25. دى 1396 - 8:36   |   کد مطلب: 20383
طول مدت آشنایی جوانان در فضای مجازی کم است و همین موضوع باعث می شود که آنها یکدیگر را کمتر بشناسند و حتی با همان خصوصیات اولیه یکدیگر هم بیگانه باشند.
ازدواج اینترنتی,ازدواج تلگرامی,فضای مجازی,کانال تلگرامی ازدواج,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

جوانانی که تنها با کلیک کردن یک دکمه گزینه مورد نظر را انتخاب می کنند 

ازدواج اینترنتی ازدواج اینترنتی ازدواج اینترنتی ازدواج اینترنتی ازدواج اینترنتی ازدواج اینترنتی ازدواج اینترنتی ازدواج اینترنتی ازدواج اینترنتی ازدواج اینترنتی ازدواج اینترنتی ازدواج اینترنتی ازدواج اینترنتی ازدواج اینترنتی کانال تلگرامی ازدواج کانال تلگرامی ازدواج کانال تلگرامی ازدواج کانال تلگرامی ازدواج کانال تلگرامی ازدواج کانال تلگرامی ازدواج کانال تلگرامی ازدواج کانال تلگرامی ازدواج

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از آرمان زنان : هر روز کانال های تلگرامی ازدواج را چک می کرد؛ سارا حالا سه ماهی است که با شخص مورد نظرش در یکی از همین سایت های تلگرامی ازدواج کرده است.

سارا می گوید: او همان شخصی است که من می خواستم، یک ماهی با هم چت کردیم و پس از آن به خواستگاری من آمد و با هم ازدواج کردیم اما اوایل نمی دانستم به خانواده چه بگویم ولی کم کم به خانواده ام گفتم که او برادر دوستم است و آنها برای خواستگاری به خانه ما آمدند و پس از یک مدت رفت و آمد با هم ازدواج کردیم، شرایط ما با هم جور بود و همسرم همان مردی بود که من می خواستم، جالب این جا بود که فاصله خانه ما با خانه ایشان تنها دو ایستگاه بیشتر نبود.

او ادامه می دهد: وقتی ادمین گروه تلگرام با ما تماس گرفت و گفت یک نفر از خصوصیات شما خوشش آمده و می خواهد با شما ازدواج کند من هم قبول کردم و الان چند ماهی است که عقد کردیم و همسرم جوان خوبی است و از ازدواج با او راضی هستم.

این روزها موضوع ازدواج های اینترنتی به یکی از مسئله های اجتماعی مبدل شده است؛ جوانانی که تنها با کلیک کردن یک دکمه گزینه مورد نظر را انتخاب می کنند و پس از چند هفته آشنایی، ازدواج می کنند.

موضوع مهمی که در این مسئله وجود دارد این است که آنها تنها به ظاهر توجه می کنند و در وهله اول با دیدن عکس شخص مورد نظر برای ازدواج جواب مثبت می دهند.

زهرا محسنی یکی از جامعه شناسان در این باره به خبرنگار ما می گوید: جوانان با ازدواج اینترنتی به رنگ و لعاب ها بیشتر اهمیت می دهند تا ریشه ها و کمتر این موضوع وجود دارد که جوانی بپرسد در یک ازدواج اینترنتی از شخص مورد نظر بپرسد که اصلا چرا می خواهی ازدواج اینترنتی داشته باشی، آنچه برای برخی از آنها مهم است این است که تنها ازدواج کنند و در این موضوع وارد شوند و شاید به عاقبت اینگونه ازدواج فکر هم نکنند.

محسنی اضافه می کند: اما در این رهگذر متولیان فرهنگی و اجتماعی و دولتمردان هم بی تقصیر نیستند چرا که باید با یک واکاوی دقیق و عمیق به این موضوع رسید که چرا جوانان به این طریق ازدواج می کنند و علت این موضوع چیست.

در این رهگذر برخی از کانال های تلگرامی هم از آب گل آلود ماهی می گیرد و با راه اندازی کانال هایی با این موضوع در این رویه واردمی شوند که از جوانان هزینه های هنگفتی دریافت کنند اما دریافت این هزینه ها هم به منصه قطعیت ازدواج هم نیست و شاید همچنان پول بدهند و سرشان هم بی کلاه بماند.

ادمین یکی از کانال های ازدواج به خبرنگار ما می گوید: ما در ماه ۵۰ هزار تومان از اعضا دریافت می کنیم و در قبال آن پنج گزینه به اعضا معرفی می کنیم جالب است که آنها ۱۰۰ هزار تومان از یک جوان دختر و پسر دریافت می کنند و در قبال آن تنها پنج گزینه معرفی می کنند چرا که همه مشخصات اعضا را فقط ادمین ها می دانند و تنها افرادی که از مشخصاتی که در کانال منتشر می شود و خوششان آمده است می توانند با گزینه ها ارتباط برقرار کنند.

میرزایی، مادر یکی از جوانانی است که از طریق فضای مجازی ازدواج کرده است. او می گوید: پسرم چند گزینه انتخاب کرد و در انتها همسرش را برگزید؛ الان مثل قدیم ها نیست که بچه ها از ما نظرخواهی کنند هر کس را که خودشان خواستند انتخاب می کنند و این موضوع خوب نیست و همین می شود که آمار طلاق ها افزایش پیدا می کند و گاهی برخی از افراد به دلیل اینکه ازدواج های اینترنتی داشتند با یکدیگر سازگار نیستند.

این مادر ادامه می دهد: طول مدت آشنایی جوانان در فضای مجازی کم است و همین موضوع باعث می شود که آنها یکدیگر را کمتر بشناسند و حتی با همان خصوصیات اولیه یکدیگر هم بیگانه باشند؛ درست است که ستن ازدواج بالا رفته است اما این موضوع دلیلی برای ورود به ازدواج های اینترنتی نیست چراکه اینگونه ازدواج ها عرف نمی پسند.

میرزایی اضافه می کند: ما در وهله اول که پسرم ازدواج کرده بود نمی توانستیم به دیگران بگوییم که پسرم با این دختر چگونه آشنا شده است البته مردم برای ما مهم نیستند بگذار هر چه می خواهند بگویند اما نباید این موضوع را هم نادیده بگیریم که ما در بین همین مردم زندگی می کنیم و برای ما اهمیت دارد که پشت سر ما چه می گویند.

یک زوج جوان که یک سالی از طریق اینترنت ازدواج کرده اند، می گویند: باید از مسئولان پرسید که چرا جوانان با این رویه ازدواج می کنند؛ گرانی کالاها نمی گذارد که ازدواج ها به صورت سنتی انجام شود مثلا من با همسرم توافق کردیم که مهریه یک سکه باشد و او هم قبول کرد، حالا اگر خانواده ها بودند به هیچ عنوان این موضوع را نمی پذیرفتند و اگر به همین منوال بگذرد حتی خانواده هایی که این موضوع را تابو می دانند بر اینگونه ازدواج ها صحه می گذارند.

انتهای پیام/ص

ازدواج اینترنتی ازدواج اینترنتی ازدواج اینترنتی ازدواج اینترنتی ازدواج اینترنتی ازدواج اینترنتی ازدواج اینترنتی ازدواج اینترنتی ازدواج اینترنتی ازدواج اینترنتی ازدواج اینترنتی ازدواج اینترنتی ازدواج اینترنتی ازدواج اینترنتی کانال تلگرامی ازدواج کانال تلگرامی ازدواج کانال تلگرامی ازدواج کانال تلگرامی ازدواج کانال تلگرامی ازدواج کانال تلگرامی ازدواج کانال تلگرامی ازدواج کانال تلگرامی ازدواج

دیدگاه شما

آخرین اخبار