4. دى 1396 - 9:29   |   کد مطلب: 20061
با هدف کمک به والدین برای توجه به نشانه‌های اضطرابی کودکان;
طرح "غربالگری اضطراب" برای 1300 کودک همدانی اجرا می شود
در مهدهای‌کودک والدین با پر کردن فرم پیش از دبستان، به سوالات آزمون درباره کودکشان پاسخ می‌دهند و در صورتی‌که کارشناسان با توجه به نمره اخذ شده در این تست، کودک مشکوک به اضطراب تشخیص دهند، والدین به مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی معرفی خواهند شد.
طرح غربالگری اضطراب,کودکان همدانی,اضطراب کودکان,مهدکودک ها,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

 طرح "غربالگری اضطراب" برای 1300 کودک همدانی اجرا می شود

 

به گزارش شبنم همدان : شیرین ایزدی با اشاره به اینکه طرح غربالگری اضطراب کودکان با هدف کمک به والدین برای توجه به نشانه‌های اضطرابی آنها برای ۲۵۰۰ کودک در شهرستان‌های همدان و ملایر آغاز شده است، افزود: از زمان اجرای این طرح تا کنون ۱۳۰۰ کودک پنج تا 6 سال در غربالگری شرکت کرده‌اند. 

وی درباره روش اجرای برنامه غربالگری اضطراب کودکان پنج تا 6 سال گفت: در مهدهای‌کودک والدین با پر کردن فرم پیش از دبستان، به سوالات آزمون درباره کودکشان پاسخ می‌دهند و در صورتی‌که کارشناسان با توجه به نمره اخذ شده در این تست، کودک مشکوک به اضطراب تشخیص دهند، والدین به مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی معرفی خواهند شد. 

ایزدی با بیان اینکه استقبال از طرح غربالگری اضطراب در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: طرح غربالگری اضطراب تا پایان سالتحصیلی در ۷۵ مهدکودک انجام می‌گیرد و تا زمانی‌که غربال اولیه به اتمام نرسد مرحله ارجاع به روانشناس آغاز نمی‌شود. 

وی با بیان اینکه اضطراب باعث افسردگی و به وجود آمدن مشکلات عدیده‌ای در زندگی آنها می‌شود، خاطرنشان کرد: برای توجیه خانواده‌ها و نشان دادن ضرورت تشخیص اضطراب در کودکان جلسات مشاوره برگزار شده است. 

کارشناس مسئول مرکز مشاوره معاونت پیشگیری بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه طرح غربالگری اضطراب برای سومین سال متوالی دراستان اجرا می‌شود، تصریح کرد: دو پایگاه سیار نیز برای تسهیل و استفاده همگان از این طرح در سطح شهر مستقر است. 

وی در پایان بیان کرد: مرحله درمان به علت ارجاع به مراکز خصوصی دارای هزینه مشاوره هستند که بهزیستی دو جلسه از جلسات مشاوره را از طریق یارانه‌ای که به مراکز مشاوره ارائه می‌شود، پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/ص

غربالگری اضطراب غربالگری اضطراب غربالگری اضطراب غربالگری اضطراب غربالگری اضطراب غربالگری اضطراب غربالگری اضطراب غربالگری اضطراب غربالگری اضطراب غربالگری اضطراب غربالگری اضطراب کودکان همدانی کودکان همدانی کودکان همدانی کودکان همدانی کودکان همدانی کودکان همدانی کودکان همدانی کودکان همدانی

دیدگاه شما

آخرین اخبار