه که در طول یکسال کار می‌کنند و پولی جمع می‌کنند را در ایام اربعین برای فراهم کردن خوراک و استراحت‌گاه برای زائرین می‌کنند که بسیار ارزشمند است.

 

وی با بیان اینکه مردم کشور از جمله مردم همدان نیز تلاش خود را می‌کنند تا زائرین اربعین در رفاه کامل باشند افزود: در همدان ۱۵۰ موکب برپا شده است تا به زائرین خدمت‌رسانی شود.

 

سردار مجیدی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی براینکه فرمودند: «مغناطیسی که قلب‌ها را به سمت خود می‌کشد امام حسین(ع) است» ادامه داد: شهادت مظلومانه این امام و یارانش موجب شده است تا نام ایشان در جهان طنین انداز شود.

 

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در پایان خاطر نشان کرد: روایت‌گر اصلی واقعه کربلا حضرت زینب(س) هستند که با اقتدار در کاخ یزید فرمودند: « در کربلا چیزی جز زیبایی ندیدم» و همین صحبت ایشان آن‌چنان تاثیرگذار است که باعث می‌شود مردم اربعین را بهتر بشناسند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار