15. آبان 1396 - 18:15   |   کد مطلب: 19341
رییس اداره اوقاف و امور خیریه همدان
افتتاح تربت‌خانه و موزه امامزاده عبدالله همدان
رییس اداره اوقاف و امور خیریه همدان گفت: پروژه تربت‌خانه و موزه بقعه مبارکه امامزاده عبدالله با ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار در دهه وقف افتتاح می‌شود.
امام زاده عبدالله,همدان,موزه,تربت خانه,shabnamha.ir;

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از همدان : حجت‌الاسلام حسینی،رییس اداره اوقاف و امور خیریه همدان گفت: پروژه ساخت تربت‌خانهامامزاده عبدالله (س) همدان طبق طرح جامع این بقعه متبرکه طراحی و در بخش زیرین این مکان مقدس ساخته‌شده است.

 وی افزود: علاوه بر تربت‌خانه  در طبقه زیرین این بقعه، بخشی ویژه احداث حسینیه در نظر گرفته‌شده که این طرح نیز نزدیک به 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و فعلاً به دلیل کمبود اعتبار روند ساخت آن متوقف‌شده است.

 رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان بیان کرد: علاوه بر حسینیه، تربت‌خانه و اتاق فیبر نوری بخشی نیز به‌عنوان موزه در نظر گرفته‌شده است که امیدواریم تمامی این پروژه‌ها که با 150 میلیون تومان اعتبار ساخته‌شده‌اند در دهه وقف با حضور نماینده معظم ولی‌فقیه و رییس اوقاف و امور خیریه کشور افتتاح شوند.

 وی درباره دیگر پروژه‌های عمرانی این اداره در بقعه متبرکه امامزاده عبدالله (س) همدان  عنوان کرد: 8 باب کلاس در کنار پروژه نام‌برده شده برای راه اندازی مرکز حفظ مجازی قرآن مجید در همدان و برگزاری کلاس‌های اخلاق، احکام و امور مرتبط با حوزه دین با اعتبار 180 میلیون تومان ساخته‌شده است.

 سید علی حسینی افزود: بخش تربت‌خانه که نزدیک‌ترین بخش به مضجع شریف امامزاده عبدالله (س) است برای ایجاد ارتباط بیشتر مردم با این امامزاده واجب التعظیم و بخش موزه باهدف به نمایش گذاشتن آثار تاریخی مربوط به بقاع متبرکه استان، اشیاء مربوط به موقوفات و غیره ساخته‌شده‌اند.

 وی درباره اقدامات این نهاد در اربعین حسینی اظهار داشت: در ایام پیش رو ایستگاهی توسط اداره اوقاف شهرستان همدان از محل موقوفات و کمک‌های خیران در مسیر بازگشت زائران راه‌اندازی شده که روزانه 2 هزار پرس غذا و 56 هزار وعده غذایی را در بین زائران توزیع می‌کند.

 رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان گفت: علاوه بر ایستگاه صلواتی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان که در محل حسینیه کوهینی‌ها برپاشده است، در محل ورودی شهرک فرهنگیان نیز با تجهیز حسینیه مستقر در این مکان آمادگی داریم روزانه 400 نفر از زائران را اسکان دهیم.

 وی بیان کرد: این ایستگاه صلواتی با اعتباری 40 میلیون تومانی از محل موقوفات و کمک‌های خیران راه‌اندازی شده و  30 نفر از خادمان نیز در سه نوبت‌کاری در مسیر برگشت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) خدمت‌رسانی می‌کنند.

 حسینی درباره برنامه‌های این نهاد در دهه آخر ماه صفر نیز ابراز کرد: در شب شهادت امام رضا(ع) ما در بقعه امامزاده عبدالله(س) میزبان 10 نفر از خادمان حرم رضوی بوده و در روز رحلت پیامبر اکرم(ص)و شهادت امام حسن مجتبی(ع) نیز علاوه بر مراسم روضه‌خوانی، مداحی و غیره مراسم قرائت زیارت ایشان از بعید را برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار