1. خرداد 1400 - 9:09   |   کد مطلب: 24792
سردار جعفری گفت: تفکر لیبرال و سبک زندگی ترویجی بر مبنای آن، موجب انحراف در مسیر جامعه شد و بسیاری از مشکلات موجود حاصل همین تفکر غیرانقلابی و لیبرالی است و مساله کاهش جمعیت هم تابع همین تفکر است که برای تغییر این روند باید مجاهدت کرد و جوانان محور چنین مجاهدتی هستند و اگر در آینده جمعیت جوان کاهش پیدا کند در روند انقلاب اخلال ایجاد خواهد شد.

به گزارش شبنم ها، به نقل از فارس؛ سردار سرلشکر جعفری صبح امروز در نشست نشست توانمندسازی هسته‌های کنش‌گر تخصصی جمعیت، کار فرهنگی و اجتماعی در زمینه جمعیت و مجاهدت در این عرصه را جهاد دانست و گفت:کار جهادی سه ویژگی دارد:1.خالص و برای خدا باشد. 2.همراه با تلاش و سخت کوشی باشد. 3.یا دشمن داشته باشد یا مخالف.

وی افزود:احساس جنگ و ضرورت فعالیت در مساله جمعیت هنوز در میان جوانان که پیشران حرکت در گام دوم انقلاب اسلامی هستند ایجاد نشده و نیازمند گفتمان سازی شما فعالان مردمی جمعیت و همراه سازی دیگران است.

علیرغم تاکیدات زیاد حضرت آقا  دیر وارد حل مساله شدیم و لذا باید فوری و سریع وارد عملیات های اثربخش و موثر مردمی شویم.

مسول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه الله الاعظم عج در این نشست ضمن تبریک به اعضای جلسه برای ورود به این اقدام جهادی گفت: مساله جمعیت و ورود به مسائل پیرامونی آن در اقدامات مختلف فرهنگی، گفتمان سازی و علی الخصوص مطالبه گری از دستگاه های کشور در حوزه جمعیت یک جهاد بزرگ و مهم است و برای شما بهترین عرصه جهادی محسوب می شود . در گام دوم انقلاب تهدیدات مهم انقلاب از جنس تهدیدات داخلی و تهدیدات نرم است و از تهدیدهای سخت نظامی و دفاعی در گام اول انقلاب عبور کرده ایم. بنابرین با توجه به شرایط حساس کشور در حوزه جمعیت و پنجره جمعیتی مورد نظر کارشناسان،  شاید بتوان گفت امروز تهدیدی مهمتر از جمعیت نداریم، لکن جبهه مردمی انقلاب کمتر وارد اقدامات ترویجی، مطالبه گری در حوزه جمعیت شده است.

سردار جعفری در ادامه با توجه به الزامات حرکت جوانان در گام دوم گفت:  تفکر لیبرال و سبک زندگی ترویجی بر مبنای آن، موجب انحراف در مسیر جامعه شد و بسیاری از مشکلات موجود حاصل همین تفکر غیرانقلابی و لیبرالی است و مساله کاهش جمعیت هم تابع همین تفکر است که برای تغییر این روند باید مجاهدت کرد و جوانان محور چنین مجاهدتی هستند و اگر در آینده جمعیت جوان کاهش پیدا کند در روند انقلاب اخلال ایجاد خواهد شد. حرکت در گام دوم در محور مهم و راهبردی جمعیت نیازمند هدایت، تمرکز، پیگیری و وقت گذاری لحظه به لحظه دارد که باید توسط شما جریان های حلقه میانی دنبال شود.

وی یکی از الزامات جهاد در موضوع جمعیت را کار مردمی دانست و جمع حاضر را یک جریان حلقه میانی مد نظر رهبر انقلاب دانست و به چهار گام برای کار مردمی اشاره کرد:

گام اول: گفتمان سازی برای تشکیل و تکثیر گروه ها

گام دوم: تشکیل گروه های مردمی

گام سوم: انجام عملیات و توانمندسازی این گروه ها که عمدتا این توانمندسازی ذیل عملیات اتفاق می افتد. 

گام چهارم: شبکه سازی تخصصی و جغرافیایی گروه ها و هسته های فعال.

انتهای پیام/ص

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار