6. دى 1396 - 16:09   |   کد مطلب: 20105
سرپرست اداره‌کل تبلیغات و بازاریابی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی سال 2018 را سالی بسیار مهم در عرصه گردشگری کشور نامید و انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال 2018 را فرصت مغتنمی برای رشد و توسعه گردشگری کشور دانست.
شورای راهبردی همدان,پایتخت گردشگری,سازمان میراث فرهنگی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس از همدان : نخستین جلسه شورای راهبردی همدان 2018 در معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برگزار شد.

در این شورا علاوه بر حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، عراقی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان، خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، مالمیر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان به همراه دیگر مدیران کشوری حضور داشتند.

 سرپرست اداره‌کل تبلیغات و بازاریابی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی سال 2018 را سالی بسیار مهم در عرصه گردشگری کشور نامید و انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام، جشن ثبت جهانی شهر یزد و انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال 2018 را فرصت مغتنمی برای رشد و توسعه گردشگری کشور دانست.

لیلا اژدری بهره‌مندی از دو فرصت گردشگری بین‌المللی را معرفی استان‌های مستعد فوق به بازارهای گردشگری جهانی برشمرد، گفت: مجمع گفت‌وگوی کشورهای آسیایی بزرگترین تشکل آسیا با 34 عضو است و برای نخستین بار در سال گذشته پیشنهاد معرفی یک شهر از کشورهای عضو مجمع به عنوان پایتخت گردشگری مطرح شد.

وی بیان کرد: در اجلاس وزرای گردشگری کشورهای آسیایی که خردادماه سال جاری در کشور کامبوج برگزار شد همدان به دلیل برخورداری از ظرفیت‌های بالقوه و بی‌نظیر گردشگری توسط اعضاء انتخاب شد.

 سرپرست اداره‌کل تبلیغات و بازاریابی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی اضافه کرد: ضروری است با برنامه‌ریزی و هم‌افزایی زمینه‌های بهره‌برداری از این رویداد مهم برای توسعه پایدار گردشگری استان همدان را فراهم کرد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی نیز این رویدادها را یک فرصت نامید و افزود: این رویدادها برای برندسازی مقاصد گردشگری بسیار اثرگذار خواهند بود. 

محمد محب‌خدایی با بیان اینکه با تعریف رویدادهای هدفمند می‌توان به تقویم رویدادهایی در تقویم ملی و جهانی رسید، گفت: شورای راهبردی باید ما را به پلان برساند و ما بتوانیم آینده گردشگری استان همدان را ترسیم کنیم.

وی تصریح کرد: استان باید با دو راهبرد ویژه یکی افزایش بهره‌وری وضع موجود و دیگری تغییر نگرش به گردشگری و حرکت به سمت برقراری شهر گردشگر حرکت کند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با تأکید بر اینکه شعار «گردشگری پایدار ـ اشتغال پایدار ـ ارزش افزوده پایدار» باید سرلوحه کار قرار گیرد، یادآور شد: ما روی پنج شهر تبریز، همدان، یزد، کرمان و اهواز متمرکز هستیم و برای تبدیل آنها به برند تلاش خواهیم کرد و حمایت خواهیم کرد.

معاون عمرانی استاندار همدان نیز ضمن برشمردن ظرفیت‌ها و مزیت‌های گردشگری استان، استفاده از این فرصت پیش آمده را اولویت نخست استان دانست و گفت: مدیران ارشد استان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط تمام تلاش خود را برای بهره‌برداری از این رویداد اثرگذار بین‌المللی به کار خواهند بست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان نیز ضمن تأکید بر راهبرد اصلی استان مبنی بر حرکت به سوی توسعه گردشگری به عنوان محرک اقتصاد، تولید و اشتغال، نیازهای اساسی استان‌ها را بحث نرم‌افزاری عنوان کرد.

علی مالمیر بیان کرد: تشکیل شورای سیاستگذاری استانی، تعریف کمیته‌های مرتبط و تقسیم وظایف، تعریف پلان تبلیغات رویداد و آغاز تبلیغات محیطی، تعریف رویدادهای مختلف و اثرگذار در توزیع آنها در طول سال 2018 به منظور معرفی استان به عنوان مقصد گردشگری برای جامعه هدف از جمله اقدامات انجام شده است.

وی اضافه کرد: از ستاد ملی انتظار داریم حمایت و مشارکت وزارتخانه‌های مختلف در برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی به میزبانی همدان را هماهنگ کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی نیز برگزاری شکوهمند و موفق رویداد را با کمک سازمان و ستاد ملی، مدیریت استان و مجمع نمایندگان خواستار شد.

امیر خجسته خاطرنشان کرد: از آقای مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی تقاضا داریم، موضوع همدان 2018 در هیأت دولت طرح شود زیرا پذیرفتنی نیست که این موضوع به استان واگذار شود.

وی با تأکید بر اینکه باید همه در برگزاری این دو رویداد بین‌المللی کمک کنند، گفت: باید جلسات هفتگی با حضور آقای مونسان، آقای محب‌خدایی و دیگر مسئولان در تهران و همدان برگزار شود زیرا این رویداد آبروی ایران بوده و تنها متعلق به همدان نیست.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی همچنین یکی از خواسته‌های اصلی و راهبردی استان را ثبت جهانی یکی از آثار ارزشمند تاریخی استان در فهرست میراث جهانی عنوان کرد.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار