19. اسفند 1396 - 21:18   |   کد مطلب: 21125
مرکز جامع تحکیم خانواده "سایبان مهر" با حضور مسئولان کشوری در مجتمع ولی عصر (عج) همدان افتتاح شد.
مرکز تحکیم خانواده,سایبان مهر,بنیاد ملی خانواده,افزایش طلاق,کاهش ازدواج,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از تسنیم از همدان : عصر امروز مرکز جامع تحکیم خانواده "سایبان مهر " با حضور مدیرعامل بنیاد ملی خانواده کشور در همدان افتتاح شد.

حجت الاسلام رضا رویت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه می‌دانیم که فضای خانواده در کشور ما فضای مناسبی ندارد و خانواده‌ها نیز از این وضعیت رنج بسیاری می‌برند.

وی با تاکید براینکه اگرچه بنیان خانواده در ایران به مراتب وضعیت بهتری نسبت به غرب دارد و قابل مقایسه نیست اما وضعیت بنیان خانواده در ایران نسبت به گذشته و اصول، ارزش‌ها و قواعدی که ما داریم قابل قبول نیست.

مدیرعامل بنیاد ملی خانواده کشور با اشاره به اینکه وضعیت افزایش طلاق و کاهش ازدواج در کشور تقریبا از 20سال پیش آغاز شده است، گفت: آمار کشور در طول این مدت از 30 هزار طلاق به 170هزار طلاق رسیده است.

وی با تاکید براینکه وجود یک طلاق در کشور هم زیبنده جامعه ما نیست، عنوان کرد: ما می‌توانیم با آموزش و مشاوره جلوی بسیاری از طلاق را گرفته و مانع از ازدواج‌های غلط شویم.

رویت با بیان اینکه در 20سال گذشته یک بحران جهانی بر خانواده حاکم است، ابراز کرد: در چند سال پیش 13درصد طلاق‌ها در سال اول زندگی زوجین رخ می‌داد که حالا با تلاش‌های انجام شده این درصد کاهش یافته است.

وی با اظهار گلایمندی از بالا بودن سن ازدواج در جامعه و نامناسب بودن شرایط جوانان برای این امر مقدس گفت: خوشبختانه حرکت‌های خوبی برای رفع این مشکلات از سوی گروه‌های خودجوش مردمی و حاکمیت رخ داده است.

مدیرعامل بنیاد ملی خانواده کشور با اشاره به شکل‌گیری گروه‌های مردمی فعال در امر ازدواج بیان کرد: بسیاری از مشکلات به وجود آمده در باره ازدواج یک‌ حباب است که با انجام کارهای خوب و اثر بخش می‌ترکد.

وی اظهار داشت: اقدامات بسیار خوبی در مشهد، شیراز، اصفهان و گلستان رخ داده است که توانسته تحولات خوبی را در حوزه افزایش ازدواج و‌کاهش طلاق ایجاد کند.

رویت با تاکید بر مردمی بودن و ماندن گروه‌های فعال در امر ازدواج و تحکیم خانواده بیان کرد: مرکز تحکیم خانواده سایبان مهر ازجمله مراکزی است که بر اساس مدل‌های موفق کشور در عرصه خانواده طراحی شده است .

وی تاکید کرد: امیدوارم این مرکز با حمایت مسئولان و به واسطه خدماتی که به مخاطبان ارایه خود می‌دهد تبدیل به یک مرکز پشتیبانی و صیانت از خانواده قوی شیعی در همدان شود.

مدیرعامل بنیاد ملی خانواده کشور با اشاره به تجربیات موفق استان همدان در عرصه تحکیم خانواده ابراز کرد: امیدوارم نتایج فعالیت‌های این مرکز درهمدان قابل مشاهده باشد به گونه‌ای که این مرکز به نمونه‌ای قابل تکثیر در کشور تبدیل شود .

انتهای پیام /ص

مرکز تحکیم خانواده مرکز تحکیم خانواده مرکز تحکیم خانواده مرکز تحکیم خانواده مرکز تحکیم خانواده مرکز تحکیم خانواده مرکز تحکیم خانواده مرکز تحکیم خانواده مرکز تحکیم خانواده مرکز تحکیم خانواده مرکز تحکیم خانواده مرکز تحکیم خانواده سایبان مهر سایبان مهر سایبان مهر سایبان مهر سایبان مهر سایبان مهر سایبان مهر سایبان مهر 

دیدگاه شما

آخرین اخبار