22. آبان 1396 - 21:15   |   کد مطلب: 19448
بیست و پنجمین دوره «کتاب، کتابخوانی، کتابدار»;
عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی همدان
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان طی 24 آبان ماه به مناسبت بیست و پنجمین دوره کتاب، کتابخوانی، کتابدار خبر داد و خواستار ایجاد فضایی برای گرایش نوجوانان و جوانان به مطالعه در جامعه شد.
کتابخوانی,کتابخانه های همدان,عضویت رایگان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

عاطفه زارعی از عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و اظهار کرد: این برنامه به مناسبت بیست و پنجمین دوره «کتاب، کتابخوانی، کتابدار» در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه طبق قوانین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان همدان صورت خواهد گرفت، گفت: روز چهارشنبه 24 آبان‌ماه عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان همدان رایگان است و مردم می‌توانند از این فرصت برای استفاده از کتاب‌های مورد علاقه خود بهره‌مند شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه هزینه عضویت رایگان است و تنها 5 هزار ریال هزینه صدور کارت از افراد دریافت خواهد شد، افزود: عضویت رایگان (کارت بها) نوعی عضویت در کتابخانه‌های عمومی است که تنها با اخذ هزینه صدور کارت با احراز مجوز رسمی از سوی ستاد نهاد انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به ویژه میان کودکان و نوجوانان، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید فرزندان خود را با فضای کتابخانه آشنا و آنها را با کتاب مانوس کنند.

زارعی با بیان اینکه امسال شعار هفته کتاب با عنوان «آینده روشن با خانواده کتاب‌خوان» نامگذاری شده و این اهمیت کتابخوانی در خانواده‌ها را نشان می‌دهد، گفت: اگر خانواده کتاب‌خوان داشته باشیم قطعاً جامعه کتابخوان نیز خواهیم داشت و در مجموع اگر رفتار کتابخوانی در خانواده شکل گیرد در جامعه نیز این رفتار شکل گرفته و نهادینه خواهد شد.

وی خواستار ایجاد فضایی برای گرایش نوجوانان و جوانان به مطالعه در جامعه شد و افزود: مطالعه راهی برای تقویت روحیه دینی کودکان و نوجوانان است و مطالعه کتاب‌های دینی و اسلامی به کودکان و نوجوانان کمک می‌کند تا به درک صحیحی از این مسائل دست یابند و به رشد و شکوفایی برسند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان مطالعه و خواندن را در توسعه جوامع بسیار مهم دانست و گفت: برای داشتن جامعه کتابخوان باید از کودکی موضوع کتابخوانی را مورد توجه قرار داد.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار