27. آذر 1396 - 16:56   |   کد مطلب: 19959
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان:
نوع دوستی مردم همدان در کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه
کارخانه‌ای با اشاره به نوع‌دوستی مردم استان همدان گفت مردم علاوه بر کمک‌های غیرنقدی، نزدیک به 300 میلیون تومان در یک ماه گذشته به حساب جمعیت هلال‌احمر واریز کرده‌اند.
هلال احمر همدان,کمک های مردمی,زلزله زدگان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان : بهروز کارخانه‌ای اظهار داشت: با توجه به اعلام شماره حساب از طرف جمعیت هلال‌احمر کشور، کمک‌های نقدی مردم سراسر کشور به حساب جمعیت واریز و برای تجهیز انبارهای جمعیت و خرید کالاهای ضروری هزینه می‌شود زیرا در زمان وقوع زلزله کرمانشاه، بخشی از موجودی انبار صرف کمک به این مناطق شده و باید جای آن‌ها پر شود.

وی افزود: تنها نزدیک به 100 هزار تخته چادر بین مردم مناطق زلزله‌زده از طرف هلال‌احمر توزیع شده که با محاسبه نرخ هر چادر، ارزش ریالی کل چادرها نزدیک به 57 میلیارد تومان می‌شود.

کارخانه‌ای با اشاره به نوع‌دوستی مردم استان همدان در کمک به مناطق زلزله‌زده نیز عنوان کرد: مردم علاوه بر کمک‌های غیرنقدی، نزدیک به 300 میلیون تومان در یک ماه گذشته به حساب جمعیت هلال‌احمر واریز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر استان با اعزام تیم‌های مورد نیاز وظایف خود را در مناطق زلزله‌زده انجام داده و با واگذاری کار به سایر استان‌ها بازگشته است، افزود: این جمعیت کار انتقال مردم و اسکان اضطراری در چادرها را به‌خوبی انجام داد، اما تهیه و ارسال کانکس جزء وظایف هلال‌احمر نیست و سایر دستگاه‌های مسئول باید در این زمینه اقدام کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان از حضور نزدیک به 200 امدادگر و عضو این جمعیت در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد و گفت: این افراد از ساعت‌های نخست پس از وقوع حادثه تا 18 روز بعد انجام وظیفه کردند.

کارخانه‌ای با ابراز اینکه قشرهای مختلف مردم نوع‌دوست استان علاقه‌مند کمک به مردم کرمانشاه هستند، گفت: در یک ماه اخیر مراجعات بسیاری به معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر استان شده و مردم تمایل دارند در زمینه‌های متنوع کمک‌های خود را داشته باشند که همکاران ما در این معاونت، آن‌ها را راهنمایی می‌کنند.

وی عنوان کرد: یکی از این موارد، درخواست برخی از آموزشگاه‌های آزاد استان همدان برای تدریس است و مدرسان این آموزشگاه‌ها قصد دارند تا با حضور در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و برگزاری کلاس‌های تقویتی، دانش‌آموزان را برای کنکور 97 آماده کنند.

کارخانه‌ای با اظهار اینکه این کار روحیه امید به زندگی را بین نوجوانان می‌دمد، گفت: خرید کتاب‌های لازم برای این دانش‌آموزان 250 میلیون تومان پول نیاز دارد که در حال رایزنی با افراد خیر برای تأمین این مبلغ هستیم.

وی بیان کرد: البته ناشران کتاب‌های تقویتی و آمادگی برای کنکور نیز اعلام کرده‌اند که آماده فروش این کتاب‌ها با تخفیف‌های ویژه هستند.

کارخانه‌ای گفت: یک عینک‌ساز به‌صورت داوطلبانه در مناطق زلزله‌زده حضور یافته و پس از معاینه مراجعه‌کنندگان و اندازه‌گیری شماره چشم آن‌ها برای 500 نفر که عینک خود را در زلزله از دست داده بودند، عینک رایگان ساخت.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار