10. آبان 1396 - 12:07   |   کد مطلب: 19261
قهرمان همدانی آفرود کشور گفت: مشکل عمده خانم های ورزشکار این رشته این است که یک تنه مشکلات را پشت سر میگذاریم و برای رسیدن به آرزوها از صبح تا شب کار می‌کنیم تا بتوانیم از عهده هزینه های این رشته بربیاییم .
 اتومبیل رانی,قهرمان افرود کشوری,الهه کریمی,مسابقات دودیفرانسیل,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از صبح الوند : دومین مرحله مسابقات دودیفرانسیل قهرمانی کشور درسال 1396 در حالی در اواخر مهرماه و به میزبانی همدان برگزار شد که علی رغم میزبانی مناسب و درخشش ورزشکاران همدانی در این دوره از مسابقات بازهم شاهد سکوت خبری و البته عدم حمایت مسئولان استانی از این مسابقات بودیم.

 

در سال های اخیر شاهد برگزاری مسابقات مختلف ورزشی بخصوص در رشته اتومبیل رانی هستیم که کاملاَ خودجوش و شاید تنها براساس علاقه ورزشکاران این رشته ها با اندک امکانات و البته تامین هزینه های شخصی انجام گرفته و جالب تر اینکه ورزشکاران همدانی در این مسابقات همیشه درخشان ظاهر شده و موجبات سربلندی این استان کهن را فراهم کرده اند.

 

یکی از این ورزشکاران خوش نام الهه کریمی است که 29  ساله  و متولد همدان بوده  و تاکنون موفق به کسب عناوین مختلف ملی و بین المللی همچون کسب مقام دوم در رالی چهارمحال و بختیاری (سال 90)، مقام چهارم در اسلالوم شیراز  ( سال93)، مقام دوم در رالی همدان ( سال 94)، مقام پنجم در اسلالوم تهران ( سال 94 ) ، مقام چهارم در اسلالوم پرند ( سال 94)، مقام اول در آفرود استان همدان ( سال 94) ، مقام سوم در اسلالوم کرمانشاه ( سال 95) ، مقام اول در درگ کرمانشاه ( سال 94)  ، مقام دوم در آفرود بین المللی ارمنستان ( سال 94)، مقام اول در آفرود قهرمان کشوری تهران ( سال 95) ، مقام سوم در آفرود قهرمان کشوری کرمانشاه ( سال 95) ، مقام اول در أفرود کشوری بم ( سال 95) ، مقام اول در آفرود کشوری سمنان ( سال 95) ، مقام چهارم در آفرود کشوری بابلسر ( سال 95) و غیره شده است.

 

*از کودکی علاقه زیادی به ماشین و رانندگی داشتم

کسب مقام نخست دومین مرحله مسابقات دودیفرانسیل قهرمانی کشور درسال 1396 که در اواخر مهرماه و به میزبانی همدان برگزار شد بهانه ای شد تا به گفتگو با این ورزشکار موفق بپردازیم.

 

وی ابتدا در مورد چگونگی ورود خود به این رشته ورزشی اظهارکرد : از کودکی علاقه زیادی به ماشین و رانندگی داشتم و حتی روی پای پدرم می‌نشستم و با کامیون رانندگی میکردم اما از ۱۸ سالگی بود که شروع به رانندگی در سطح شهر کردم و تقریباَ از سال ۹۰ وارد رشته اتومبیلرانی شدم.

 

کریمی ادامه داد: سپس به صورت اتفاقی در یکی از کلاس‌های اتومبیلرانی ثبت نام کردم و کسب مقام اول در آن کلاس آموزشی باعث شد تا از آن پس مصمم تر از قبل شده و حتی  وارد مسابقات حرفه‌ای  این رشته شوم و البته دوره‌های مبتدی نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای را در نزد اساتیدی چون خانم صدیق و آقای مرندیان گذراندم.

 

قهرمان کلاس بانوان در مسابقه قهرمانی کشور  در سال ۹۶ در خصوص این مسابقات نیز گفت: سطح این دوره خیلی بالا بود به طوریکه در مسابقات قبلی حدود ۷۰ یا ۸۰ شرکت کننده حضور داشتند اما در این مسابقه ۱۰۵ شرکت کننده از کل کشور حضور داشتند که این نشان از برگزاری  مناسب و البته میهمان نوازی مطلوب همدانی ها است.

 

وی با اشاره به میزبانی مطلوب همدان از این دوره از مسابقات اظهارکرد: پیستی که طراحی شده بود بسیار مهارتی بود و راننده‌ها را بخوبی به چالش می‌کشید با اینحال با توجه به اینکه در فصل پاییز، همدان خیلی از شرایط جوی خوبی برخوردار نیست، وزش باد یکی از مشکلات ما بود که البته این اتفاق، مسابقه‌ای متفاوت را برای رقبا رقم زد .

 

کریمی افزود: وقتی از دوستانم پرسیدیم که مسابقه همدان چطور بود، حتی این مطلب رو بیان کردند که تابحال هیچ مسابقه‌ای آنقدر به ما خوش نگذشته بود... البته از شرایط جوی بسیار ناراضی بودند.

 

وی گفت: البته شرایط برای همه یکسان بود و همه از این وزش باد شاکی بودند اما شرایط بنده سخت‌تر بود و دلیلش هم این بود که چون هنگام غروب آفتاب در پیست بودم و تابش مستقیم آفتاب همچنین ذرات گرد وخاک، دیدم را خیلی کمتر کرده بود و حتی در یک مسیر به دلیل نداشتن دید کافی مجبور به کم کردن سرعت شدم.

 

*رشته اتومبیلرانی بعنوان یک رشته ورزشی دیده نمی‌شود

قهرمان سال 95 بانوان کشور، با تاکید بر اینکه در کشور ما، رشته اتومبیلرانی بعنوان یک رشته ورزشی دیده نمی‌شود، افزود:  این رشته خیلی مورد حمایت قرار نگرفته و  افراد علاقمند فقط به صورت خصوصی هزینه می‌کنند و حتی در این مسابقات هم جایزه ای دریافت نمی‌کنند و فقط به خاطر عشقی که به این رشته دارند هزینه های بالای آن را متقبل می‌شوند. با اینحال خوشبختانه در همدان این رشته از پتانسیل‌های خوبی برای برگزاری مسابقه آفرود برخوردار است و افراد زیادی هم در حال ورود به این رشته هستند که امیدوارم تعدادشان بیشتر  شود.

 

کریمی که سابقه شرکت در دو دوره از مسابقات رالی حرفه ای خاورمیانه در شیراز به عنوان نقشه خوان و تنها بانوان شرکت کننده در این مسابقات در کنار لاله صدیق را هم در کارنامه ورزشی خود دارد با بیان اینکه این رشته یک ورزش خشن و به نوعی مردانه است، اظهارکرد: این رشته برای خانم‌ ها و خصوصاَ آفرود تقریبا مشکل زیرا که برای آماده‌سازی ماشین، تعمیرات و ارتقای آن با مشکلاتی  روبرو هستیم که البته خوشبختانه بنده به دلیل داشتن دوستان  خوب  این مشکلات  رو کمتر احساس کرده ام.

 

وی ادامه داد: اما مشکل عمده خانم های ورزشکار این رشته این است که یک تنه مشکلات از جمله مشکل مالی را پشت سر میگذاریم و برای رسیدن به آرزوها از صبح تا شب کار می‌کنیم تا بتوانیم از عهده هزینه های این رشته بربیاییم .

 

*فقط با تلاش و ممارست است که میتوان به موفقیت دست یافت

کریمی با تاکید بر اینکه فقط با تلاش و ممارست است که میتوان به موفقیت دست یافت، اظهارکرد: توصیه من به جوانان این است که اگر عمیقاَ به هر چیزی که علاقمند هستند به دنبالش بروند و نهایت تلاش خود را صرف کنند تا به نتیجه برسند زیرا  وقتی انرژی جوانی را از دست بدهند چیزی جز غبطه و حسرت باقی نخواهند ماند.

 

قهرمان مسابقه اسلالوم قهرمانی بانوان استان همدان  در شهریور ۹۶ همچنین عمده مشکلات این رشته مسایل مالی و عدم وجود حمایت از طرف مسئولین و مقامات عنوان کرده و ادامه داد: البته با وورد بخش خصوصی هم می توان امید داشت که اتفاقات خوبی هم برای آنها و هم برای ورزشکاران رقم بخورد.

 

وی تاکید کرد: خوشبختانه این رشته در طی این ۶ سال پیشرفت‌های مطلوبی داشته و ما این روزها راننده‌های خوبی برای مسابقات بین المللی و برون مرزی اعزام  می‌کنیم که البته بسیار خوش درخشیدند و تعداد افراد زیادی هم از جمله بانوان جذب این رشته شده  و پیشرفت‌هایی داشته‌اند.

 

کریمی در پایان با اشاره به برنامه‌های ورزشی آینده خود؛ تصریح کرد: قصد دارم تا این رشته را در سطح بین المللی دنبال کنم و در این مقطع هم به مقام هایی برسم اما امیدواریم که با کمک مسئولین این رشته در سطح بین المللی بدرخشد و قهرمانان ما در مسابقات جهانی هم  ورود کنند.  

انتهای پیام/ص

 
 اتومبیل رانی,قهرمان افرود کشوری,الهه کریمی,مسابقات دودیفرانسیل,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;
 اتومبیل رانی,قهرمان افرود کشوری,الهه کریمی,مسابقات دودیفرانسیل,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;
 اتومبیل رانی,قهرمان افرود کشوری,الهه کریمی,مسابقات دودیفرانسیل,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

دیدگاه شما

آخرین اخبار