30. آبان 1396 - 11:55   |   کد مطلب: 19564
به منظور کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه صورت گرفت;
پویش مردمی «همسایه را تنها نمی‌گذاریم» در همدان
در این کمپین که به صورت زنده از صدا و سیمای مرکز مرکز همدان پخش می‌شد از خیرین سلامت همدان دعوت شد که به کمک زلزله‌زدگان کرمانشاه بشتابند و کمک‌های نقدی و غیرنقدی خوبی جمع‌آوری شد.
پویش مردمی,همسایه را تنها نمیگذاریم,صدا و سیمای همدان,خیرین سلامت,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس از همدان : پویش مردمی «همسایه را تنها نمی‌گذاریم» با مشارکت صدا و سیمای مرکز همدان، دانشگاه علوم پزشکی، مجمع خیرین سلامت، هلال احمر استان همدان و آحاد مردم نوعدوست همدان انجام شد.

در این کمپین که به صورت زنده از صدا و سیمای مرکز مرکز همدان پخش می‌شد از خیرین سلامت همدان دعوت شد که به کمک زلزله‌زدگان کرمانشاه بشتابند و کمک‌های نقدی و غیرنقدی خوبی جمع‌آوری شد.

هنرمندان همدانی از جمله دایی مراد، عمو صفا، افشار پیشکسوت تئاتر استان همدان با حضور در این برنامه ضمن اعلام همسایگی خوب کرمانشاه و همدان مردم را به کمک‌رسانی فراخواندند و اعلام کردند که زلزله غرب کشور زلزله‌ای در قلب‌های همگان بود.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی همدان در این برنامه ضمن تسلیت زلزله غرب کشور و آرزوی غفران الهی و سلامت عاجل برای مصدومان زلزله گفت: استان همدان به عنوان نخستین استانی بود که بعد از اطلاع از زلزله حداکثر توان خود را اعلام کرد و از ساعات اولیه تیم‌هایی را به محل زلزله اعزام کرد.

رشید حیدری‌مقدم افزود: در هفته گذشته از تمام توان برای خدمت‌رسانی به مردم زلزله‌زده استفاده شد که این میزان دغدغه مایه افتخار است.

وی با بیان اینکه تمام امکانات درمانی استان بعد از زلزله بسیج شد، گفت: تاکنون 138 بیمار زلزله‌زده به استان همدان ارجاع شد که از این تعداد 31 نفر در بیمارستان بعثت حضور داشتند و همچنین بیماران بستری شده در بیمارستان آتیه نیز ترخیص شدند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد که مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی جهادگرانه خدمات مناسبی را در حداقل زمان ممکن به آسیب‌دیدگان ارائه کرد.

وی تجهیزات مورد نیاز را ویلچر، واکر، عصا و تشک مواج عنوان کرد و از هم‌‌استانی‌ها درخواست کرد که با اهدای وجه نقد خدمات مناسبی را از طریق خیرین سلامت ارائه دهند.

در حاشیه برنامه مصاحبه‌هایی کوتاه با زلزله‌زدگان منطقه غرب کشور در مناطق آسیب‌دیده پخش شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز گفت: نیم ساعت بعد از زلزله کمیته بحران در مرکز آموزشی ـ درمانی بعثت تشکیل شد و تیم‌های امداد و درمانی به منطقه اعزام شدند و خدمات درمانی ارائه کردند.

محمدرضا عبادیان افزود: بعد از اطلاع از زمین‌لرزه تمام امکانات دانشگاه بسیج شد و خدمات رایگان برای بیماران آسیب‌دیده صورت گرفت و برای همراهان آنان نیز مکانی به منظور حمایت از آنها در نظر گرفته شد.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت نیز با تشکر از دانشگاه علوم پزشکی و صدا و سیمای همدان برای برگزاری این جلسه گفت: امیدواریم از فردا سیل کمک‌ها را به زلزله‌زدگان داشته باشیم.

محمدصادق صبا یادآور شد که مجمع خیرین سلامت استان همدان بنا بر رسالت خود از مردم درخواست کرد که کمک‌های مردمی را به شماره حساب مجمع خیرین سلامت به شماره 0106847155009 واریز کنند.

وی ابراز امیدواری مصدومان بزودی شفا پیدا کنند و با تلاش صدا و سیمای همدان کمک‌های مردمی زیادی تأمین و تحویل آسیب دیدگان زلزله غرب کشور شود.

مهدی یکی از جوانان آسیب‌دیده از زلزله در حاشیه مراسم با بیان اینکه پنج نفر از اعضای خانواده شامل پدر، دو خواهر، پدربزرگ و عمه خود را از دست داده است،  از مردم همدان و ایران برای همدردیشان با زلزله‌زدگان تشکر کرد و گفت: مردم کارشان درست بوده و خیلی همدردی کردند.

دست‌اندرکاران رادیو محله نیز که همزمان با پخش تلویزیونی برنامه «ایران الوند» برنامه زنده رادیویی داشتند، ضمن تشویق مردم به اهدای ویلچر و واکر تأکید کردند که حرکت‌های خودخوش مردم باید ساماندهی شود و طبق نیازهای اعلام شده موارد مورد نیاز خریداری شود.

رئیس مرکز آموزشی ـ درمانی بعثت نیز در ادامه گزارشی از اقدامات انجام شده در بیمارستان ارائه کرد و گفت: 134 مصدوم زلزله‌زده در بیمارستان بعثت پذیرش شدند که 31 نفر آنان هنوز در مرکز حضور دارد.

محمدرضا ساعتیان افزود: یک نفر از بیماران زن اعزامی به مرکز آموزشی ـ درمانی بعثت برای انجام زایمان به مرکز آموزشی درمانی فاطمیه اعزام شد و فرزند خود را به سلامت به دنیا آورد.

مدیر مرکز آموزشی درمانی بعثت نیز با تشکر از صدا و سیمای مرکز همدان، فرارسیدن ایام ربیع الاول را تبریک گفت و اظهار کرد: تمام سرویس‌های درمانی ارائه شده در بیمارستان بعثت به صورت رایگان ارائه شد.

حمید کیانی با تشکر از همه کارکنان مجتمع بیمارستانی بعثت برای افتخارآفرینی در کمک‌رسانی در زلزله غرب کشور ابراز امیدواری کرد که برای تسریع در درمان بیماران کمک‌های مردمی به صورت نقدی به شماره حساب مجمع خیرین سلامت واریز شود.

در پایان این مراسم نیز تصاویر ارسالی از هلال احمر استان همدان پخش شد.

انتهای پیام/w

دیدگاه شما

آخرین اخبار