27. آبان 1396 - 8:38   |   کد مطلب: 19515
برخی رسانه ها در حالی که مردم زلزله زده کرمانشاه شدیدا نیازمند کمک و همیاری و همدردی مردم دارند به جای پرداختن به این نیازها انگشت اشاره خود را به سمت تخریب مسکن های مهر دراز کردند؛ در حالی که پرداختن به نیازهای مردم و عمق فاجعه تیتر یک همه رسانه ها شد.
رسانه های داخلی,مسکن مهر,زلزله,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از آرمان زنان : «مسکن مهر قرار بود سرپناه آرمانی برای اقشار آسیب‌پذیر باشد اما یک زلزله نشان داد طرحی که برایش ۵۰ هزار میلیارد تومان پول بدون پشتوانه چاپ شده بود به بادی بند است.» این خبر را جهان صنعت نوشته است و خبری از همین نوع هم در شرق منتشر شده است مبنی بر اینکه مسکن مهر سست و متزلزل است و در همه شهرها بنیادی ویران دارد.

در ابتدا باید گفت این رسانه ها در حالی که مردم زلزله زده کرمانشاه شدیدا نیازمند کمک و همیاری و همدردی مردم دارند به جای پرداختن به این نیازها انگشت اشاره خود را به سمت تخریب مسکن های مهر دراز کردند؛ در حالی که پرداختن به نیازهای مردم و عمق فاجعه تیتر یک همه رسانه ها شد.

حال با توجه به این موضوع باید گفت که در دولت نهم و دهم که رئیس دولت وقت این اتفاق مبارک را برای محرومان رقم زد چه صاحب منصبانی پیش از او به این مسئله وارد شده بودند.

با تمام اشکالاتی که می توان از دولت قبل گرفت اما نباید فراموش کرد که رئیس دولت قبل به این مسئله مهم و خانه دار شدن محرومان مبادرت کرد؛ کاری که پیش از او در هیچ دولتی اتفاق نیفتاده بود و همه دولتمردان نه تنها به این موضوع توجه نکرده بودند بلکه آن را نادیده انگاشته و از آن چشم پوشی می کردند در حالی که این موضوع و رسیدگی به محرومان یکی از مواردی بود که بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) همواره بر آن تاکید داشتند.

حال با توجه به زلزله اخیر در کرمانشاه برخی از سیاسیون از آب گل آلود ماهی گرفته تا سفره تخریب، توهین و بی لیاقتی برای دولت قبل پهن کرده و تا به خواسته خود برسند.

گویی دست اندر کاران دولت فعلی رسانه ها را اجیر کرده اند تا موضوعاتی را که به گفته خودشان معایب دولت های قبلی است به رخ جامعه بکشانند و نگاه مردم را علیه آن تقویت کنند و با تخریب قبلی ها خود را لایق و کارآمد جلوه دهد.

هر چند که بسیاری از ناراستی ها در دولت های گذشته وجود داشته و هر رییس جمهوری بر سر کار آمده میخواسته انگشت حقارت بر اعمال دولت قبلی بگذارد اما نباید فراموش کرد در این راه دولت نهم و دهم با ساخت مسکن مهر بسیاری از مردم محروم و بی بضاعت را خانه دار کرد.

در زلزله کرمانشاه گویی برخی مسئولان و مردم کمر همت بر این موضوع بسته اند که اذعان کنند رییس دولت قبل بی کفایت بوده و با ساختن خانه های سست مسکن مهر پول های کشور را به باد فنا داده است؛ این در حالی است که طبق آمارهای اعلام شده تنها دو خانه از مسکن مهر ویران شده و سقف آن فروریخته است و مگر فقط زلزله ساختمان های مسکن مهر را ویران کرده است اما مهر بی مهری دولت بر کارهای احمدی نژاد چنان به تثبیت رسیده که مردم را هم به میدان کشانده تا با سخن های بیهوده و ناروا به او و بر کارهای به قول خودشان ناشایسته او صحه بگذارند.

حالا در این میان برخی رسانه های داخلی مانند روز نامه شرق همنوا با جریان ضد انقلاب و معاند از آب گل آلود ماهی می گیرند و آب به آسیاب دشمن می ریزند؛ رسانه هایی که نه تنها در جهت حمایت از انقلاب و دستاوردهای آن کار نمی کنند بلکه چوب حراج بر کارهای شایسته دولت قبل می زنند و رییس جمهور آن را به باد سخره می گیرند.

رسانه های معاند باید بدانند که با این کار نه تنها ملت ایران را تضعیف می کنند که عرصه را برای تاخت و تاز بیگانگان گسترده تر خواهند کرد؛ آن ها باید بدانند که برای درست عمل نکردن دولت قبل هر مطلبی که می نویسند انگشت اشاره به سمت خودشان خواهد بود و اینجاست که باید گفت از ماست که بر ماست…

این تنها یک موضوع از سیاه نمایی های رسانه های معاند است؛ موضوعات اجتماعی دیگری چون کودک آزاری، قتل و خودکشی که تیتر یک رسانه ها می شود خوراکی خوش طعم برای غربی هاست که انگ تروریست بودن را به ایرانی ها ببندند و این در حالی است که در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی موضوعاتی از این دست بسیار پررنگ تر و حادتر است ولی آنها از این موضوعات در کشور ما به عنوان دسیسه استفاده می کنند و با چشم تروریست بودن به مردم ایران نگاه می کنند.

آنها از ماست کره می گیرند و برخی از ما بیخیال این همه سیاه نمایی تنها به تیتر کردن و افشای نادرست اخبار مبادرت می کنیم تنها به این دلیل که یک مسئولی مطابق میل ما عمل نکرده است و سرمان را مانند کبک زیر برف کرده ایم در حالی که بیگانگان درباره ایران چه می گویند و از کاه کوه می سازند.

مریم موحدی، کارشناس مسائل سیاسی در این باره در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: روزنامه شرق نوشته که رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفته ٩٠ درصد ساختمان‌های مسکن مهر ناظر نداشته‌اند؛ مگر می شود ساختمانی بدون ناظر علم شود و گفتن این سخنان بیهوده موضوعی به جز افترا به دولت گذشته نیست.

به گفته موحدی زیر سوال بردن دولت گذشته موضوعی است که تنها به تضعیف قدرت ایران در چشم دشمنان کمک می کند.

این کارشناس مسائل سیاسی ارزیابی بی تدبیر کارشناسان مسکن مهر را در این زلزله تنها نگرانی و تشویش اذهان عمومی بیان کرد و افزود: در حال حاضر بسیاری از مردم سراسر کشور در مسکن مهر زندگی می کنند و با گفته های بی تدبیر این کارشناسان نگرانی و دلهره آنان دو چندان می شود.

موحدی در ادامه زیر سوال بردن کارهای دولت قبل را تخریب سیاسی اشخاص معرفی و ابراز کرد: مخربان سیاسی امروز دولت قبل و فردا دولت فعلی را تخریب می کنند و با این کار پایه های سیاسی دولت جمهوری اسلامی را تضعیف کرده و به ویرانی می کشانند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار