4. بهمن 1400 - 8:41   |   کد مطلب: 24919
جنگ روانی‌ـ رسانه‌ای(شناختی) علیه انقلاب هم‌اکنون در حوزه‌های گوناگون در جریان است و یکی از حوزه‌های مهمی که اتفاقاً این جنگ شناختی بیش و پیش از سایر حوزه‌ها بر آن متمرکز شده، حوزه دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

به گزارش شبنم ها،

 جنگ روانی‌ـ رسانه‌ای(شناختی) علیه انقلاب هم‌اکنون در حوزه‌های گوناگون در جریان است و یکی از حوزه‌های مهمی که اتفاقاً این جنگ شناختی بیش و پیش از سایر حوزه‌ها بر آن متمرکز شده، حوزه دستاوردهای انقلاب اسلامی است. که بصورت کوتاه می توان اهداف،محورها، بازیگران و ... این جنگ را برشمرد:

اهداف و انگیزه‌های جنگ شناختی:

 اساسی‌ترین هدف طراحان و مجریان این نقشه، این است که با تصویرسازی مطلوب از رژیم شاه، از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی مشروعیت‌زدایی کنند. بنابراین، تطهیرکنندگان رژیم شاه درصدد هستند با داستان‌سرایی‌های کاذب اینگونه به مخاطبان خود القا کنند که اساساً شرایط کشور در زمان پهلوی دوم نامساعد نبود که به انقلاب و اعتراض نیازی باشد؛ و فراتر از آن آنکه  شاه، کشور را به «دروازه‌های تمدن» نزدیک کرده بود، انقلاب ضرورتی نداشت!  

محورهای جنگ شناختی:

 تلاش برای تطهیر رژیم شاه و ارائه تصویری کارآمد از این رژیم و همچنین، زیرسؤال بردن دستاوردهای انقلاب اسلامی و بن‌بست‌نمایی از وضعیت کنونی و آینده‌ کشور، دو محور مهم در جنگ شناختی علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر به شمار می‌آید.

 بازیگران:

 این خط تبلیغی از سوی دو طیف عمده در داخل کشور پیگیری می‌شود؛ سلطنت‌طلبان و برخی از جریان‌های شبه‌روشنفکر و غربگرا در داخل کشور که عمداً و با اغراض سیاسی در این باره داستان‌پردازی می‌کنند و بخشی از توده‌های مردم که بعضاً رژیم سابق را درک کرده و در برخی از موارد، بدون اینکه اغراض سیاسی داشته باشند به این ورطه سوق داده شده اند.

تفاوت این دو طیف این است که برخلاف طیف اول که استدلال‌پذیر نیست؛ یعنی حتی با ارائه استدلال و شواهد لازم از ادعاهای خود دست برنمی‌دارد، اما طیف دوم با ارائه استدلال و شواهد قانع کننده و در نهایت، به دقیق نبودن دیدگاه‌های خود پی می‌برند.
 
 رسالت ما چیست؟

 در کنار تلاش برای ارتقای سطح کارآمدی به منظور گره‌گشایی از مسائل زندگی روزمره مردم، باید به جهاد تبیین با دو محور توجه جدی صورت گیرد؛ ارائه روایت و تحلیل واقعی و درست از وضعیت کشور در زمان رژیم شاه و ارائه‌ روایت و تحلیل واقعی و درست از دستاوردهای انقلاب و نظام. به عبارتی، باید با روایت‌گری و تبیین دقیق تلاش شود جامعه مخاطب، به ویژه نسل جوان و انقلاب‌ندیده، ضمن درک تفاوت‌های زمان حاضر کشور با گذشته، به قضاوتی منصفانه و مبتنی بر واقعیت‌ها از ناکارآمدی‌های رژیم شاه و دستاوردهای انقلاب برسد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار