2. مرداد 1396 - 22:11   |   کد مطلب: 17800
معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان:
همایش «هزاره باباطاهر» در همدان برگزار مي‌شود
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از برگزاری همایش «هزاره باباطاهر» در همدان خبر داد.
همایش هزاره باباطاهر,آرامگاه باباطاهر,اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی,باباطاهر شناسی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

همایش «هزاره باباطاهر» در همدان برگزار مي‌شود

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : مجید فروتن از برگزاری همایش «هزاره باباطاهر» در همدان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان پاسداشت باباطاهر این همایش اسفندماه در همدان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به نامگذاری فرهنگی سال 96 به نام شاعر و عارف نامی «باباطاهر»، این همایش با همکاری و مشارکت دانشگاه بوعلی و اداره ارشاد اسلامی همدان در سطح ملی برگزار می‌شود.
 
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه کمیته علمی، فراخوان مقالات و داوری این همایش بر عهده دانشگاه بوعلی سیناست،گفت: کارهای دبیرخانه و اجرایی همایش نیز بر عهده اداره ارشاد اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه فراخوان این همایش دو روزه مردادماه منتشر می‌شود، افزود: فراخوان مقالات این همایش شامل موضوعاتی چون باباطاهرشناسی، دوبیتی و رباعی، زندگی و احوال و اشعار و دوران تاریخی است.

فروتن معرفی شخصیت و آثار باباطاهر را یکی از اهداف این همایش برشمرد و بیان کرد: بررسی علمی آثار باباطاهر، بررسی نحله‌های ادبی به خصوص رباعی و دوبیتی و معرفی مفاخر گذشته به نسل جوان از دیگر اهداف این همایش است.

وی از برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی در حاشیه برگزاری همایش «هزاره باباطاهر» خبر داد و گفت: این ویژه‌برنامه‌ها در روز همایش در جوار آرامگاه این شاعر و عارف بزرگ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار