27. بهمن 1398 - 12:31   |   کد مطلب: 20130
تصویر یک زن روی پروفایل، کافی است برای اثبات این‌که صاحب این پروفایل زن است. همین عکس باعث اعتماد مردانی شده که زود دل بسته و فریب خورده‌اند.
کلاهبرداری,سرقت در فضای نامرئی,اخاذی در سایت همسریابی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از جام جم : چند سالی است با افزایش استفاده کاربران از فضای مجازی، کلاهبرداری، اخاذی و سرقت در فضای نامرئی با هویت‌های جعلی رواج پیدا کرده و مجرمان از کارت شارژ تلفن همراه تا مبالغ میلیونی کلاهبرداری کرده‌اند.

اخاذی در سایت همسریابی

متهم این پرونده از شگرد مرد زن نما در شبکه‌های مجازی برای مردانی استفاده می‌کرد که به سایت همسریابی می‌رفتند و به دنبال زن مناسبی برای ازدواج بودند. مدتی قبل مرد جوانی به پلیس فتای استان البرز رفت و گفت: از طریق یک سایت همسریابی با دختری آشنا شدم که از نظر شرایط اخلاقی و زندگی با هم تفاهم داشتیم. پس از مدتی دختر جوان از من خواست اگر می‌خواهم او را حضوری ببینم 4 میلیون ریال به حسابش واریز کنم. من که به دختر جوان علاقه‌مند شده بودم این پول را واریز کردم و در تماس تلفنی از او خواستم که به محل قرار بیاید، اما دختر جوان گفت هیچ پولی دریافت نکرده و بعد از آن دیگر جواب تلفنم را نداد. به این ترتیب تحقیقات ماموران پلیس فتا آغاز شد و با انجام کارهای اطلاعاتی و رصد فضای مجازی کارآگاهان دریافتند متهم مردی است که با معرفی خود به عنوان زن و راه اندازی سایت‌های همسریابی مردان جوان را اغفال کرده و از آنها اخاذی می‌کند.

با تحقیقات پلیسی متهم جوان دستگیر شد و در تحقیقات به جرم خود درباره بارگذاری سایت همسریابی و معرفی خود به عنوان دختر اعتراف کرد و گفت: با جلب اعتماد مردان جوانی که به دنبال شریک زندگی خود بودند از آنها می‌خواستم برای آشنایی بیشتر و ملاقات حضوری به حسابم پول واریز کنند و از آنها کلاهبرداری می‌کردم.

دکتر سرمایه‌دار

این کلاهبردار فضای مجازی، کمی پایش را فراتر گذاشت و خودش را دکتر سرمایه‌دار مقیم روسیه معرفی کرد. النا با این ترفند دختران و زنان جوان را اغفال کرده و از آنان اخاذی می‌کرد.

رسیدگی به این ماجرا از زمانی آغاز شد که مرد جوانی به پلیس فتای استان کرمان رفت و مدعی شد زنی با هویت النا چند ماهی است با همسرم از طریق شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کرده و خود را مقیم روسیه معرفی کرده است. زن جوان با جلب اعتماد همسر م، اطلاعات شخصی او را به دست آورده، اما بعد از مدتی النا به همسرم گفته من عاشق فردی به نام مهدی هستم و از همسر م می‌خواهد که با مهدی قرار ملاقاتی بگذارد و از علاقه النا به مهدی بگوید. در غیر این صورت اقدام به انتشار اطلاعاتی می‌کند که در این مدت به دست آورده است.

شکایت مرد جوان باعث شد تحقیقات پلیسی آغاز شود و النا که هویت اصلی‌اش مرد جوانی بود دستگیر شود. در ادامه تحقیقات مشخص شد متهم با عنوان دکتر، فردی سرمایه‌دار، خانمی جوان ساکن خارج از کشور، پزشک و... با دختران و زنان جوان ارتباط برقرار کرده و نقشه شیطانی را که در سر داشته اجرا کرده است.

نازگل، اسم ساختگی مرد اخاذ

این بار مرد اخاذ خودش را نازگل معرفی کرد و زمانی که توانست اعتماد زن جوان را به دست آورد و به عکس‌های شخصی او دسترسی پیدا کند، او را تهدید کرد که یا باید به خواسته‌های شیطانی‌اش تن دهد یا عکس‌های خصوصی زن جوان را برای همسرش خواهد فرستاد. زن جوان هم که خود را تحت فشار می‌دید به پلیس فتای استان لرستان رفت و از فردی شکایت کرد که تصور می‌کرد زن باشد، اما زمانی که کارآگاهان پلیس فتا وارد عمل شده و بررسی‌های خود را آغاز کردند، دریافتند عامل این تهدیدها مرد جوانی است که با معرفی خود به عنوان یک زن، اعتماد زنان دیگر را جلب کرده و پس از دسترسی به عکس‌های خصوصی، آنها را تهدید به انتشار تصاویر خصوصی می‌کند.

اخاذی از پسران

متهم جوان برای پرداخت هزینه شارژ تلفن همراهش و مخارج روزانه تصمیم گرفت خودش را دختر جا بزند و با شگردهای مختلف از پسران در فضای اینترنت کلاهبرداری کند. زمانی که پسر جوانی برای شکایت از دختری به پلیس فتای اصفهان مراجعه کرد، هرگز تصور نمی‌کرد پشت این نقاب شیشه‌ای پسری باشد. پسر جوان مدعی بود با دختری در فضای مجازی آشنا شده و تصاویر خصوصی خانواده‌اش را در اختیار او قرار داده است. بعد از دریافت این تصاویر رفتار دختر جوان تغییر کرده و از او تقاضای 500 میلیون تومان می‌کند و گفته چنانچه به خواسته او عمل نکند، تصاویر خانوادگی‌شان را در اینترنت منتشر خواهد کرد. تهدیدهای او باعث شده بود پسر جوان راهی پلیس فتا شود، اما در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که پشت این نقاب شیشه‌ای پسر جوانی است که با اسامی و تصاویر مختلف زنانه در شبکه‌های اجتماعی از پسران اخاذی می‌کند. پسر جوان دستگیر شد و انگیزه خود را دریافت پول و کارت شارژ از کاربران شبکه‌های اجتماعی بیان کرد.

اخاذی چند صد میلیونی

شاکی این پرونده که از راه دور و از طریق شبکه‌های اجتماعی با دختر جوانی به نام مهسا آشنا شده بود، طوری دل به او سپرد که نه تنها عکس‌های خصوصی‌اش را برای او ارسال کرد، بلکه به حساب او میلیونی پول واریز کرد. با شکایت این مرد بود که پلیس فتا وارد عمل شد و در تحقیقات مشخص شد که مرد جوان تنها قربانی این پرونده نیست و افراد زیادی در فضای مجازی با او آشنا شده و زن جوان پس از گرفتن تصاویر خصوصی آنها با شگردهای مختلف، تهدید به انتشار این تصاویر در فضای مجازی کرده است. تهدیدهایی که باعث شده بود قربانیان این زن، تن به خواسته‌اش بدهند و میلیونی به حساب او پول واریز کنند تا تصاویرشان در فضای مجازی منتشر نشود. در تحقیقات پلیس متهم بازداشت شد و در اعترافاتش گفت: حدود یک سال پیش فعالیت خود را در این زمینه با نیت سوء‌استفاده مالی از کاربران آغاز کرده و با شیوه‌هایی همچون ازدواج موقت و برقراری رابطه دوستی توانستم تعداد زیادی از کاربران را فریب بدهم و از آنها بیش از یک میلیارد ریال اخاذی کنم.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار