11. آبان 1396 - 21:13   |   کد مطلب: 19284
معاون درمان دانشگاه علوم‌ پزشکی همدان از انجام عمل پیوند کبد به زودی در همدان خبر داد.
پیوند کبد,همدان,دیالیز,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از همدان : عبادیان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: 600 بیمار دیالیزی داریم که باید هر هفته دیالیز شوند و از طرف دیگر بیمارانی هستند که نیاز به پیوند کبدداشته و مدت کمی برای زنده ماندن دارند.

عبادیان گفت: تعدادی از پزشکان برای برداشتن اعضا آموزش دیده‌اند اما پیوند قلب و ریه را همچنان برای پیوند به تهران می‌فرستیم.

وی با بیان اینکه پیوند کلیه و قرنیه در همدان انجام می‌شود و پیوند کبد هم به‌زودی در همدان انجام خواهد شد، گفت: تا سال 93، 14 اهدای عضو  در استان داشتیم اما اکنون 86 بیمار اهدای عضو داریم.

معاون درمان دانشگاه علوم‌ پزشکی همدان درباره تجهیزات نیز یادآور شد: تجهیزات بیمارستان‌ها بسیار عالی است و هیچ متخصصی نداریم که به تجهیزاتی نیاز داشته باشد و نباشد همچنین در آینده‌ای نزدیک بیمارستانی در استان نخواهیم داشت که سی.تی.اسکن نداشته باشند.

عبادیان اظهار کرد: مشکل ما افراد ناتوانی بود که برای عمل قلب باید 20 میلیون می‌دادند که طی طرح تحول نظام سلامت توانستند به راحتی در بیمارستان دولتی با کمترین هزینه عمل کنند.

وی ادامه داد: درست است که بخش خصوصی ضرر می‌بینند اما هنوز نتوانسته‌ایم افراد نیازمند را از بی‌نیاز تفکیک دهیم، در واقع سنجش بضاعت مالی بسیار مهم است.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار