4. اسفند 1398 - 11:48   |   کد مطلب: 24213
در گفتگو با یک پزشک مطرح شد:
افراد میتوانند کرونا را مهار کنند
افراد می‌توانند با استفاده از راهکارهای خانگی از ابتلا به کرونا پیشگیری کنند.

به گزارش شبنم ها،یک پزشک و متخصص علوم آزمایشگاهی   درباره ویروس کرونا اظهار کرد: همانطور که در اطلاعات این ویروس آمده است  کرونا بین انسان و حیوان مشترک است و محققان چینی حدس میزنند منشاء انتشار این ویروس  خفاش، مار و یا مورچه خوار باشد.

محمدی گفت: تب، سرفه، تنگی نفس، علائم گوارشی و اسهال مهمترین علائم شایع این ویروس است و در صورت ضعف سیستم ایمنی بدن میتواند منجر به  عفونت ریه به صورت درگیری یا سندرم‌های حاد تنفسی گردد.

این پزشک در خصوص گروههای پر خطر گفت: افراد سالم و با سیستم ایمنی قوی ترسی از این ویروس نداشته باشند و این ویروس برای سالمندان، افرادی که دارای بیماری های زمینه ای مانند دیابت، بیماری های قلبی و عروقی و خانم های باردار میتواند خطر ساز باشد.

 نکته بسیار مهم و قابل توجه درباره ویروس کرونا راه های انتقال فرد به فرد این ویروس است؛  یعنی اینکه انتشار از راه تماس نزدیک با فرد مبتلا، دست زدن به وسایل آلوده و انتشار از راه هوا هم می تواند صورت بگیرد.

وی در خصوص استفاده از ماسک گفت: افراد بیمار حتما باید از ماسک مناسب استفاده کنند و استفاده از ماسک توسط این افراد میتواند تا حد زیادی از انتشار ویروس جلوگیری کند. اما استفاده افراد سالم از ماسک ضروری نیست.

محمدی گفت بهترین راه مقابله با کرونا رعایت بهداشت فردی است. شستشوی دشتها با /اب و صابون به مدت 20 ثانیه، اجتناب از تماس دستها با چشم و دهان و بینی، رعایت حداقل فاصله 1 نتر از افراد و استفاده از دستمال در هنگام سرفه و عطسه اولین اقدامات برای پیشگیری از بیماری هستند.

محمدی در مورد استفاده خودسرانه از داروها و آنتی بیوتیکها گفت: آنتی بیوتیک در درمان کرونا هیچ تاثیری ندارد و تاکنون واکسنی برای مهار این ویروس یافته نشده است. البته درمان هایی به صورت تحقیقاتی در حال انجام است.

 

این پزشک در پایان اظهار کرد: مواظب باشیم که استرس و نگرانی بیشتر از واقعیت به ما وارد نشود، زیرا ترس بیش از اندازه باعث می شود که  نگرانی در ما افزایش پیدا کند. یکی از مشکلات این است که در فضای مجازی اخبار و شایعات متعدد می شنوید که باعث ایجاد ترس و نگرانی می شود، به همین منظور خواهشمندیم اخبار و اطلاعات را تنها از منابع رسمی و علمی از جمله وزارت بهداشت پیگیری کنید.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار