4. مهر 1396 - 16:30   |   کد مطلب: 18753
رئیس اداره پيش‌بيني هواشناسی همدان از کاهش سه تا 6 درجه‌ای دمای هوا طی صبح روز جمعه و وزش شدید باد از فردا در همدان خبر داد.
هواشناسی همدان,وزش باد شدید,کاهش دمای همدان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس در همدان : نادر پیرتاج امروز اظهار کرد: با توجه به بررسی آخرین وضعیت نقشه پیش‌یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی از فردا بعد از ظهر تحت تأثیر جریانات سرد شمالی، دمای هوا در همدان تا حدودی کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه به دلیل تلاطم هوا در برخی نقاط وزش شدید باد و گرد و غبار رقیق را طی فردا بعد از ظهر خواهیم داشت، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته طبق بند یک اطلاعیه صادره از فردا تا پایان هفته به ویژه در ساعات بعد از ظهر وزش شدید باد، احتمال خسارت به بنرها و تابلوهای تبلیغاتی، شکسته شدن شاخه‌های درختان و آسیب به تأسیسات و... وجود دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی همدان بیان کرد: به دلیل وزش باد شدید با سرعت بیش از 50 کیلومتر در ساعت، نگرانی‌هایی در خصوص آسیب به تکیه‌های برپا شده هیئات حسینی وجود دارد که به همین منظور اطلاعیه‌ای در این زمینه به استانداری، دفتر نماینده ولی فقیه و سازمان تبلیغات ارسال شد.

وی با بیان اینکه طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه غبار رقیق را در سطح استان شاهد خواهیم بود، افزود: غبار رقیق موجب کاهش دید و کیفیت هوا خواهد شد اما این غبار قابل توجه نیست.

پیرتاج با بیان اینکه دمای هوا به تدریج کاهش خواهد یافت؛ گفت: صبح روز جمعه کاهش محسوس سه تا 6 درجه‌ای دما و اوج خنکی هوا را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه از روز شنبه مجدداً افزایش دمای هوا پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: احتمال کاهش دمای حداقل سطح زمین به صفر، در این بازه زمانی با توجه کاهش دما وجود دارد و به این دلیل کشاورزان تمهیدات لازم را مدنظر داشته باشند.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی همدان در ادامه با اشاره به دمای هوای همدان طی 24 ساعت گذشته، گفت: حداقل دمای هوای همدان در این بازه زمانی 9 درجه سانتیگراد بالای صفر و حداکثر 29 درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسید.

پیرتاج گفت: شهرستان بهار با دمای هشت درجه سانتیگراد بالای صفر و اسدآباد با دمای 31 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب به عنوان خنک‌ترین و گرمترین نقاط استان گزارش شدند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار