6. شهريور 1396 - 16:02   |   کد مطلب: 18318
نشست خبری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اصحاب رسانه صبح امروز در مرکز بهداشت استان همدان برگزار شد .

به گزارش شبنم ها،

نشست خبری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اصحاب رسانه  صبح امروز در مرکز بهداشت استان همدان برگزار شد .

در این نشست ، جلال الدین امیری اظهار داشت : سازمان بهداشت دو برنامه کوتاه مدت و میان مدت برای ارتقا سلامت مردم در نظر گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در استان همدان  شاهد تعداد زیادی مرگ زود رس بر اثر بیماری های غیر وا گیر دار از جمله دیابت ,سرطان ,مصرف دخانیات ,عدم تحرک و..... هستیم.

معاون  بهداشت استان همدان در خصوص فعالیت های وزیر بهداشت در دولت یازدهم ابراز داشت : وزیر بهداشت دولت یازدهم کار بسیار وسیعی در حوزه درمان و مقابله با شیوع بیماری ها و پیشگیری انجام داده است .

وی افزود: خوشبختاته در اکثر روستاهای ایران با وجود کمبود امکانات فعالیت های بسیار خوبی صورت گرفته است و  95 نیروی کارورز به مجموعه بهداشت اضافه شده است.
وی گفت: همچنین 18 میلیارد اعتبار پرسنلی در بخش بهداشت در نظر گرفته شده است. 
امیری ضمن اشاره به خدمات دوساله به مادران و نوزادان در گذشته تصریح کرد: امروزه در مراکز بهداشت بسته  خدمات از نوزاد یک ساعته تا پیرمرد 80 ساله به صورت رایگات ارائه می شود و موفق شده ایم 3 نوع از سرطان را غربالگری نماییم و انها در مراحل اولیه تشخیص دهیم .
معاون بهداشت استان همدان از  303 پروژه در حال پیگیری ساخت خبر داد و افزود: از این تعداد 140 پروژه به بهره برداری رسیده است.
وی اذعان داشت: در دوره 4ساله دولت یازدهم 6000 پروژه شروع شده است که 300 پروژه به طور واضح به استان همدان تعلق گرفته است .

محمد خیر اندیش سرپرست بهداشت استان همدان در خصوص الودگی مواد غذایی از جمله سبزیجات همدان گفت : در حاشیه شهر همدان پرورش سبزیجات با اب فاضلاب انجام می شود که از سال گذشته نسبت به قطع این امر فعالیت هایی صورت گرفته است.
وی افزود: 4 درصد از فاضلاب های شهری به سامانه فاضلاب شهری ورود پیدا نمی کند که برای حل این مشکل تمهیداتی در نظر گرفته شده است و دو حلقه چاه جایگزین برای کشاورزان حاشیه شهر در نظررفته شده است .

در پایان سرپرست بهداشت شهرستان همدان اظهار امیدواری کرد که مشکل  پساب غسالخانه همدان با پیگیری وی مرتفع شود. 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار