10. شهريور 1400 - 11:13   |   کد مطلب: 24864
رئیس جمهور چین برای جلوگیری از اعتیاد افراد، آن‌ها را ملزم کرده تا در روز‌های تعطیل فقط ۱ ساعت از گوشی استفاده کنند.

به گزارش شبنم ها، به نقل از رویترز؛ رئیس جمهور چین" شی جین پینگ" برای  جلوگیری از اعتیاد کودکان به گوشی‌های هوشمند قوانین جدیدی را وضع کرده است. این قوانین، بازی و استفاده از گوشی‌های هوشمند را برای کودکان به 3 ساعت در هفته محدود می‌کند. قوانین جدید ضربه سخت مالی به غول‌های بازی گوشی همراه زده و باعث نارضایتی مدیران شرکت‌های بازی‌سازی  شده است.

براساس گزارش‌ها، قوانین جدید رئیس جمهور چین افراد زیر ۱۸ سال را وادار می‌کند تا فقط یک ساعت وقت بازی در روز‌های جمعه، شنبه و یکشنبه و همچنین در روز‌های تعطیل استفاده کنند. قانون قبلی به آن‌ها اجازه می‌داد در هر روز یک ساعت و نیم و در روز‌های تعطیل سه ساعت بازی کنند.

[جلوگیری از اعتیاد به گوشی]

اقدامات لازم دولت چین برای جلوگیری از اعتیاد کودکان به گوشی همراه

بر اساس آمار‌های که رسانه‌های دولتی در ماه ژوئن به آن‌ها اشاره کردند، برآورد شده است که ۸۱ درصد از دانش آموزان دبیرستانی کوته بین هستند. به همین علت  شی، و ارتش این کشور نگران هستند. دولت در حال حاضر تدریس خصوصی را ممنوع کرده است و تلاش می‌کند بار‌های مشق شب را کاهش دهد. برای جلوگیری از اعتیاد کودکان، بازی‌های آنلاین را در شب محدود کرده‌اند. مقامات همچنین در تلاش هستند دانش‌آموزان را ملزم کنند آمادگی جسمانی و ورزش‌ها را انجام داده و جایگزین بازی‌های رایانه‌ای کنند.

اداره ملی مطبوعات و انتشارات چین در ۳۰ آگوست قوانین جدیدی را منتشر کرد که به افراد زیر ۱۸ سال اجازه می‌دهد تا حداکثر یک ساعت در روز، بین ساعت ۸ شب تا ۹ شب، جمعه‌ها، شنبه‌ها و یکشنبه ها بازی‌های ویدئویی انجام دهند.  آن‌ها همچنین می‌توانند یک ساعت، همزمان، در روز‌های تعطیل رسمی بازی کنند. این اداره بر این باور است قوانین جدید در دراز مدت برای خانواده‌ها مفید خواهد بود.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار