29. دى 1396 - 13:04   |   کد مطلب: 20450
رئیس بنیاد نخبگان استان همدان از اجرای دوره‌های آموزشی طرح «شهاب» برای 500 نفر از دانشجویان و معلمان تربیت معلم شهر همدان خبر داد.
بنیاد نخبگان,دوره آموزشی,طرح شهاب,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : غلامحسین مجذوبی در خصوص اجرای طرح «شهاب» در سال جاری اظهار کرد: امسال برای 500 نفر از دانشجویان و معلمان تربیت معلم شهر همدان دوره‌های آموزشی برای اجرای طرح «شهاب» برگزار شده است.

وی با بیان اینکه 29 هزار و 158 دانش‌آموز امسال در سطح استان درگیر برگزاری طرح شهاب هستند، افزود: امسال یک‌هزار و 71 نفر از مدیران و معاونان و یک‌هزار و 32  آموزگار در 602 مدرسه باید برنامه ملی طرح شهاب را برگزار کنند.

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان با اشاره به اینکه 22 مدرس نیز در برنامه کلاس‌های دوره آموزشی طرح شهاب فعالیت کرده‌اند، ادامه داد: 16 آموزگار نیز امسال
دوره‌های آموزشی این طرح را در استان یزد طی کرده‌اند.

وی گفت: توجه به اینکه طرح شهاب در شهرستان‌های ملایر، نهاوند، تویسرکان و اسدآباد برای مقاطع پایه چهارم ابتدایی برگزار شده بازدید از دبستان‌های مجری این طرح در ناحیه یک و 2 همدان و شهرستان‌های ملایر و نهاوند به همراه برگزاری کارگاه آموزشی برای مدیران و آموزگاران این مقاطع با حضور مدیران آموزش و پرورش این شهرستان ها و اساتید صاحب نظر در امر تعلیم و تربیت بنیاد ملی نخبگان انجام شده است.

مجذوبی در خصوص  کسب جوایز تحصیلی در سال گذشته در بنیاد نخبگان خاطرنشان کرد: در سال تحصلی 95-94 تعداد 90 نفر در سامانه «ثریا»‌ثبت نام کردند که در نهایت یک نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 6 نفر در مقطع دکترا از تسهیلات بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی 96-95 نیز بیش از 200 نفر در سامانه ثریا ثبت نام کردند که با توجه به فیلترهای در نظر گرفته شده در سامانه اسامی 100 نفر از دانشجویان در بخش جوایز تحصیلی وارد شد.

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان در زمینه پرداخت تسهیلات به نخبگان از ابتدای امسال تاکنون نیز بیان کرد: دو دانشجو در مقطع کارشناسی، یک نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 12 نفر از دانشجویان در مقطع دکترا واجد شرایط برای گرفتن تسهیلات بنیاد نخبگان استان همدان شده‌اند.

وی در خصوص اقدامات بنیاد نخبگان استان برای دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها تصریح کرد: در سال 96-95 بررسی 30 مورد پرونده تسهیلات نظام وظیفه، بررسی 15 پرونده برای جذب در دستگاه های اجرایی، بررسی 10 مورد پرونده استخدام در شرکت‌های دانش بنیان، 15 مورد بررسی پرونده جایزه شهید احدی (دکترای بدون آزمون)، 10 مورد بررسی پرونده دکتر کاظم آشتیانی (جذب در موسسات علمی ) و 13 مورد بررسی بررسی پرونده پسادکتری (جایزه شهید چمران) انجام شده است.

مجذوبی با اشاره به اینکه بررسی پرونده 12 مورد برای وام خرید یا ساخت مسکن تا سقف 100 میلیون تومان نیز توسط بنیاد نخبگان صورت گرفته است، گفت: درخواست متقاضیان دریافت تسهیلات جوایز تحصیلی (ارتباطات علمی- پایان نامه- فرصت مطالعاتی- گزارشات دستیاری های آموزشی و پژوهشی – قراردادهای آموزشی و پژوهشی -سفرهای داخلی و خارجی- شرکت در مجامع علمی داخلی و خارجی- وام ودیعه مسکن- هدیه ازدواج) برای 50  نفر انجام شده در حالی که مجموع پرونده‌های بررسی شده طی دو سال اخیر در بنیاد نخبگان بیش از 200 مورد در حوزه های مختلف دانش آموختگان و جوایز تحصیلی است.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار