6. شهريور 1402 - 11:28   |   کد مطلب: 25191
مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان:
100عنوان کتاب در دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید همدان رونمایی می‌شود
مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان از جمع‌آوری، تالیف و تدوین ۱۰۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس و شهدا به مناسبت دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید همدان خبر داد.

به گزارش شبنم ها، محمد برخوردار اظهار داشت: در راستای دومین کنگره ملی 8 هزار شهید همدان جمع‌آوری، تالیف و تدوین 100 عنوان کتاب با موضوعات مختلفی چون خاطرات آزادگان، همسران شهدا، مدافعان حرم، مدافعان سلامت، شهدای دوران دفاع مقدس و پس از آن، خاطرات آزادگان به صورت اقشاری و استانی با استفاده از ظرفیت شورای هماهنگی حفظ آثار در کمیته‌های هشت‌گانه هنری، نمایشی، ادبیات، آموزش، اسناد، پژوهش تولید و منتشر می‌شود.

 

وی عنوان کرد: این 100 عنوان کتاب با موضوعات کودک و نوجوان، مستند روایی، تاریخ شفاهی، داستان، شعر، ترجمه و پژوهش جمع‌آوری شده که به مرور زمان و در زمان مناسب رونمایی شده و در دسترس عموم قرار می‌گیرد که تا کنون از 40 هنوان کتاب رونمایی شده است.

 

مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: در حوزه کتاب‌های صوتی با توجه به رسالت حوزه ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، با توجه به نیازسنجی و افکارسنجی مخاطب کتابها شامل؛ نمایشنامه، کتاب کودک، خاطره و مستند روایی تولید می‌شود که تا کنون یکصد مورد نیز در این حوزه تولید انجام شده است.

 

برخوردار با بیان اینکه نخستین کتاب صوتی به زبان انگلیسی با موضوع شهدای دفاع مقدس تولید و رونمایی شده است افزود: در حوزه پژوهش‌های دفاع مقدس نیز تعداد شش عنوان کتاب تهیه و تدوین شده که رونمایی می‌شود.

 

وی بیان کرد: در حوزه کودک و نوجوان با توجه به منویات مقام معظم رهبری در مورد تولید محتوا برای شناساندن دفاع مقدس و الگوهای واقعی تا کنون 14 عنوان کتاب با موضوع شهدای شاخص، فرماندهان ارتش و سپاه کتابها آماده شده که در روزهای آینده در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

 

مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان اعلام کرد: در حوزه ترجمه برای انتشار و انتقال مفاهیم ارزشی دفاع مقدس برای مخاطبان غیر ایرانی 14 عنوان کتاب به شش زبان فرانسه، کردی سورانی، اردو، انگلیسی، آلمانی و اسپانیایی با استفاده از نخبگان غیر ایرانی و پژوهشگران داخلی ترجمه شده است.

برخوردار گفت: در حوزه آموزش نیز کارگاه های آموزشی، هم افزایی و هم اندیشی و نقد کتاب از ابتدای سال تا کنون 25 ساعت برگزار شده است و پس از انتشار کتابها جلسات نقد و بررسی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار