24. مرداد 1396 - 9:24   |   کد مطلب: 18118
نکاتی درباره شیر مادر در طب اسلامی؛
شیر مادر بهترین پادتن مقابل عفونت هاست
اولین شیر مادر پس از زایمان آغوز نامیده می شود و حاوی میزان بسیار زیادی پادتن است که برای سیستم ایمنی نوزاد بسیار مهم و حیاتی است.
شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ir afkl ih, شبنم همدان, شیر مادر

به گزارش شبنم ها، به نقل از آرمان زنان:

با ورود نوزاد از دنیای تنگ و تاریک رحم مادر به دنیای بزرگ تر، مشکلات و بیماری ها هم برای او بزرگتر می شود که یکی از بهترین پادتن ها برای نوزاد در برابر آنها شیر مادر است.

اولین شیر مادر پس از زایمان آغوز نامیده می شود و حاوی میزان بسیار زیادی پادتن است که برای سیستم ایمنی نوزاد بسیار مهم و حیاتی است.

سید حسن ضیایی، متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد که شیر مادر می تواند نوزاد را در بدو تولد از عفونت های گوارشی محفوظ کند.

با مراجعه به طب اسلامی به نکاتی در مورد شیر مادر برخورد می کنیم که دانستن آن برای هر مادری نیاز است زیرا طب اسلامی به ارتباط دقیق جامع مادیات و معنویت موجود در انسان با هم توجه می کند.

ده دقیقه اول شیر مادر رقیق و ده دقیقه دوم اکثر املاح و ویتامین ها را داراست؛ بنابراین اجازه دهید که نوزاد از هر سینه ۲۰ دقیقه مصرف کند.

از دیگر نکاتی که این متخصص به آن اشاره کرد آن است که خوردن روزانه یک قاشق چای خوری سیاه دانه برای از بین بردن صداهای معده و روده و همچنین تسهیل در خروج شیر از پستان مادر شیر ده موثر است.

مصرف خرما در اسلام در اواخر دوران بارداری و نیز دوران شیر دهی به شدت توصیه شده است و همچنین تحقیقات اخیر جهانی حاکی از آن است که مصرف خرما در اواخر بارداری باعث کاهش استرس نوزاد می شود.

روند رشدی کودک در ماه های مختلف دستور های خاص خود را دارد تا نوزاد بتواند در این مدت حیاتی شکل گیری خوبی داشته باشد.

از ۶ ماهگی به بالا از ریز مغذی ها برای جلوگیری از یبوست نوزاد و ایجاد فربهی معتدل در رژیم غذایی نوزاد استفاده شود؛ برای مثال یک عدد انجیر سه عدد مغز بادام شیرین و سه عدد بادام زمینی بدون پوست له کرده بصورت قاشق چای خوری به نوزاد بدهند؛ انیسون با نیلوفر آبی و عسل دارویی بسیار موثر است و فربهی خوب در نوزاد ایجاد می کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار