24. آبان 1401 - 8:03   |   کد مطلب: 25137
گزیده ای از مهمترین اخبار داغ دوشنبه 23 آبان 1401

مهمترین اخبار 23 آبان 1401
رایزنی تلفنی «بورل» با «امیرعبداللهیان»
وزیر امور خارجه و «بورل» نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی تماس تلفنی در خصوص مذاکره برای لغو تحریم‌ها و همکاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران گفتگو کردند.

آمریکا حفاظت از قاتلان سردار سلیمانی را تمدید کرد
آسوشیتدپرس: دولت بایدن به این نتیجه رسیده که تهدیدهای جانی علیه پامپئو و برایان هوک کماکان معتبر و موثق هستند و این دو نفر همچنان تحت حفاظت خواهند بود. آسوشیتدپرس چند ماه پیش گزارش داده بود که دولت آمریکا ماهانه بیش از ۲.۱ میلیون دلار برای محافظت از این دو مقام سابق هزینه می‌کند.

موفقیت ایران در درمان سرطان خون با روش ژن‌درمانی
محققان ایرانی موفق شدند برای نخستین بار در کشور با استفاده از روش ژن‌درمانی سرطان خون را در یک بیمار درمان کنند. ژن‌درمانی جدیدترین روش برای درمان سرطان در جهان است که با تلاش یک شرکت دانش‌‌بنیان ایرانی به مرحله نهایی رسیده است؛ فقط دو شرکت چندملیتی در جهان این روش درمانی را ارائه می‌کند و این دانش در ایران با تلاش محققان داخلی بومی شده است.

ترامپ فردا نامزدی برای انتخابات را اعلام می‌کند
یکی از مشاوران «ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا اعلام کرد وی قصد دارد روز سه‌شنبه نامزدی خود برای شرکت در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را اعلام کند.

هک شرکت چینی که برای اسرائیل قطار می‌ساخت
هکرها با هک کردن سرورهای شرکت چینی که برای رژیم اسرائیل قطارهای شهری تل‌آویو را می‌ساخت، نقشه مترو تل‌آویو را به دست آوردند.

کی‌روش به رئیس‌جمهور قول داد خوشحالی بیاورد
تاج، رئیس فدراسیون فوتبال: «کی‌روش» به رئیس‌جمهور قول داد مطمئناً برای شما خوشحالی می‌آوریم.همه برای برد و امیدواری و شادی می‌رویم ولی اینکه کسی توقع داشته باشد نتیجه عجیبی برابر انگلیس بگیریم، اینطور نیست. اگر توقع را بالا ببریم ممکن است از آن طرف بام بیفتیم.

اتحادیه اروپا ۳۲ شخص و نهاد ایرانی را تحریم کرد
اتحادیه اروپا امروز دوشنبه ۲۹ شخص و سه نهاد ایرانی را به بهانه حمایت از اغتشاشگران تحت تحریم‌های خود قرار داد.

انگلیس هم ۲۴ فرد و نهاد ایران را تحریم کرد
دولت انگلیس اعلام کرد به بهانه نقض حقوق بشر در ایران و در حمایت از اغتشاشگران ۲۴ فرد و نهاد ایرانی را در فهرست تحریم‌های خود قرار می‌دهد.نام «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات ایران هم در میان تحریم شدگان دیده می‌شود.

آزادی ۳۸ نفر از بازداشتی‌های سیستان و بلوچستان
 حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری امروز در همایش «تحکیم وحدت و همدلی»:کسانی که در این قضایا خطاهای کمی داشتند و در بازداشت هستند به‌زودی با محبت رهبری آزاد خواهند شد. ساعاتی پیش تعدادی از افراد بازداشت شده در جریان اغتشاشات اخیر استان سیستان و بلوچستان به ویژه شهر زاهدان آزاد شدند.

نتانیاهو: روابط با کشورهای عربی بدون موافقت عربستان غیرممکن بود
بنیامین نتانیاهو روز دوشنبه در یک گفت و گوی رادیویی گفت: صلح با عربستان به معنای پایان درگیری و اختلافات عربی – اسرائیلی است.

سایت پرتغالی: کی روش، مربی رکورد‌های جالب جام جهانی
سایت دسپرتو پرتغال: سرمربی تیم ایران با ۶۹ سال سن، با ۳ حضور پشت سرهم در نقش مسئول فنی تیم ایران در جام‌های جهانی ۲۰۱۴ برزیل، ۲۰۱۸ روسیه و حالا ۲۰۲۲ قطر و حضور در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی به عنوان سرمربی تیم پرتغال، رکورد جالبی دارد.

علی دایی از حضور در قطر انصراف داد
او دقایقی پیش در اینستاگرامش نوشت: در این روزها می‌خواهم در کنار شما در میهنم باشم

ترخیص حسین رونقی از بیمارستان و بازگشت به زندان
عصر دیروز و با توجه به بهبود شرایط جسمی حسین رونقی، این فرد با نظر پزشکان از بیمارستان ترخیص و به زندان اوین بازگشت. رونقی که از دیروز به دلیل کنترل دقیق شرایط جسمی اش به بیمارستان اعزام شده بود، بعد از ظهر بعد از انجام بررسی های پزشکی و بر اساس تشخیص پزشکان از بیمارستان مرخص شد./ میزان

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار