23. آذر 1396 - 15:53   |   کد مطلب: 19893
آسیب‌های اجتماعی و معضل اعتیاد زنان;
تبعات منفی گرایش دختران و زنان به مواد مخدر
نماینده‌ی دوره‌ی هشتم مجلس شورای اسلامی گفت: آسیب‌های اجتماعی و معضل اعتیاد زنان از سوی مسئولین کمتر توجه می‌شود و علل، ریشه‌های
آسیب‌های اجتماعی,اعتیاد,اعتیاد زنان,زنان خیابانی,سلامت بانوان,مشکلات بانوان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از زنان خبر : دکتر زهره الهیان نماینده‌ی دوره‌ی هشتم مجلس شورای اسلامی گفت: اعتیاد و گرایش دختران وزنان به مواد مخدر تبعات بسیار منفی برای فرد و جامعه خواهد داشت.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی و معضل اعتیاد زنان از سوی مسئولین کمتر توجه می‌شود و علل، ریشه‌های فرهنگی و اجتماعی آن بررسی و تحلیل جدی صورت نمی‌گیرد.

الهیان در مورد سلامت بانوان بیان کرد: سلامت بانوان به‌عنوان مادران و تربیت‌کننده خانواده بسیار مهم است، افزایش آمار اعتیاد بانوان به‌صورت جدی سلامت زنان را مورد هدف قرار داده است که سلامت جسم، روح و روان مورد تهدید قرار می‌گیرد.

وی افزایش آمار اعتیاد بانوان را هشدار داد و اذعان داشت: آمارهای متفاوتی درزمینهٔ اعتیاد وجود دارد که افزایش اعتیاد زنان تا ۳ برابر مطرح‌شده است، مسئولین باید به‌طورجدی و تاثیرگزار راهکارهایی برای جلوگیری از این مشکل اجتماعی تدبیر کنند.

نماینده‌ی دوره‌ی هشتم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در شرایط حاضر متأسفانه دغدغه برخی از مسئولین ورود زنان به ورزشگاه‌ها است نه رفع مشکلات آنان.

وی رسیدگی به مشکلات بانوان را ضروری دانست و گفت: اولویت‌های زنان مورد غفلت واقع‌شده است و حاشیه جای خود را به متن داده است؛ به‌نوعی با این تفکرات و رفتارها مسائل اصلی جامعه زنان در حاشیه موضوعات فرعی قرار می‌گیرند.

الهیان اذعان داشت: باید صاحب‌نظران حوزه زنان، اصحاب رسانه، کارشناسان، نخبگان و جامعه زنان مطالبه جدی از سوی مسئولین داشته باشند تا چاره‌ای مطلوب در این راستا ارائه گردد و جلوی روند فزاینده اعتیاد زنان با تدابیر و مطالعات دقیق گرفته شود.

وی شبکه‌های اجتماعی را ویترین جامعه بیان کرد افزود: آسیب‌های اجتماعی معضل جدی است که کلیت آن را در جامعه شاهد هستیم، نمود آن را در شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان ویترین وضعیت جامعه مشاهده می‌کنیم.

نماینده‌ی دوره‌ی هشتم مجلس شورای اسلامی گفت: زنان خیابانی، آسیب‌های اخلاقی که متوجه دختران است، اعتیاد، بدحجابی و… ازجمله مشکلاتی است که باید برنامه‌ریزی جدی برای آن انجام شود.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار