27. تير 1400 - 12:11   |   کد مطلب: 24824
دانشمندان یک وسیله پوشیدنی جدید توسعه داده‌اند که مانند گچ به دور انگشت می‌پیچد و می‌تواند رطوبت انگشت هنگام خواب را برداشت و از آن برای تولید برق استفاده کند.

به گزارش شبنم ها، 

به نقل از دیلی‌میل، دانشمندان یک نوار نازک و پوشیدنی ایجاد کرده‌اند که هنگام خواب از دست‌های مرطوب برق تولید می‌کند؛ این نوار رطوبت عرق را گرفته و آن را به برق ذخیره شده تبدیل می‌کند. این به این دلیل است که انگشت بیش از سایر نقاط بدن غدد عرق دارد.

اگر هر یک از این نوار‌ها به یکی از ده انگشت دست متصل شوند، پس از ده ساعت برق مورد نیاز برای یک روز یا معادل ۴۰۰ میلی ژول تامین می‌شود؛ این دستگاه مجهز به الکترود‌ها یا هادی‌های الکتریکی است که از کف کربن ساخته شده و هرگونه عرق دست را جذب می‌کنند.

نمونه اولیه این دستگاه در حال حاضر فقط قطره‌ای از نیرو را ذخیره می‌کند و بدین ترتیب تأمین انرژی یک تلفن هوشمند حدود سه هفته طول می‌کشد، اما توسعه دهندگان از دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو امیدوارند که در آینده ظرفیت را افزایش دهند.

دانشمندان این پروژه توضیح می‌دهند، اکثر دستگاه‌های پوشیدنی که برق تولید می‌کنند نیازمند فعالیت و تحرک فرد هستند؛ فرد باید ورزش شدید انجام دهد یا به منابع خارجی مانند نور خورشید وابسته باشد، اما نوار جدید از یک سیستم غیرفعال برای تولید برق از رطوبت در نوک انگشتان استفاده می‌کند، حتی اگر فرد کاملاً خوابیده یا بی حرکت نشسته باشد.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار