25. شهريور 1396 - 16:23   |   کد مطلب: 18606
با توجه به اینکه فرزندان این مادران نمی‌توانند شناسنامه بگیرند و فاقد هویت رسمی هستند، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دولت درخواست کرده برای این فرزندان کارت هویت صادر شود و به همین منظور لایحه‌ای را به دولت داده است.
سرشماری,ازدواج زنان,همسر غیر ایرانی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : احمد توصیفیان با بیان اینکه در سال‌های اخیر تعداد قابل توجهی از زنان ایرانی با مردان غیرایرانی ازدواج کرده‌اند، اظهار کرد: براساس قانون مدنی ایرانی فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با همسر غیرایرانی نمی‌توانند شناسنامه ایرانی بگیرند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه فرزندان این مادران نمی‌توانند شناسنامه بگیرند و فاقد هویت رسمی هستند، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دولت درخواست کرده برای این فرزندان کارت هویت صادر شود و به همین منظور لایحه‌ای را به دوات داده است.

توصیفیان خاطرنشان کرد: به این کودکان کارت هویتی داده می‌شود تا بتوانند در مدرسه ثبت‌نام و دفترچه بیمه دریافت کنند، اما در این مرحله فقط سرشماری صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: ابتدا مادر کد ملی خود را به شماره ۲۰۰۰۱۹۵ ارسال می‌کند و در مرحله دوم نیز از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با این مادران تماس می‌گیرند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار