15. خرداد 1399 - 13:43   |   کد مطلب: 20706
روح الله نامداری، تصویر تازه ای بر مبنای قاعده علمی آشنایی زدایی برای آشنایی با امام (ره) ارائه کرده که به همت نشر معارف در کتاب «خمینی؛ پدیده انسانی پیچیده» منتشر شد.
معرفی کتاب,کتاب «خمینی؛ پدیده انسانی پیچیده»,امام خمینی(ره),shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از «بسیج زنان کشور» : بشری یثربی: هنگامی که در باز شد، جزر و مد طوفان انرژی برپا شد. عبای قهوه ای، عمامه سیاه و محاسن سفیدش همه مولکول های ساختمان

خمینی به مثابه هاله یک نور در حال حرکت را به حرکت درآورد. توجه حاضران چنان متمرکز و میخکوب شد که هر چیز دیگری غیر از او ناپدید گردید. به عمق وجدان و آگاهی همه کسانی که در حسینیه جماران حاضر بودند، نفوذ کرده بود. او تمام تصاویر تخیلی را که هر کس قبل از ملاقات با او در ذهن خود ساخته بود، منهدم کرد.

این متن، بخشی از کتاب «خمینی؛ پدیده انسانی پیچیده» است که در توضیح خط سیر کتاب همراه با عنوان آن نوشته شده، گزاره هایی برای آشنایی زدایی از «تصویر عمومی شده» امام خمینی(ره) و منطق گزینش بیانات و خاطرات کتاب بر این روش است.

در زبان شناسی، «آشنایی زدایی» روش و شیوه کشف و بیان معناست، ولی در پژوهش های اجتماعی و فرهنگی، آغاز پژوهش و طرح مسأله برای محقق است. کتاب به قلم روح الله نامداری در  ۱۶۸ صفحه و به قیمت ۸۰۰۰ تومان در آبان ماه 1396 به همت دفتر نشر معارف و در 2000 نسخه منتشر شد.

«خمینی؛ پدیده انسانی پیچیده» از سه بخش مقدمه تدوینگر، بیانات امام خمینی(ره) و خاطراتی ناب از امام خمینی(ره) تشکیل شده است.

جوانی را در 180 ثانیه مرور کنید

حسین سروقامت دلیل نامگذاری کتاب «جوانی در 180 ثانیه» را در موجز نویسی داستان ها دانسته و در مقدمه کتاب آورده است: شما می توانید برای خواندن هر یک از این ماجراهای واقعی فقط 3 دقیقه وقت بگذارید و در عوض با یکی از فوت و فن های دوره جوانی آشنا شوید.

این کتاب جلد دوم کتاب «می شکنم در شکن زلف یار» است که پیش از این به قلم همین نویسنده منتشر شده و بسیار مورد استقبال قرار گرفته بود. جلد نخست به چاپ دهم رسید و حدود صد هزار نسخه از آن چاپ شد.

در جلد دوم نیز مانند جلد نخست، 40 ماجرای واقعی از زندگی جوانان ترسیم شده است. در هر یک از این ماجراها مانند یک پازل، ابعاد شخصیتی یک جوان آشکار می شود و نویسنده درصدد است تا در هر ماجرا به یکی از ابعاد شخصیتی مانند مسوولیت پذیری، جوانمردی و غیرت او تلنگری زده شود.

به گفته نویسنده داستان های این کتاب بر اساس مشاهدات یا شنیده های نویسنده از زندگی جوانان ایرانی است.

در این کتاب به صورت غیرمستقیم از روایات و آیات استفاده شده و مخاطبان اصلی این کتاب جوانان و دانشجویان هستند.

کتاب به همت نشر معارف و در سال 96، به قیمت 11 هزار تومان و در 252 صفحه منتشر شده است.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار